Nieuwe pay deal NetJets

observer

New member
Hi

Kwam dit tegen en mischien interessant:

NetJets Europe koploper met uitbreiding arbeidspakket
5 December 2006


6 december 2006 – NetJets Europe heeft vandaag een sterk verbeterd arbeidsvoorwaardenpakket voor piloten, stewards en stewardessen aangekondigd. De belangrijkste aspecten binnen de arbeidsvoorwaarden zijn salaris verhogingen tussen 5% en 35%, vaste contracten en maar liefst 9 extra vrije dagen. Met deze stap laat NetJets Europe zien oog te hebben voor de inzet van zijn werknemers. Bovendien hoopt het snel groeiende bedrijf het aantrekken en vasthouden van de beste piloten, stewards en stewardessen op deze wijze te continueren.

Voorzitter en CEO Mark Booth: 'In de afgelopen vijf jaar zijn wij uitgegroeid van een klein verhuurbedrijf van privéjets tot een van de grootste en snelst groeiende luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Dankzij de grote inzet van iedere afzonderlijke medewerker binnen het bedrijf zijn wij tot een dergelijke hoogte opgeklommen. Deze nieuwe veranderingen maken NetJets Europe tot een uitstekende carrièrestart en maken een veelbelovende toekomst voor het bedrijf mogelijk.'

SALARIËRING

Vanaf 1 januari gaat het salaris van al het vliegpersoneel omhoog en wordt dit voor alle vloten en alle 36 gateways van NetJets Europe gelijkgetrokken. Captains kunnen rekenen op een loonsverhoging van 10-27% terwijl het aantal werkdagen met negen wordt teruggebracht. Verder krijgen captains, first officers en stewards/stewardessen in 2007 de mogelijkheid meer te verdienen door op vrijwillige basis in het drukke seizoen van NetJets Europe 6 extra dagen te werken. Tevens wordt het mogelijk tegen hogere salariëring meer dagen te werken.

STARTSALARIS 1 JANUARI 2007
positie
startsalaris
6 extra dagen
totale salariëring

captain – PIC
€95.000
€6.000
€101.000

first officer – SIC
€56.500
€4.200
€60.700

steward/stewardess
€48.350
€3.300
€51.650

NB: Aan werknemers die langer in dienst zijn wordt op basis van anciënniteit een hoger salaris uitbetaald.

Dit betekent een salarisverhoging van 12% - 35% voor huidige vliegers en cabinemedewerkers.

ROOSTERS

Teneinde de werknemers de beste balans tussen werk en privéleven binnen de sector te bieden, voert Net Jets Europe vanaf 1 januari 2007 een 6/5-rooster in voor alle niet-GV/G550/F7X personeel (voor deze medewerkers wordt een combinatie van 7/6 en 6/5 gehanteerd). Alle roosters worden vlootonafhankelijk op kwartaalbasis gemeten en het maximum aantal verplichte dienstdagen zal komen te liggen op 50 dagen per kwartaal. Met de nieuwe roosters wordt het jaarlijks verplichte aantal werkdagen teruggebracht naar 178, waarbij wordt uitgegaan van 22 vakantiedagen voor vliegpersoneel.

CONTRACTEN

NetJets Europe biedt alle piloten, stewards en stewardessen een vast Brits of Portugees contract, afhankelijk van het land waarin zij woonachtig zijn. Dit is een enorme verbetering ten opzichte van het voorheen aangeboden 3-jarig contract.
 
stukkie vergeten wat ook nuttig is :grijns: :
Gateways
Our flight deck crew may live at their choice of NetJets' 37 gateways, which are:

Brussels Manchester Bordeaux Prague
Frankfurt London Toulouse Vienna
Hamburg Glasgow Lyon Lisbon
Cologne Edinburgh Marseille Geneva
Düsseldorf Amsterdam Nice Zurich dual gateway w/ Basel
Munich Dublin Paris Zurich
Stuttgart Copenhagen Budapest Berlin
Oslo Milan (Malpensa) Barcelona Warsaw
Venice Vienna Warsaw Madrid
Stockholm Venice Malaga Rome
 
Maar hoe zit het met het betalen van belasting??? Voor 1 januari werd het salaris via een omweg gestort op een rekening (Isle of Man, als ik het goed heb) in het buitenland. De geruchten deden al langer de ronde dat er wel belasting betaald moest gaan worden.... Is deze BRUTO loonsverhoging dat niet gewoon een compensatie voor het betalen van belasting. Want als ik het met het Nederlands belastingstelsel bekijk zou je er met die verhoging van max 35% NETTO niet op vooruit gaan...

PS. Dit is alleen speculatie vanuit mijn kant....

Greets,
PD
 
Zover ik begrepen heb krijg je als mainlander een Portugees contract, betaal je daar de (25%) loonbelasting. sociale lasten e.d. zoek je uit met het land waar je woont.

Flyboy?
 
Zover ik begrepen heb krijg je als mainlander een Portugees contract, betaal je daar de (25%) loonbelasting. sociale lasten e.d. zoek je uit met het land waar je woont.

Flyboy?

Nop. alleen als je in Portugal woont krijg je een Portugees contract. Alle andere krijgen een UK contract.

Maar zoals ik al eerder zei, IB wordt betaald in Port (Port AOC en effectief managament zit in Lisboa), dit is flatrate 25% voor NIET Portugees ingezetenen. Daarnaast betaal je ca 5% als Capt socialtax in de UK.

In die 25% zit hem ook de kneep; hier kan je geen enkele vorm van aftrek van verwachten (huis, studie ect) als Nederlander. :dozey:

Maar al met al ben ik tevreden met nieuwe contract. Alles is fiscaaltechnisch tenminste uit het grijze gebied, ook voor de Nederlandse fiscus.

CE550B
 
Jaja, ben fff offline geweest, maar hij doet het weer...

Heb alleen nog toe te voegen dat het extreem afwisselend werk is (zo'n 120 verschillende vliegvelden bezocht in 2006), het rooster bikkelhard is en dat we nog wel wat legen stoeltjes hebben in de Indocs van dit jaar. We zitten al op zo'n 25% Nederlandstaligen (incl Vlamingen) dus dat gaat goed!

Mijn verwachting is dat er door de grote vraag op de arbeidsmarkt nog wel wat ruimte wordt gemaakt voor een verdere verbetering van het pakket. Daarbij is het fijn om te weten dat we high-value passagiers vliegen en dat onze salarissen maar een fractie van de totale kosten bedragen (op onze kist nog geen 5% van de uurprijs). Een regional of low-cost met een hele lage yield zal daarom meer moeite hebben met een leuke salarisverhoging.

Erik
 
Maar een low cost airline heeft niet zo'n grote overhead costs als NJE. Maar er moet meer in kunnen zitten. Op de large cabin is het zelfs 2,0% van de totale uur prijs.

Grtz Mike5
 
Dag 1 ga je als passagier naar je 2 motorig cessnatje gaat 6 dagen vliegen op de laatste dag vlieg je weer terug naar je gateway en bent dan 5 dagen vrij! moeilijk he!
 
Nee hoor op de twee motorige gulfstreampjes moet je 7 daagjes vliegen. Morgen weer als passagiertje naar West Palm Beach. :biertje: :593:

Ik pas mij wel aan aan het taalgebruik. :grijns:

Groetjes Mikeje5

Mijne is groot genoeg dat ik zelfs een cesnaatje zou kunnen vliegen. :grijns:
 
ik moet wel lachen hoe sommige mensen reageren als het om nje gaat. op pprune lees ik dat een fo 1400 euro berdient en een captain 2000 e, en dat je als een slaaf wordt behandeld enz...

zit nu en paar jaar bij nje en ben long haul captain. werk 16 dagen max per maand met een salaris van 7500 euro netto.

moet iemand me zeggen waar ik minder werk en meer verdien...........
 
Moet zeggen dat ik toch ook andere verhalen hoor over Netjets van iemand die me heel waardevol advies heeft gegeven ivm opleidingen.

Werkt ook ongeveer 6 op 6 af ongeveer dacht ik. En verdien toch dik zijne boterham (1ste jaar en al 4500€).

Je kan de Netjets lonen trouwens overal terugvinden.

Persoonlijke mening: Zou veel liever bij Netjets werken later, dan bij pakweg een gewone maatschappij. Gewoonweg voor de afwisseling en je komt op de meest diverse plaatsen (altijd opnieuw iets anders). Een pak avontuurlijker dus :)
 
Hi Peut

Leuk dat je erheen gaat! Hoeveelste hollander wordt je?

Heeft iemand nog een link van de advertentie die in Flight stond? :traantjes
 
Hier heb ik met een slowtation rating niet veel aan :dozey:

NetJets verdubbelt order bij Hawker naar 96 zakenjets

17-01-2007

WICHITA - Zakenjetbedrijf NetJets heeft haar bestaande order voor Hawker zakenjets verdubbeld. Naast de eerder bestelde dertig Hawker 750’s en achttien 900XP’s worden nog eens 48 toestellen besteld. De totale order bedraagt nu meer dan een miljard dollar. NetJets gebruikt de toestellen onder meer voor uitbreiding op de Europese zakenjetmarkt.

Van de 96 bestelde toestellen wordt de eerste 900XP in 2007 geleverd. In 2008 komt de eerste 750 bij de vloot.

De nieuwe Hawker 750 heeft een bereik 3889 kilometer bij een maximale kruissnelheid van 863 kilometer per uur op een hoogte van 12.497 meter. De cabine van de Hawker 750 is 1,75 meter hoog en 1,83 meter breed. Het is daarmee de grootste in de categorie middelgrote toestellen. Het vliegtuig zal worden uitgerust met twee 20,7 kN sterke Honeywell TFE731-5BR motoren en de geavanceerde Collins Pro Line 21 cockpit.

Het interieur van het nieuwe Hawker-toestel is speciaal voor NetJets Europe ontworpen. Het toestel leent zich voor vluchten van bijvoorbeeld Amsterdam naar Istanbul of van Rotterdam naar de Algarve. NetJets Europe heeft momenteel en vloot van 47 Hawker-vliegtuigen. Het bedrijf heeft in 2006 zeventien Hawker-jets in ontvangst genomen; voor het einde van het jaar komen daar nog twee bij: een Hawker 800XP en een Hawker 400XP.

De nieuwe Hawker 900XP borduurt voort op de bestaande 850 XP maar heeft negen procent (460 kilometer) meer bereik. Het toestel kan kruissnelheden halen tot 863 kilometer per uur op een hoogte van 12.497 meter bij een maximaal bereik van 5463 kilometer. Het toestel is uitgerust met twee 20,7 kN sterke Honeywell TFE-731-50R motoren. De Hawker 900XP gaat veertien miljoen dollar kosten, de 750 twaalf miljoen.
 
Terug
Bovenaan