News ::: Part FCL.008 ::: by N-Flyers of Europe

De regelgeving is gewoon van kracht hetgeen betekent dat je een ir examen kan doen bij een examiner. Ilent schijnt nog steeds niet helemaal scherp op de bal te zitten.

Je kan het examen ook in het buitenland doen.

Daarnaast gaat er nu een gerucht dat de datum van april 2015 wordt opgeschoven met 1 jaar omdat men een BASA in de steigers aan het zetten is waarvan men denkt dat deze februari 2015 actief wordt.

De inhoud van de basa is niet bekend maar het vermoedde bestaat dat je met een FAA IR (dus geen ICAO IR want een BASA is echt tussen FAA en EASA) ook middels een eenvoudige profcheck je IR erbij zal kunnen krijgen. Zoals gezegd dit is het vermoedden.
 
Leuk verhaal om te lezen ! Naar mijn weten ben je echt de eerste die het gedaan heeft.

Rumor has it dat het weer een jaar uitgesteld gaat worden voordat FAA brevetten verboden worden......
 
Dank je.

Volgens mij is de route in België nog zonder problemen volledig beschikbaar.

Dé grote vereiste is 50hr IFR hebben gelogd, maar noteer dat dit uren zijn onder IFR, en niet uren in IMC (die men typisch logt onder een FAA IR)! Dat scheelt enorm, en ten positieve.
 
Is er iemand in Nederland al iemand die zijn FAA IR heeft overgezet op zijn EASA PPL via dezelfde weg die Niner Mike in Belgie gevolgd heeft?
 
Interessant dit. Is het hiermee een optie voor Nederlandse PPL-ers om in de VS een FAA IR te halen en die dan hier weer om te zetten naar EASA IR? Enig idee hoe de kosten liggen vs. een volledige opleiding hier?
 
In NL nu ook inmiddels het hele conversie traject doorlopen van FAA-PPL-IR naar EASA-PPL- CB-IR.

Voor zij die dit ook nog willen en vragen hebben, vraag gerust.
 
Terug
Bovenaan