News ::: Part FCL.008 ::: by N-Flyers of Europe

Het wordt steeds gekker: ik doe mijn opleiding in het drukste luchtruim ter wereld (LAX), waar de controller je begint uit te schelden als je ook maar iets van je koers af bent……en nu moet ik de wijze heren hier gaan vertellen dat ik Engels kan……..je lacht je toch dood !!
Als jij zo goed Engels kan, dan is LPE Level 6 (FAA = level 4) toch geen probleem ;)
Ben je voor altijd van 't gezeik af :biertje:

Er staat trouwens nergens dat ik eerst gewoon een VFR moet halen. Lijkt mij vrij logisch dat als je IR rating hebt, je natuurlijk ook meteen een VFR hebt.

Zie reply LHU ;)

A Part-FCL licence holder who also holds ICAO Annex 1 instrument rating issued by third-country and the required 50 hours of flying experience as PIC in IFR/IMC needs only to pass a skill test and demonstrate the adequate level of theoretical knowledge during the skill test.
Theoretical knowledge omvat de gehele IR(A) theorie, t.w. Air Law, Flight Performance & Planning, Human Performance & Limitations, Instruments & General Aircraft knowledge, Meteorology, Radio Navigation, IFR Communications en Jeppesen manual (If used).
 
Ik word er gek van…..

Wanneer wordt dit alles wetgeving dan?? Overal lees ik dat het door EASA bepaald is dat het zo gaat worden, maar dat nog het alles nog steeds geen wet is.

Bestaat er nog een kans dat de route naar het EASA PPL ook nog anders wordt dan nu ?? Of zal dat altijd 2 theorie examens, medical, RT en skilltest blijven. Of kan deze conversie ook nog mogelijk anders worden.

Dank voor jullie antwoorden !
 
Flylikeapro,

Ik ken één persoon die het conversietraject volgt.

Zit nu niet te :1855:, neem 'ASAP' contact op met KIWA ;)
 
Laatst bewerkt:
Connecting Europe through General Aviation. Towards a better regulatory environment
19/06/2013
Event date: Wednesday 19 June 2013 from 15:00 to 17:30
Location: BE BRUSSELS A3G-2 (followed by reception 17:30-18:00)



INFO HERE
 
Klinkt goed.
Gek dat er zo'n verwarring is over IFR/IMC. Dat hoeft toch helemaal niet, kwestie van duidelijke eisen stellen voor beide. Zal toch wel moeten, want het zijn echt twee heel verschillende dingen. Stel je voor dat je jarenlang IFR+VMC vliegt ergens en dan hard IMC moet gaan boren.

Naz
 
Bestaat er nog een kans dat de route naar het EASA PPL ook nog anders wordt dan nu ?? Of zal dat altijd 2 theorie examens, medical, LPE !!! en skilltest blijven. Of kan deze conversie ook nog mogelijk anders worden.
De skill test is een volledige skill test met een examinator. RT is onderdeel van de skill test.

Je moet sowieso eerst contact met KIWA opnemen voor een toestemmingsbrief, anders kun je je theorie-examens niet boeken. KIWA voorziet je netjes van een officiele brief met daarin de eisen voor jouw geval.
 
Laatst bewerkt:
nog niet de helft van een vlieguur (afhankelijk van het toestel). als je dat als prive vlieger niet kunt betalen (of veel vindt) dan is het beste advies om een andere hobby te zoeken.
1.5-2x een vlieguur, om een tick in the box te krijgen voor iets wat je al kunt en wat je al hebt. Weggegooid geld waar ik een hoop andere leuke dingen voor kan bedenken
 
het gaat er mij er om dat je er toch niets aan kunt doen (zoal gbof al min of meer aangaf). dit is nog de goedkoopste 'tick in the box'. je cpl en je ir heb je ook al, maar helaas is dit nog een duurdere 'tock in de box' van iets dat je al hebt.
 
heb je de rijksbegroting wel eens doorgenomen? lpe opbrengst kan je nog niet eens
in promille uitdrukken. de echte melkkoe gooi je in je vleugels; als we daar wat aan kunnen doen ben ik van de partij.
 
geduld hebben

dit moet eerst wet worden..
verwacht einde jaar

Iemand hier al nieuws over….heb laatst eens met KIWA gebeld, maar die wisten nog van niks. Zeker betreffende de vraag hoe een buitenlands (FAA) IR wordt overgnomen naar EASA

Daarnaast hoor ik verschillende versies van uitstel: 1 jaar, 2 jaar, eeuwig…….
 
Yep..

Binnen EASA verband is de laatste versie volledig aangenomen. Dat betekent dat het finale document nu in alle talen vertaald wordt en zodra dit klaar is wordt voorgelegd aan het europees parlement ter stemming. Zij kunnen alleen maar voor of tegenstemmen. Zij kunnen niet inhoudelijk wijzigen. Aangezien in de EASA groep het, ?(vrijwel) unaniem?, is goedgekeurd lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat het parlement zou tegen stemmen.

Zodra het is doorgestemd neem ik aan dat er een publicatieperiode volgt en een termijn dat de nationale CAA's het moet verwerken/implementeren. Dit betekent dat het op zijn vroegst deze zomer operationeel wordt.

Inmiddels is besloten dat de harde datum waarop iedereen die in europa woonachtig is, ook een vergelijkbaar EASA brevet moet hebben, verlopen. Deze datum is daarom een jaar uitgesteld naar 8 april 2015.


De nieuwe CONVERSIE regeling van ICAO landen qua IR is nu als volgt:

je moet meer dan 50 uur pic hebben op een IFR vluchtplan

Je hoeft geen theorie te doen. Wel moet je vooraf gaand aan je examen nu een mondeling examen doen over de vakken: airlaq, flight planning en navigatie en Meteo.
Daarna kan je doe je je skilltest.






Applicants for the competency-based modular IR(A) holding a Part-FCL PPL or CPL and a valid IR(A) issued in compliance with the requirements of Annex 1 to the Chicago Convention by a third country may be credited in full towards the training course mentioned in paragraph 4. In order to be issued the IR(A), the applicant shall:
(a) successfully complete the skill test for the IR(A) in accordance with Appendix 7;
(b) demonstrate to the examiner during the skill test that he/she has acquired an adequate level of theoretical knowledge of air law, meteorology and flight planning and performance (IR); and
(c) have a minimum experience of at least 50 hours of flight time under IFR as PIC on aeroplanes.
 
Yep..

Inmiddels is besloten dat de harde datum waarop iedereen die in europa woonachtig is, ook een vergelijkbaar EASA brevet moet hebben, verlopen. Deze datum is daarom een jaar uitgesteld naar 8 april 2015.

Thanks for the update on FCL-008.

With regards to the quote, only third country registred aircraft used within EU by an operator established or residing in EU are concerned (basic regulation 2008/216 art. 4.1.c) would need EASA brevet.

This is not the case for third country registred aircraft used within EU by an operator established or residing outside EU (basic regulation 2008/216 art. 4.1.d).

Part-FCL art. 3, do not refer to pilot of aircraft referred to in articlce 4.1.d of basic regulation 2008/216)

Last info I have, which may be little old dated, the FAA / EU are to publish info on the FCL BASA some time in summer 2014.

The EU Commission also confirmed, that the datum for implementation of 4.1.c above is to be postponded until a conversion agreement is found with the US, as long as negociation are progressing.... so 8 April 2015 is not a final deadline yet.

Many happy landings
 
GBoF feliciteert (of is het nu condoleert) Flylikeapro, met het behalen van z'n €ASA PPL ;)
 
GBOF.......dank! Zeer attent dat je er aan denkt! Zoals altijd ben je zeer goed op de hoogte wat er allemaal speelt......
Yeb, 4096 Bit encrypted AUN (Aviation Underground Network), werkt ;)
weet je al meer hoe IR overgenomen wordt?
Niet(s) meer dan gepost.
Het lijkt wel erg stil de laatste tijd................
Het lijkt erop dat sommige schrik hebben gekregen van de afluister en forum hack praktijken, AIVD en De Pruttelaar.
 
Terug
Bovenaan