Nep KLM-er bluft zich de cockpit in

  • Onderwerp starter Onderwerp starter qzqsd
  • Startdatum Startdatum
Bij terroristische organisaties werken hele slimme mensen. Dus wat jij ziet weten zij al lang. Het is een kat en muis spel tussen zij die iets kwaad willen en de diensten die dat moeten voorkomen. De beveiliging op de luchthavens is er om oom Piet en tante Truus zich veilig te laten voelen. Maar het houdt alleen een klein beetje de amateur tegen. De lui die op zondag tijdens de koffie besloten hebben maandag een vliegtuig te kapen. De organisatie achter de aanslagen van 9-11 of de bom aanboord van de PanAm 747 zijn een heel stuk professioneler. Die hebben elkaar echt niet ge-sms’t na het lezen van dit schokkende bericht op Airwork.

Waarom is iedereen zo bang voor een terroristische aanslag, terwijl de kans dat we om het leven komen omdat we van ons fiets vallen vele malen groter is. Ik hoop niet dat het nu verplicht wordt dat we allemaal zijwieltjes moeten hebben, en een ijshockeypak samen met een paar gordels en een airbag op mijn stuur. :grijns:

Grtz Mike5

Ps. Ik hoop niet dat ik mensen beledig nu, maar ik loop in de winter ook nog in mijn oude lange KLM(exel) jas, als ik moet werken. Gewoon omdat deze warm is en mijn eigen uniform jas ijskoud is in Moskou. Ik hoop niet dat ik nu een paar knie schoten krijg en de breestraat op en neer moet rennen. ;) :grijns:
 
Okay, je ziet een of andere mongool doen alsof ie de cockpit in mag... en vervolgens zie je een filmpje in een MD11 cockpit ofzo....

Echt NIETS maar dan ook NIETS wijst me er op dat dat filmpje echt is.

Je ziet hem nergens op dat filmpje de cockpit in of uit gaan. Iedereen kan zo'n filmpje maken, volgens mij zijn dit gewoon 2 verschillende filmpjes aan elkaar geplakt door een of ander mediageil mannetje die hier een beetje de boel op denkt te stoken.

'k geloof er geen fuck van!
 
Mmm zit nog niet in het wereldje dat ten eerste :angel:
Maar ik vindt het vreemd... zoals hierboven ook staat je ziet hem niet de cockpit uit of ingaan, en ja van dat soort beelden zijn er genoeg te vinden op internet.
Daarbij lijkt het mij ook erg vreemd dat de crew niks verneemd van dat er een ''onbekende'' in de cockpit staat te filmen...Vreemd :wegkwijt:
 
Okay, je ziet een of andere mongool doen alsof ie de cockpit in mag... en vervolgens zie je een filmpje in een MD11 cockpit ofzo....

Echt NIETS maar dan ook NIETS wijst me er op dat dat filmpje echt is.

Je ziet hem nergens op dat filmpje de cockpit in of uit gaan. Iedereen kan zo'n filmpje maken, volgens mij zijn dit gewoon 2 verschillende filmpjes aan elkaar geplakt door een of ander mediageil mannetje die hier een beetje de boel op denkt te stoken.

'k geloof er geen fuck van!

Daar heb ik nou nog eens niet aan gedacht... maar nu jij het zegt.
Zoiets heb je in nog minder dan 5 minuten gemaakt..
 
Vorig jaar met KLM: Ams - Beijing, mocht gewoon tijdens de vlucht in de cockpit. Van te voren zijden ze dat het GEEN mogelijkheid was, toen zei ik ''misschien is de captain in een goede stemming dus wilt u het a.u.b. vragen''. Toen deed ze dat en halverwege de vlucht werd ik gehaald.
Zometeen naar Barcalona met RyanAir via Charleroi - Girona (school excursie) en weer maar eens vragen of het mag.
 
Probeer eens uit met een tulband op. :bwah:

Het was mij zeker niet gelukt.
 
Ik heb ook nog eens goed gekeken, ik denk ook dat ie nep is. Wel raar dat ie in een leeg vliegtuig staat. Hoop dat het geen gevolgen voor de crew heeft...
 
Zou ik me dit weekend in de huiskamer eventjes in de cockpit bluffen :P?
Alleen dat zou ik dan eventjes niet op internet zetten omdat genoeg mensen denken dat het dan echt is en ik mezelf daarna bij HvNL zie, opzich geen probleem om bij HvNL te zijn maar niet in deze situatie.
 
Ik had zelf het idee dat het misschien zelfs op schiphol was. Gewoon iemand van de catering of die lui die de dekentjes en kussentjes brengen. Hij stond bij een deur waar een catering auto normaal aangekoppeld staat. Er liep ook niemand van de catering in dat keukentje toen hij aan het filmen was.

Grtz Mike5
 
Van wat ik er kon zien leek het mij dat het niet op Schiphol was, omdat KLM en Cathay daar volgens mij niet naast elkaar staan. Ik denk zelf SFO omdat het een MD-11 was.
 
Paar opmerkingen:

-Ik sluit me bij Q-nimbus aan dat het in SFO was; al wil ik m'n hand er niet voor in het vuur steken. Als je in Amerika zoiets uithaalt, dan weet je niet goed waar je mee bezig bent. Dus het lijkt me sterk dat iemand dit in z'n hoofd zou halen.
-waarom is het laatste stuk 2 x het zelfde filmpje dan wel geluid? "Je zou maar uit Eindhoven moeten komen he" zegt de captain 2 keer.
 
Van de week nog een klein manneke aan boord die al zijn moed bij elkaar had geschraapt en mij, toen ik naar het kleine hok ging, in zijn beste engels vroeg of hij even mocht kijken.
Ik ben de ergste niet dus ik pols even bij mijn eerwaarde collega.. wat denk je... NJET!

Waar gaat het toch in godsnaam naartoe in deze wereld.
En hoe wordt daar bij andere bedrijven tegenaan gekeken (ik heb het hier over een mannetje van een jaar of 10 a 12)
 
Met 800 uur ... guess what! ;)

Haha geen wonder dat ze gek kijken dan als je zegt dat iedereen wel naar binnen mag zolang jij ze aan kan :grijns:

Tja... ik snap zelf ook niet dat kinderen die een tekening willen geven of even in de cockpit willen kijken worden geweerd.

Aan de andere kant; veel vliegers zijn ook niet zo zeer bang voor die ene passagier of dat kindje dat voorin komt maar meer voor verzekerings agenten of andere 'verklikkers' die rapporten gaan schrijven over het zomaar openen van de cockpitdeur.
 
Ik wist dat je daarop ging doelen. Uiteraard heb ik niks te zeggen. Dat weet ik ook wel.

Maar als ik even naar achter loop en iemand vraagt het aan me, dan hangt het daar van af of ik het uberhaupt vraag aan de captain of die person naar voor mag. Is dat iemand met een baard, tulband, 2 meter groot (bestaan die wel?) en een meter breed dan is het een ander verhaal dan een kindje van 10. I think you get my point.
 
Ik wist dat je daarop ging doelen. Uiteraard heb ik niks te zeggen. Dat weet ik ook wel.

Maar als ik even naar achter loop en iemand vraagt het aan me, dan hangt het daar van af of ik het uberhaupt vraag aan de captain of die person naar voor mag. Is dat iemand met een baard, tulband, 2 meter groot (bestaan die wel?) en een meter breed dan is het een ander verhaal dan een kindje van 10. I think you get my point.

Ja ik bedoelde t ook niet vervelend hoor ;)
Geef je groot gelijk... een beetje meer commonsense in de luchtvaart zou af en toe best welkom zijn. Kan je vanuit de cabine van de MD11 de cockpit deur zien (of die open zien gaan?)
 
md11.jpg


Tijdens start en landing wel.

Vrij snel na vertrek en vlak voor de landing doen ze aan de rechterkant een paneel voor de doorgang. Links wordt een gordijn voorgeschoven. Dan zien passagiers in theorie niks.

Maar ja ... een CA die naar voor loopt ... wat zou ze toch gaan doen daar???
 
Van wat ik er kon zien leek het mij dat het niet op Schiphol was, omdat KLM en Cathay daar volgens mij niet naast elkaar staan. Ik denk zelf SFO omdat het een MD-11 was.

staan cathay pacific en KLM op SFO wel naast elkaar dan?


(((ja, ik weet het, ik ben geen beroepspiloot)))
 
Terug
Bovenaan