Hmm Variatie, "er zijn soms safety issues" vind ik iets anders dan "er zijn safety issues". Het lijkt me niet dat al deze incidents (er zijn er nog een aantal voor 2008 waarvan eentje met 25 doden en diverse total-loss gevallen) door dezelfde captain of klein groepje captains zijn veroorzaakt. Het lijkt me meer een company-wide safety CULTURE probleem. Goede vliegers, die er ongetwijfeld ook zijn, daargelaten!
Vergeet aub niet dat voor iedere keer dat het echt fout gaat en waar de buitenwereld van leert, er wel tien of twintig keer iets net goed is gegaan, gered door de vele marges die overal op zitten. En als de marges structureel gebruikt worden, dan is het een kwestie van een enkele extra factor (slecht weer, korte vector, extra vermoeidheid) en je staat naast de baan met schade of erger.
Vergeet aub niet dat voor iedere keer dat het echt fout gaat en waar de buitenwereld van leert, er wel tien of twintig keer iets net goed is gegaan, gered door de vele marges die overal op zitten. En als de marges structureel gebruikt worden, dan is het een kwestie van een enkele extra factor (slecht weer, korte vector, extra vermoeidheid) en je staat naast de baan met schade of erger.