wfm
New member
Nee, [....] gaat.
Is dat dat maatje van je dat ik tesamen met jou onder handen heb genomen in EHLE?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, [....] gaat.
Yes, if you don't mind spending some major cash and being controversial, you can buy a type rating and end up somewhere like Indonesia or elsewhere. Caveat Emptor, though. We recently hired a European pilot who was at an Indonesian air carrier and he reports that simulator training was very marginal there (and done only very occasionally-- like once every two years). Last I heard he was struggling though our training.
Little wonder that the EU has Indonesian carriers on their Black List.
Misschien een reden om juist niet aan een vliegopleiding te gaan beginnen...? :yeehaa:
Ach, je hebt van die mensen die tegen een aantal adviezen in toch beginnen aan een vliegopleiding. Dan heb je mensen die de selectie bij een goede vliegschool (lees: met doorstroommogelijkheden naar echte banen bij fatsoenlijke airlines) niet halen, en dus tegen nog meer adviezen in bij een tweederangs pilotenfabriek beginnen waar de selectie eisen niet zo streng zijn.Daar hebben de mensen die in ´05,´06,´07,´08 begonnen weinig aan hé :biertje:
Over-runs and runway excursions seem to be their speciality.
Helaas weer een actueel gevalletje: http://www.thejakartaglobe.com/home/lion-air-runway-overshoot-leaves-thousands-stuck/473570
..... reopening for landings and takeoffs at 3 p.m., with a shorter operating length of 2,250 in force in order to leave a safety buffer from the stranded Lion Air plane.
Nou jongens en meisjes van Airwork, het maakt NIKS uit waar je die uren heb gevlogen, als je ze maar hebt. Je moet je toch nog bewijzen bij een selectie, of je nou van Lion Air of van KLM komt... Het gaat er om dat je een rating en uren hebt.
@ Harrie Nak, niet aanvallend bedoelt maar wat denk jij ( en andere airlines ) van de kwaliteit van de rating, heb je zelf een rating gehaald bij LionAir?Yes, if you don't mind spending some major cash and being controversial, you can buy a type rating and end up somewhere like Indonesia or elsewhere. Caveat Emptor, though. We recently hired a European pilot who was at an Indonesian air carrier and he reports that simulator training was very marginal there (and done only very occasionally-- like once every two years). Last I heard he was struggling though our training.
en zijn er soms safety issues