Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben benieuwd waar je je die stellige mening gevormd hebt. (en zeg nou niet: uit de krant...) Of was je erbij, bij die opschepperij?
Ik wel. Noch op Bali, noch tijdens andere stationeringen heb ik van betreffend persoon enige verhalen over 'dodenvluchten' gehoord. Dus ook geen 'opschepperij' zoals het genoemd wordt.Prima collega verder, die ook gewoon vertelde over zijn diensttijd in Argentinië. Weet niet wat er verder van de beschuldigingen waar is.
Wutang, de zaak wordt al heel wat minder abstract als er uitgebreid geluld en meningen gevormd worden over iemand die je daadwerkelijk kent en mee hebt gewerkt.
No offence voor de mensen die daadwerkelijk een open mind houden, geen kant kiezen (beide kanten op!) en gewoon geïnteresseerd informatie proberen te vergaren, maar deze zaak heeft nu eenmaal een gigantische impact gehad (en nog steeds), zelfs zonder botte opmerkingen van mensen die er helemaal niets van af weten. Het is makkelijk(er) praten als het ver van je bed is, zoals in deze topic.
Ik wil er nog even aan toevoegen: Ik KEN deze man, heb meerdere malen met hem gevlogen, ken z'n zoon ook. Had de verhalen ook gehoord en nee, ik dacht niet, in het oogpunt van goede CRM, laat ik 'm dat tijdens de kruisvlucht eens op de man af vragen.
Verhalen zijn verhalen, ook over mij gaat er ook wel eens iets rond (zij het iets minder heftig), dus als geen ander weet ik dat dit soort dingen soms totaal niet waar zijn. Zelfs als mensen "waar rook is, is vuur" gaan blaten, want soms is er alleen rook en helemaal geen vuur. Het kan ook een gevalletje rancune zijn van een collega die met deze examinator een ego-clash heeft gehad. Wat uiteraard ondenkbaar is bij het totale gebrek aan alfa-mannetjes in onze beroepsgroep. Kijk alleen maar op Airwork!
Op dit moment heb ik geen enkel bewijs gezien, ook niet na de arrestatie van deze collega. Zelfs de hearsay statements zijn wat dat betreft shaky. Wie weet wat ik allemaal uitkraam in een bar in Bali met een paar liter Tiger beer achter de kiezen, 30 graden, 100% klam en een paar leuke Balinese dames op schoot. Betekent nog niet dat het allemaal waar is wat ik dan zeg.
Dus beperk je hier gewoon tot de zaken die bekend zijn, (quasi-)feiten die door nieuwsbronnen worden gepubliceerd en hou stevige meningen voor jezelf. Wow, ik klink zelf als een moderator nu, maar het is heel makkelijk om populistisch (mee) te lullen, dat voegt echter niets toe. Integendeel.
....waar ik over teleurgesteld ben is dat we het over een bijzonder gevoelig onderwerp hebben aangaande een collega van mij en een aantal andere Airworkers en dan gaan we over elkaar heenvallen over ego's en wat iedereen vindt wat wel en niet gepost moet kunnen worden. Bleh.
Je hoeft geen jurist te zijn om onmiddellijk in te zien dat er op al die vragen eenzelfde antwoord is. Niemand in Nederland, niet bij justitie, niet bij Transavia en niet bij haar aandeelhouders zoals de KLM, wilde zijn handen aan de kwestie Poch branden. Iedere ruchtbaarheid of aandacht hiervoor moest zoveel mogelijk vermeden worden. En daarvoor kan ik maar een psychologisch relevante reden bedenken: Jorge Zorreguieta. Aandacht voor de kwestie Poch en daarmee voor de verschrikkelijke gebeurtenissen tijdens het juntaregime zou onvermijdelijk aandacht voor de rol van de vader van Máxima als dienaar van dat regime hebben betekend.
Ik weet niet dat het Koninklijk Huis zich actief met de kwestie heeft bemoeid. Ik weet wel dat er mensen zijn geweest die het als hun taak hebben gezien ervoor te zorgen dat deze wind niet op zou steken. Dat zal een ernstige misrekening blijken te zijn, een boemerang. Want als Poch vrijkomt, en daar ben ik tamelijk zeker van, dan zullen de vragen die ik hierboven gesteld heb, door alle media gesteld worden. En ik ben er heel zeker van dat ze hetzelfde antwoord zullen krijgen.
Overigens wordt de schoonpappa van onze kroonprins ook geen strobreedte in de weg gelegd en ga ik er gemakshalve vanuit dat die nog iets meer in de melk te brokkelen had in die tijd dan onze HV piloot.
Heren, pas op en denk na voordat je de send knop indrukt. Het onderwerp ligt gevoelig en het past niet om hier te oordelen en te veroordelen.
Kermit, zip it please.
White out
dat zij, net als Máxima, een vader heeft die ten tijde van de militaire junta van de Argentijnse dictator Videla bij de overheid betrokken was. Jorge Zorreguieta was toen onderminister van Landbouw, Julio Poch vloog straaljagers bij de marine.
Maar net zo min als meneer Zorreguieta had ik iets van doen met executies of verdwijningen.
de Argentijnse president Christina Kirchner er veel belang bij heeft dat het proces tegen Julio een succes wordt en de oud-vlieger wordt veroordeeld. Daarmee kan Kirchner namelijk laten zien dat mensenrechten bij haar hoog in het vaandel staan. Op de achtergrond speelt echter nog iets heel anders. Het botert niet tussen Kirchner en prinses Maxima. Als Julio, een kleine vis, schuldig wordt bevonden, kan ook de vader van Maxima, een grote vis, worden veroordeeld.
‘Mooi!’, zou je kunnen zeggen.
Ware het niet dat de Kirchners berucht zijn vanwege het bedreigen en financieel ruïneren van niet-vrienden. Derhalve ligt het in de lijn der verwachting dat Julio voor vele jaren achter de tralies verdwijnt terwijl voor de vrijheid van Jorge Zorreguieta het koningshuis financieel zal moeten bloeden.
Waar vrouwen(mis)handelaar Saban Baran door justitie wordt opgeëist terwijl hij zich in Turkije bevindt, trekt justitie haar handen af van dodenpiloot Julio Poch die in Spanje wordt opgepakt. Baran vlucht naar Turkije vanuit Nederland, er is geen uitleveringsverdrag en de Nederlandse overheid wil hem terug. En terecht – hoewel ik hem liever zie wegrotten in een Turkse cel. Julio pocht over de doodsvluchten die hij in Argentinië zou hebben uitgevoerd, wordt opgepakt in Spanje en de Nederlandse overheid trekt haar handen van hem af. Poch mag uitgeleverd worden aan de Argentijnen. De Ghanees zit in een of ander Afrikaans land vast voor moord, maar mag terugkomen naar Nederland – want het is een Nederlander hè – en is inmiddels op vrije voeten.
Die willekeur, ik word er doodziek van. Als je Baran terugeist, de Ghanees terugkrijgt, met welk fatsoen trek je dan je handen van Poch af? Op welk wetsartikel is de willekeur van de Nederlandse overheid gebaseerd, die maakt dat de ene crimineel tot niet-Nederlander wordt verklaard en de ander niet?
Boeing747, uiteraard was mijn opmerking over het "gebrek" aan alfamannetjes in de luchtvaart een ironische. Ben overigens blij met je bijdragen hoor, zoals ik al zei.
Wutang, voor iedereen die in eerste plaats deze man persoonlijk niet kent en in de tweede plaats niet bij de airline in kwestie werkt (of zelf betrokken is bij de gevolgen van het toenmalige Videla-regime), is het een ver(der)-van-je-bed-show. Hoe gefascineerd of geïnteresseerd je ook bent in deze zaak.
Mijn opmerkingen waren een reactie op jouw opmerking over het gebrek aan nuance en het niveau van informatie in de thread bij de broepsvliegers. Dat volgens jou de uitspraken beter onderbouwd moeten zijn als je dichter bij het vuur staat is leuk bedacht, maar ik zeg dat dit dus niet noodzakelijkerwijs het geval hoeft te zijn. Sterker nog, iemand die heel dicht bij deze zaak staat, zal sneller een kant kiezen (omdat hij Julio wel/niet een aardige vent vindt, bijvoorbeeld). En als je dat eenmaal doet, ga je informatie filteren en selecteren en zelfs een beetje redigeren. Kijk maar naar de Amerikaanse strijd tussen Republikeinen en Demokraten en je zult geschokt zijn hoe informatie wordt verkracht om aan de eigen denkbeelden van individuen te voldoen. Dat is heel menselijk.
Mijn punt was dus, ja, de informatie in deze thread is gebalanceerder, voornamelijk door de research van Boeing747. Maar de conclusie dat juist de collega's van Julio het 'beter' zouden moeten doen dan de 'algemene forumbezoekers' in deze thread (niet denigrerend bedoeld), is simpelweg niet correct.
Met name de zinsnede in de ‘headline’ dat er een vierde getuige is gevonden is vals en misleidend, deze getuige (J.J.G.W) is door de Camera Federal onbetekenend genoemd. Het repeteerprogramma van het OM en de toegewezen advocaat Zegveld geven ook blijk van weinig dossierkennis mbt de 4e getuige die al sinds 8 december 2008 bestaat. Door de Camera Federal is zelfs deze “getuige” niet meer opgenomen omdat deze persoon destijds niet aanwezig was op Bali en tevens een vriend is van een andere (wel op Bali aanwezige) getuige.
In ons bericht van 1 december 2010 stellen wij dat de 4e getuige ons reeds bekend is sinds december 2008. Wij hebben nu het vermoeden dat deze 4e getuige (die door de Camara Federal niet als serieus getuige wordt gezien) niet bedoeld wordt, en dat NOS het over een vijfde getuige heeft.
De mannen die beweren dat Poch die oorlogsmisdaden beging, zijn piloot bij Transavia. Zij hebben tegenover de Nationale Recherche verklaard dat Julio Poch over de dodenvluchten vertelde tijdens een etentje op Bali in 2003. Het gaat om Boeing 737-vliegers T.W., E.R.B en J.W. Die laatste was er niet bij op Bali, maar is een vriend van een van de aangevers. Hij zegt Poch te hebben uitgehoord tijdens een vlucht in 2005.
De kosten, naar schatting vele tienduizenden euro's, komen zeer waarschijnlijk op het conto van de Nederlandse belastingbetaler. Volgens bronnen bij het ministerie van Buitenlandse Zaken zit de regering enorm in haar maag met deze nieuwste ontwikkeling. Den Haag had met de uitlevering van de Argentijnse Nederlander via Spanje aan Argentinië gehoopt van de zaak te zijn verlost.
Deze combinatie was de doodsteek´voor Julio Poch. Prof. Theo van Boven is achter de schermen de adviseur geweest. Het eerste verhoor op 03082008 waarin E verklaart niet zeker te weten of W en B wel aangifte willen doen, maar blijkbaar voldoende is om bij de Argentijnen een rechtshulp verzoek in te dienen, dat mogelijk met hulp van zijn vroegere Montonero (vriend) Rodolfo Mattarolo tot stand komt.
Het is duidelijk dat deze man schuldig is. Ongelooflijk dat het hem bijna lukt om eronder uit te komen. Laat het hem zelf maar betalen !!! Deze man moet geen daglicht meer zien voor de rest van zijn leven.
Ik vind het juist wel lekker om namen te noemen. Julio Poch wordt toch ook genoemd? Soms zelfs met zn 2e naam Alberto erbij. En zijn woonplaats.