Modulair, de stappen na PPL/A

(Nog afgezien van of single engine groot water oversteken goed op je CV staat voor een baan waar risico beheersing belangrijk is...)
Hangt er vanaf waar je solliciteert of wil werken. Airlines in de benelux zien het misschien wat negatief, afhankelijk van wie je interviewt. Maar dan vermeld je het gewoon niet.

Als je uiteindelijk in het buitenland belandt met een single engine job, gaat het zeker een plus zijn.
 
Intussen wat uurtjes en centjes gespaard... time-building vliegt voorbij als je wat lange halen maakt. Heb er dagen bij van meer dan 6 uur PIC.

Geen echt verre reizen gemaakt, maar ook weer geen rondjes om de kerk: tientallen verschillende velden in meerdere landen, en ook volgens de FAA norm (landingen minimaal 50 mijl uit elkaar) de cross country uren compleet. Fouten gemaakt, en vooral veel geleerd, daar is het voor. Maar geen krassen.

Over twee weken starten de laatste grote brokken praktijk..

Nee, dat zeg ik niet goed. Een piloot stopt nooit met leren en zelfs niet met lessen.

Maar ok, de grootste module van het fATPL traject is de instrument rating 😶‍🌫️. En die is nu aan de beurt.

Voor die tijd nog maar even m'n circuitdiscipline en landingen aanscherpen met wat oefenvluchten in het circuit. Bij het 12e uurtje laatst, kon dat echt beter... 🥴
 
Terug
Bovenaan