Modulair, de stappen na PPL/A

Ik heb module 2 nog te gaan, en die bestaat uit:
  • Air Law
  • Operational Procedures
  • AGK: Airframe, Systems, Electrics, Powerplant
  • Radio Navigation
  • Principles of Flight
  • Performance
Die theorie moet ik door voor de laatste brush-up sessie (de EASA-verplichte contacturen bij distance learning). Die staat in april gepland, dus ik moet echt meteen door. Gelukkig was ik er in januari al aan begonnen, dus de kop is eraf, anders zou het wel heel erg veel worden.

Planning is dus nu brush-up april, examens 3x mei en 3x juni.

Ik heb nog geen keuze gemaakt welke drie ik als eerste ga doen, in de examens. Ik neig ernaar de echte "stamp-vakken" als AirLaw en Ops als eerste uit de weg te ruimen. Dat wordt zwaar - elk hoekje en gaatje van complete wetboeken kan gevraagd worden in die examens. Maar ik heb wel wat overlap tussen die twee aangetroffen, dus er is wat voor te zeggen om ze samen te pakken.

Dus dan absoluut de makkelijkste van de andere vier erbij. Misschien wordt dat POF of PERF, in elk geval een vak wat wat meer op rekenen en begrijpen leunt... wat mij meestal wat beter ligt dan alle details van een compleet wetboek uit m'n hoofd leren ;-)

Je moet absoluut de belangrijkste wet- en regelgeving kennen natuurlijk, maar om nou, bijvoorbeeld, precies te moeten weten hoe je een Operator organisatie inricht? Ik sluit niets uit hoor, maar tegen die tijd dat ik DAT nodig heb, zoek ik het wel weer op ;)

En met het laatste examen in Juni, met ook wel wat vertrouwen dat dat ook echt haalbaar is, is het ook tijd om vooruit te kijken en te gaan "winkelen" voor het praktijk gedeelte. Ik volg de scholen-topics hier met interesse :-) en zal ook hier en daar eens een vakbeurs gaan bezoeken...

Meteo is altijd hevig. Ik vond het helemaal geweldig. Echt een van m'n favoriete vakken.
94% gehaald, eerste keer. Blokken wel totaal anders ingedeeld, maar leuk om te lezen!
Succes met de volgende blokken!

"@gratd bedankt voor de tip! Ik zie daar inderdaad wat leuke opties. En waar is jouw (dezelfde) route geeindigd als ik vragen mag?". Zag je vraag van bijna een jaar geleden, te lang niet op het forum gekeken :). Ik ben met enorm veel plezier FO op een zakenjet.

Dus dan absoluut de makkelijkste van de andere vier erbij. Misschien wordt dat POF of PERF, in elk geval een vak wat wat meer op rekenen en begrijpen leunt... wat mij meestal wat beter ligt dan alle details van een compleet wetboek uit m'n hoofd leren ;-)
Ik vond RNAV niet zo moeilijk. In elk geval een stuk makkelijker dan AGK. En zoals @gratd zegt zijn POF en PERF mooi te combineren qua overlap.

Vliegen is vliegen... ;)

Ondertussen zit ik niet meer heel ver van de laatste ATPL theorie examens, compleet met flash cards wat nou precies welk ICAO Annex nummer is (1 t/m 19) en zo meer van die dingen.

En natuurlijk banken tot je een ons weegt. Het is taai, maar we komen er wel...

Terug
Bovenaan