Met Havo en Wiskunde A naar de kls

Batino

Expert
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en had een vraagje.
Ik ben dit jaar geslaagd en heb besloten dat ik graag piloot zou willen worden.
Het is natuurlijk al een hele opgave om door de keuring heen te komen maar ik weet niet of ik hier sowieso aan kan beginnen.
Ik heb dit jaar namelijk N&G afgerond met als extra vak natuurkunde. Ik heb ipv Wiskunde B Wiskunde A gekozen waar ik erge spijt van heb. Verder heb ik een 6.2 voor Nederlands gehaald een 6.3 voor Wiskunde A en een 8.4 voor natuurkunde.
Ik heb eigenlijk al sinds het begin van de middelbare school piloot willen worden maar toen ik mij profielkeuze ging maken was ik hier niet zo meer mee bezig en in HAVO 4 mocht ik niet meer wiskunde B kiezen omdat ik dan cijfers zou missen die al mee zouden tellen voor het examen. Op de site van KLM stond vaag beschreven dat je wiskunde B nodig hebt als je HAVO hebt gedaan.

Ik vroeg mij nou af of ik toch aan de opleiding zou mogen meedoen met mijn wiskunde A, of dat er een mogelijkheid is om een bij-spijkeringscursus te doen. Ik meld mij dan waarschijnlijk aan bij de kls.

Copy/paste van de KLS website:

Vooropleiding

-HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
-VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
-VWO diploma "oude stijl", met Wiskunde A of B, Natuurkunde
-HAVO diploma "oude stijl", met Wiskunde B, Natuurkunde
-Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn,
-HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met Wiskunde B1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
-Technische HBO of WO opleiding met voldoende Wiskunde en Natuurkunde (dit laatste is ter beoordeling van de KLM Flight Academy)

Dat had ik inderdaad gelezen maar dat betekend dus dat ik alleen kan worden aangenomen als ik een HBO-opleiding doe waar voldoende natuurkunde en wiskunde B in zit?

Wiskunde A met havo is inderdaad niet toegestaan. Zul je een deelcertificaat moeten halen of een hbo gaan doen.

Wiskunde A met havo is inderdaad niet toegestaan. Zul je een deelcertificaat moeten halen of een hbo gaan doen.

enig idee waar je zo'n deelcertificaat kan behalen?

EDIT:
het gekke is dat als ik op de kls de test in vul of ik verkeersvlieger kan worden staat er:

Ben jij geschikt om piloot te worden?
Einde van de Test

Gefeliciteerd! Niets staat jou in de weg om je aan te melden voor de selectieprocedure voor de opleiding tot piloot! Vul direct het aanmeldingsformulier in of neem contact op via e-mail als je nog vragen hebt!
We willen benadrukken dat aan de uitslag van deze test geen rechten kunnen worden ontleend.

ik heb bij mijn profiel natuur en gezondheid ingevuld, normaal is dit met wiskunde a en zonder natuurkunde.

ook kan je bij de HvA met natuurkunde en/of NLT worden aangenomen (Aviation flight), kan je hier ook een vliegbrevet halen en is dit ook een goed plaat om deze te behalen?

Deelcertificaten kan je overal halen, gewoon effe googlen. N&G was voorheen standaard met Wiskunde B en Natuurkunde, ook op de havo. Maar geloof me, met havo wiskunde A kan echt niet. Aviation Flight is een goed alternatief. Gaat tegenwoordig icm EPST.

Deelcertificaten zijn bij de KLS alleen toegestaan als je vwo hebt gedaan.

Als je havo hebt met een incompleet vakkenpakket kun je helaas niet worden toegelaten.

Deelcertificaten zijn bij de KLS alleen toegestaan als je vwo hebt gedaan.

Als je havo hebt met een incompleet vakkenpakket kun je helaas niet worden toegelaten.

bedankt, dan heb ik geen andere keuze dan de HvA denk ik, om nog vwo te gaan doen zie ik ook niet echt zitten.

Graag gedaan Batino, ik heb hier nog de link naar de site van de KLS waar het beschreven staat voor je opgezocht. http://www.pilootworden.nl/hasflash/9/page/6340/

HvA aviation flight is in combinatie met EPST wordt hier gezegd(ik dacht zelf eigenlijk met Stella?). Maar waarom meld je je dan niet gelijk aan bij EPST? Zij hebben geen problemen met wiskunde a.

Ik krijg die link niet goed werkend. Dan maar even copy/pasten:

Ik heb een HAVO of een VWO vooropleiding of ben daar nog aan bezig. Ik heb echter niet het juiste vakkenpakket. Kan ik dit aanvullen met deelcertificaten?

De oude regeling hield in dat kandidaten die niet beschikten over het juiste vakkenpakket (VWO: Wiskunde A of B, Natuurkunde, Engels en Nederlands, HAVO: Wiskunde B, Natuurkunde, Engels en Nederlands) dit konden aanvullen met deelcertificaten. Vanaf 5 januari 2009 is een nieuwe regeling van kracht. Deze houdt in dat het voor HAVO kandidaten niet meer mogelijk is om een onvolledig vakkenpakket aan te vullen met deelcertificaten. Zij moeten dus beschikken over het juiste vakkenpakket. Voor VWO kandidaten geldt dat bij een onjuist vakkenpakket maximaal één deelcertificaat is toegestaan.

Als het er echt zo slecht aan toe is als daar word gezegd dan moet ik misschien eerst maar eens een andere HBO studie afronden om vervolgens te kijken of het er beter aan toe is. Ik ben op het moment 16 en zou dus 20 zijn als ik klaar ben met mijn HBO studie tenzij ik doorga naar de een technische universiteit.

ja bij de kls staat dus: Welke vooropleiding heb ik nodig om de opleiding aan de KLM Flight Academy te kunnen volgen?
Vul de online test in.

die heb ik gedaan en dan staat er dat ik kan worden aangenomen op de opleiding, nadat ik succesvol de testen heb doorstaan.
Maar zoals Koning Lucht zei krijg je moeilijk een baan en dat is toch wel het gene wat je wil bereiken, zonder baan maar met brevet kan je nog niks en ben je 150.000 euro armer. Dit zet mij toch aan het denken of ik dan niet eerst een andere studie moet gaan doen en over vier jaar kijken of het er dan beter geworden is.

HvA aviation flight is in combinatie met EPST wordt hier gezegd(ik dacht zelf eigenlijk met Stella?). Maar waarom meld je je dan niet gelijk aan bij EPST? Zij hebben geen problemen met wiskunde a.

[/I]

Stella was het eerst inderdaad. Zijn nu samenwerking aangegaan met EPST, en Stella vaarwel gezegd.

ja bij de kls staat dus: Welke vooropleiding heb ik nodig om de opleiding aan de KLM Flight Academy te kunnen volgen?
Vul de online test in.

die heb ik gedaan en dan staat er dat ik kan worden aangenomen op de opleiding, nadat ik succesvol de testen heb doorstaan.
Maar zoals Koning Lucht zei krijg je moeilijk een baan en dat is toch wel het gene wat je wil bereiken, zonder baan maar met brevet kan je nog niks en ben je 150.000 euro armer. Dit zet mij toch aan het denken of ik dan niet eerst een andere studie moet gaan doen en over vier jaar kijken of het er dan beter geworden is.

Zo'n online test zou ik niet al te veel waarde aan hechten.

Verder ben ik het met je eens. Succes met je keuzes!

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga dan waarschijnlijk werktuigbouwkunde aan de HU doen en dan doorstromen naar de TU-Delft. Heel iets anders dus, daarna hopen dat de markt piloten te kort heeft.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga dan waarschijnlijk werktuigbouwkunde aan de HU doen en dan doorstromen naar de TU-Delft. Heel iets anders dus, daarna hopen dat de markt piloten te kort heeft.

Zie PM.

En onthou, er zal NOOOOOIT een tekort aan piloten zijn.

Batino, ben je een Nederlander of ben je een allochtoon? Dat heeft namelijk bepaalde mogelijkheden in het buitenland. In NL zal de kans zeer klein zijn op werk als piloot, notabene met jouw huidige vooropleiding.

Terug
Bovenaan