Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kerboua stond eerder al aan de wieg van Denim Air en Amsterdam Airlines.
Trouwens, weet iemand of ze bij MA zelf nieuwe FO's en gezagvoerders hebben aangenomen?
Bij voorbaat dank.
Vroeg ik me ook af, al vlieg je dan wel de F50, is niet meteen de meest interessante rating
Bullshit, leer je meer van dan op een 737. Altijd in het weer, wel moeten denken aan performance etc.
Bullshit, leer je meer van dan op een 737. Altijd in het weer, wel moeten denken aan performance etc.
Maar niet zo interessant in de zin van commercieel, mocht men zijn baan verliezen of zelf op zoek willen naar iets anders.
Niet zo'n goede investering (als het betalen van een typerating sowieso gezien kan worden als een investering, maar dat is een andere discussie).
Absoluut leer je meer op een F50 of een andere heavy turbo prop dan op een 737, maar ik bedoelde het commercieel gezien.
Vliegen niet veel F50's rond.
Zat eens even op de Facebook pagina van Maastricht Airlines te kijken (https://www.facebook.com/MaastrichtAirlines). Volgens de mensen daar gaan ze "overeenkomsten" sluiten (codesharen?) met wel 30 airlines!
Met zulke connecties gaat dat natuurlijk helemaal goed komen. Lufthansa en KLM staan zonder twijfel te trappelen om de papieren te tekenen.
De prijzen vond ik ook wat... twijfelachtig. 149 euro voor een retourtje München in een langzame, oude Fokker? Als je een beetje op tijd boekt vraagt KLM 129 euro retour vanaf Amsterdam. Met Berlijn hetzelfde verhaal. En dan hebben de mensen ook nog de optie om vanaf Keulen te vliegen. CGN > MUC is met Lufthansa 109 EUR retour. In een snelle, relatief luxe Airbus ook nog eens. Met een hapje en een drankje.
Oh en ze gaan vanaf 2014 naar - onder andere - CDG vliegen. Die slots zijn voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij makkelijk te krijgen. Die Fransen hebben daar best sympathie voor.
Natuurlijk is het mooi om initiatieven in de luchtvaart te zien, maar hoe optimistisch ik hier ook naar wil kijken, dit kan alleen maar mislukken
Maastricht Airlines, dat is opgericht door Hamid Kerboua, gaat van start met een vloot van twee Fokker 50’s met vijftig zitplaatsen. De maatschappij ontvangt subsidie van de gemeente Maastricht en de provincie Limburg.