LVNL heeft boter op haar ......

Dat je aanvoert dat een unverified Mode-C signaal niet als absolute waarheid gezien mag worden, daar kan ik mee inkomen. Dat je aanvoert dat de wet niet duidelijk is met deze zinsnede, dan is Dutchfly een schuilnaam voor G. Spong.

Sorry maar ik snap het tweede deel van je bijdrage niet, zou je het verder willen uitleggen.

Nee ik heet geen G. Spong maar Hans !!
 
Wat ik bedoel is dat de zin "het gebruik van een SSR-transponder met mode S/ELS en met automatische hoogterapportering in mode C is verplicht etc etc" voor iedereen met een afgeronde luchtvaartopleiding niets aan duidelijkheid te wensen overlaat.

Als je dat toch anders denkt te kunnen uitleggen dan ben je kaliber Gerard Spong, een welbekende advocaat die alles naar wens recht of krom weet te praten zo het hem uitkomt. :dozey:
 
Wat ik bedoel is dat de zin "het gebruik van een SSR-transponder met mode S/ELS en met automatische hoogterapportering in mode C is verplicht etc etc" voor iedereen met een afgeronde luchtvaartopleiding niets aan duidelijkheid te wensen overlaat.

Als je dat toch anders denkt te kunnen uitleggen dan ben je kaliber Gerard Spong, een welbekende advocaat die alles naar wens recht of krom weet te praten zo het hem uitkomt. :dozey:

Dan zal het recht wel krom zijn denk ik, Haha
 
Rechtspraak heeft alles te maken met wettig en overtuigend bewijs.
Als dat er niet is dan is er geen zaak.

Recht is iets kroms dat verbogen is.

Wettig en overtuigend bewijs betekent dat het bewijs de rechter moet overtuigen boven redelijke twijfel. De twijfel die jij probeert te zaaien is niet redelijk meer, en dat zal de rechter dus naast zich neerleggen. Soms worden er daardoor gerechtelijke dwalingen begaan, maar zo werkt het systeem nou eenmaal. Je gaat die zaak verliezen.
 
Recht is iets kroms dat verbogen is.
Iets wat krom is weer recht maken dat valt niet mee

Krom is in ieder geval:

- Een Officier van Justitie die regelrecht tegen het door het OM gepubliceerde beleid ingaat
- Een Rechter die daarin meegaat
- Een LVNL die hoogte tot op 1 Ft nauwkeurig weergeeft terwijl sprake is van een unverified mode-C
- Een LVNL die bewust meewerkt aan vervolging, zelfs als ze weten dat er geen gevolg wordt gegeven aan de afspraken die horen bij Just Culture
- Een LVNL safety manager die in dit forum aangeeft om toch vooral zoveel als mogelijk tweezijdig radio contact te houden, wetende dat dit maar voor pakweg een derde van het land lukt omdat de rest per NOTAM verzocht wordt niet op te roepen wegens personeelsgebrek bij Dutch Mil.

Om dan nog maar te zwijgen over het veiligheidsprobleem wat je kan hebben als je met TCAS moet gaan sturen in een land waar bijna alle GA vliegtuigen rondvliegen met een unverified mode-C. Ik denk trouwens dat dit een probleem is wat in veel meer landen van toepassing zal zijn.

Om dit nog recht te buigen ..... is veel meer voor nodig dan wat ik, of meneer Spong zou kunnen doen.

Ik twijfel ook of het onze OVJ wel zou lukken, ik denk dat het haar aan inhoudelijke kennis ontbreekt. Misschien weet ze een of ander krom truukje te verzinnen om het toch nog recht te breien.
 
- Dat je aanspraak wilt maken op Just Culture terwijl je moedwillig de regels op een grove manier geschonden hebt. Just Culture is voor oops-momentjes, niet voor vandalen.

Meen je nou werkelijk dat iemand die een infringement maakt in TMA3 een vandaal is die op grove manier de regels heeft geschonden.

Dan ben ik toch wel erg benieuwd wat jouw oordeel is over een voorval waar een vliegtuig een take-off klaring krijgt terwijl de baan bezet is door een sleep. Waren dat dan ook vandalen ?

In mijn beleven heeft de vlieger in de TMA3 een navigatiefout gemaakt, ja inderdaad een oops momentje maar toch zeker geen vandaal.
Het uitreiken van een schikking van 1600 Euro of een uiteindelijke boete van 800 Euro ruim anderhalf jaar na dato geeft geen enkele vorm van les. Lees nog maar eens het stuk van Prof Sidney Dekker; straffen of leren.

Dan nog even toevoegen dat het criterium in Just Culture is dat er overgegaan kan worden tot vervolging als er sprake is van grove nalatigheid of opzet. Ik denk dat dit iets anders is dan op grove manier de regels schenden.

Kijk dan eens naar de infringement met de PH-BZN die daarmee ook bijna twee airliners uit de lucht vloog. Dat betrof een vlucht met een instructeur die ook nog eens in de bewuste regio woonachtig was. Dat is in mijn ogen duidelijk wel een vandaal. Die is verder niet vervolgd en vrijuit gegaan. Ondanks overduidelijk bewijs heeft die instructeur ook nog in alle toonaarden ontkent dat ze daar gevlogen hebben.

NOTAM: ALL ATCO VALID PERM IF PROG ON SAFE TOBE MADE 7000N0000E 7000S0000W DONOT BLME PILOT
 
Laatst bewerkt:
CTR's class C en de rest van Nederland class A maken, ben je overal vanaf...

Dan weet je ook zeker dat de fouten alleen door professionals gemaakt worden en heeft onze OVJ luchtvaartzaken helemaal niks meer te doen. Of zou ze dan toch daarna professionals gaan vervolgen omdat ze anders niks meer te doen heeft. Als ze kan zeggen dat de regels voor Just Culture voor GA niet van toepassing zijn kan ze dat ook wel zeggen voor vliegers van .... of verkeersleiders van de .....

Sterk plan ??, maar hoe kom je dan aan nieuwe piloten. Opleiden in het buitenland want dat gaat dan niet meer in NL.
Tja en dat je dan duizenden luchtvaart enthousiasten aan de kant schuift en hun grootste liefhebberij afneemt dat is toch ook wel een dilemma.

Als we nou eens de richtlijnen van Eurocontrol zouden volgen, in de FIR helemaal geen luchtruim met Class A wat dan ??
 
Gebeurt al grotendeels in het buitenland, IFR soms in Nederland. Laat dat nou in class A mogen...

Dacht je dat ik dat niet wist ?

Grotendeels is niet helemaal, dus dan maar een klein stukje niet class A ??

Misschien het volgende een goede tussenoplossing; de onderste 4000 Ft class E en de CTR's class C en de rest class A. Is het overgrote deel toch voor de grote luchtvaart of niet dan !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan