LVNL heeft boter op haar ...... Radarschermen. :radar:
Lees hier waarom en vooral wat de GA vlieger kan doen:
www.airspace-infringement.nl
Advies:
- Zet uw hoogte encoding van de transponder (mode-C) niet aan tenzij ATC u dit opdraagt
- Als u in ongecontroleerd luchtruim vliegt en wil blijven vliegen neem dan geen contact op met ATC
- Voorkom dat ATC u verplicht om mode-C te activeren door niet bij ATC op te roepen kan ATC u ook niet de opdracht geven om mode-C te activeren
- Voorkom dat ATC de hoogte uitlezing kan verifieren, bij een verified mode-C heeft u te maken met een foutmarge van 200 Ft, bij een unverified mode-C is dat veel groter, en bij geen mode-C zelfs onbekend.
De kans dat u voor een airspace infringement vervolgt kan worden als u vliegt zonder geactiveerde mode-C is aanzienlijk kleiner.
U kan wettelijk gezien niet verplicht worden bij te dragen aan uw eigen veroordeling.
Aangezien de radar informatie tegenwoordig gebruikt wordt voor strafrecht zaken :niet_bli: is het zaak uzelf zoveel mogelijk te beschermen.
LVNL geeft vervolgens foutieve informatie door zonder rekening te houden met foutmarges van transponders en encoders.
Oproep aan alle vliegers van GA vluchten die VFR vliegen zet wel uw transponder aan maar dus zonder mode-C geactiveerd.
Door de selectieknop op ON te zetten, en dus niet op ALT, heeft u de transponder aanstaan zonder hoogte informatie door te geven.
Daarmee wordt voldaan aan de wettelijke eisen.
Lees hier waarom en vooral wat de GA vlieger kan doen:
www.airspace-infringement.nl
Advies:
- Zet uw hoogte encoding van de transponder (mode-C) niet aan tenzij ATC u dit opdraagt
- Als u in ongecontroleerd luchtruim vliegt en wil blijven vliegen neem dan geen contact op met ATC
- Voorkom dat ATC u verplicht om mode-C te activeren door niet bij ATC op te roepen kan ATC u ook niet de opdracht geven om mode-C te activeren
- Voorkom dat ATC de hoogte uitlezing kan verifieren, bij een verified mode-C heeft u te maken met een foutmarge van 200 Ft, bij een unverified mode-C is dat veel groter, en bij geen mode-C zelfs onbekend.
De kans dat u voor een airspace infringement vervolgt kan worden als u vliegt zonder geactiveerde mode-C is aanzienlijk kleiner.
U kan wettelijk gezien niet verplicht worden bij te dragen aan uw eigen veroordeling.
Aangezien de radar informatie tegenwoordig gebruikt wordt voor strafrecht zaken :niet_bli: is het zaak uzelf zoveel mogelijk te beschermen.
LVNL geeft vervolgens foutieve informatie door zonder rekening te houden met foutmarges van transponders en encoders.
Oproep aan alle vliegers van GA vluchten die VFR vliegen zet wel uw transponder aan maar dus zonder mode-C geactiveerd.
Door de selectieknop op ON te zetten, en dus niet op ALT, heeft u de transponder aanstaan zonder hoogte informatie door te geven.
Daarmee wordt voldaan aan de wettelijke eisen.