LPE examen score systeem

Hmm volgens mij is dat filmpje heel erg pre-lpe tijdperk. Moet toegeven na het verplichte LPE en voertaal Engels in Beijing is de verkeersleiding aldaar enigszins verbeterd qua Engels...
 
Gelukkig maar dat het beter is geworden, maar wie zegt dat het een resultaat is van LPE? Dat verband is volgens mij niet direct te stellen.

Die is goed. De Chinees is casu mist zo goed als de volledige conversatie en jij (KL) vindt dat de luchtverkeersleider op les moet, omdat het geen standaard fraseologie is? Ik mag hopen dat je dit niet serieus meent.
 
Vraagje, als je tijdens je eerste test 3x een 5 en 3x een 6 haald. En 6 jaar later doe je de test opnieuw en je haalt 5x een 6 en 1x een 4. Word je nieuwe score dan een 4? of blijft het dan een 5?
 
Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Bij elk examen geldt de laagst behaalde score, dus in dit geval zou je LPE 4 halen en over drie jaar weer aan de bak mogen.
 
In aanvulling op diverse procedures, geldt in Rusland dat men op final moet zeggen "Gear down and ready to land". Pas daarna krijgt men een landingsklaring.

Wie is hier nu een amateur?

Dan heb ik ook een leuke voorbeeld. In Deutschland is de regel dat op militaire velden waar ook civiel gevlogen wordt, de toren " gear down three greens " wilt horen op final en je landing clearance volgt daarna :)

Maar on topic: Nog iets leuks wat ik heb mee gemaakt. Ik heb tijdens de opleiding LPE 6 gekregen ( Yoepie ) Ik blij, van ne leven ervan af.

Solliciteren in Turkije na de opleiding trots melden LPE 6 in the pocket.. Reactie van maatschappijen: we willen een TOEFL certificaat.

Huh?? Waar is dat LPE dan goed voor?
Ach ja TOEFL is niet zo moeilijk en maar €260 :(

En naar mijn mening, aangezien in andere landen makkelijk een LPE 6 wordt gegeven en er dus geen Int standaard is, is een TOEFL test naar mijn mening een goede manier om het Engelse niveau goed te beoordelen.

En het zal me niet verbazen als straks ook in andere landen maatschappijen een TOEFL certificaat willen zien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan