Lage Rentes voor studielening!!!

Onthoud 1 ding: de banken zijn NIET je vrienden, alles wat je zegt zal direct tegen je gebruikt worden.
Elke euro die je als onderpand meer zou kunnen inbrengen wordt direct het minmum voor de bank om jou te accepteren.
Bespeel de bank, vertrouw ze niet.

(dit i.v.m. ervaringen met ABNAMRO)
 
Bedankt voor de goede raad.
Natuurlijk ga ik met de bank praten en jawel , ik probeer ze te bespelen.

Maar geloof me, ik heb al met de ABN gepraat. Ik wil enkel weten als het de moeite loont om met Van Landschoot te praten. Ik woon nml in de UK en ben al bezig met mijn afbetaling (variabel voor nu, maar zoals ik al zei wil over naar vast).

Wat ik aldus wil weten blijft dus nog steeds :

>> Hoeveel betaal JIJ voor 10 jr vast bij Van Landschoot / ABN ?? niemand ??
 
Oorspronkelijk gepost door Mr. PINDA
Bedankt voor de goede raad.


>> Hoeveel betaal JIJ voor 10 jr vast bij Van Landschoot / ABN ?? niemand ??

Mij hebben ze 4,65% geboden voor 10 jaar vast (0.6% per 5 jaar zeg maar 1j voor 3,4/5j voor 4,05)

Maar ik kan me indenken dat het voor jou specifieke situatie anders wordt
 
Voor diegenen die aan het dubben zijn voor welke renteperiode ze moeten kiezen bij het afsluiten van een lening is het artikel van Jos Koets op www.iex.nl wellicht een hulpmiddel.
Het artikel heet rentevoorspeller.

B.
 
Zijn er hier mensen die in het buitenland werken maar nog een schuld in Nederland hebben? En die onlangs nog zijn overgestapt naar een andere bank?

Ik probeer al een tijd m'n schuld ergens anders onder te brengen omdat de ABN mij geen goed voorstel doet (mijn rente staat heeel hoog vast tot 2007).

Alvast hartelijk dank!
 
Met betrekking tot alle PM's die hier gestuurd worden, zet ze toch gewoon in de thead zelf, zo kunnen meer mensen er voordeel mee doen.

Bijvoorbeeld ikzelf, lening bij ING voor 1 jaar vast (met verlenging) tegen 4.8%

Dus ik wil ook wel ergens anders naar toe, met de kanttekening dat ik de behandeling vanuit de ING ver beneden de maat vind
 
Aangezien Van Lanschot mijn LoL verzekering als onderpand wilt hebben, wellicht een kleine poll waar je die het best kan afsluiten?
De luchtvaartpool wordt mij wat te duur.
 
Ik heb geen onderpand bij van lanschot, en ze boden mij nu 3.6% 1 jaar vast, en 4.05% 5 jaar vast.
Viel ook niet over te onderhandelen zeiden ze.
Dat zullen we volgende week nog wel zien.
Maar wel raar al die verschillen.

Gr.

Spuis
 
Vergeet niet, elk kwartaal gaat een nieuwe renteperiode in.
Het kan dus zijn dat de rentes zijn aangepast en als de lening niet voor 1 october afgesloten wordt er een nieuw percentage geld.
 
ABN AMRO vs Van Lanschot.

Op dit moment bieden beiden 4.1 % voor 5jr vast. Ik ben van plan naar één van beiden over te stappen. Wat is naar jullie mening de beste keus? Puur vwb de rente maakt het op het moment dus niet uit.
 
ABN AMRO is dé k*tbank! Deze reklame hebben ze nog even tegoed nadat afdeling Schiphol het ooit flikte om mijn schuld van een studielening (6%) even om te zetten naar een persoonlijke lening (13%) zonder te overleggen.
 
ING

ING

Piere Rutten van de ING beloofde mij een concurerende rente, lees vergelijkbaar met Van Lanschot, maar dat kan ik dus wel vergeten blijkbaar. Hoop beloftes, weinig woorden.

Waar ik iedereen voor wil waarschuwen is de boeterente berekening. Mijn bank berekende bijna het dubbele wat het volgens het contract zou moeten zijn.

Su6 verder.
 
Terug
Bovenaan