Kosten tijdens opleiding KLS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fqdfdq
  • Startdatum Startdatum
Fenceman zei:
Inclusief huur klopt dat wel ja, je moet niet vergeten dat je ook elke dag voor ongeveer 10 euri eet (ontbijt, middag en avondeten) en dat je af en toe een biertje wil doen in de bar. Ik vind wel dat je in die tijd dat je op de kls zit beter iets meer kan uitgeven en een goede tijd hebben dan constant gaan zitten letten op je geld.

Daar heb je helemaal gelijk in.
 
Zeker mee eens dat gas voor Feyenoordsupporters is. Over wegenbelasting: laat er een G3-installatietje in stoppen. Kost 300E, bespaart je per jaar 320E aan wegenbelasting. 't Schijnt dat de kamerprijs op de campus al is verhoogd naar het onwaarschijnlijke bedrag van 365 eur.. Oftewel zorg je daarvoor en je neemt een verzekering op je eigen naam (duur dus) dan kost het je per jaar ca. 400 euro wegenbelasting, 800 euro verzekering, 500 euro gas: 1700 euro vervoer... Rond af naar 2000euro

Daar kan geen OV-kaart van een paar duizend eurow tegenop...
 
Maskem zei:
Zeker mee eens dat gas voor Feyenoordsupporters is. Over wegenbelasting: laat er een G3-installatietje in stoppen. Kost 300E, bespaart je per jaar 320E aan wegenbelasting. 't Schijnt dat de kamerprijs op de campus al is verhoogd naar het onwaarschijnlijke bedrag van 365 eur.. Oftewel zorg je daarvoor en je neemt een verzekering op je eigen naam (duur dus) dan kost het je per jaar ca. 400 euro wegenbelasting, 800 euro verzekering, 500 euro gas: 1700 euro vervoer... Rond af naar 2000euro

Daar kan geen OV-kaart van een paar duizend eurow tegenop...

Komt idd. al aardig in de goede richting.
Wil je echt goedkoop elk weekeinde naar moeders: koop een wagen van bouwjaar 1980 of ouder op gas of diesel (maakt niet veel verschil), een oldtimer verzekering erop (E 65.-) en wegenbelastingvrij. Voor de APK hoeft een diesel van deze leeftijd ook geen roetmeting, alleen standaard keuring. Na je opleiding rij je het mormel de bult op bij wijze van spreken.
Zo heb ik zelf ook 2 jaar (Mercedes, grijns) gereden voor bijna alleen de dieselkosten, verbruik 1:13.
Voordeel: voor weinig eigen betaalbaar vervoer.
Nadeel: je maakt niet echt de blitsz in een opa-wagen en als je dan ook nog 400 euro per maand moet verbrassen aan uitgaan/chicks kun je de wagen beter een paar straten verderop zetten
 
Misschien een hele domme vraag, maar waarom in godsnaam krijg je geen OV kaart, en houdt dat in dat je ook geen studiefinanciering krijgt (hoewel dat eigenlijk ook weinig meer uitmaakt vergeleken met het totaalbedrag)...
 
Silvos zei:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom in godsnaam krijg je geen OV kaart, en houdt dat in dat je ook geen studiefinanciering krijgt (hoewel dat eigenlijk ook weinig meer uitmaakt vergeleken met het totaalbedrag)...

Omdat het een particuliere opleiding is krijg je geen OV+studiefinanciering.
 
Nou ja, omdat de opleiding onder een ander ministerie valt krijg je geen studie financiering en daarom dus ook geen OV... Helaas...

Bij de NLS krijg je trouwens wel 'Stu-fi' (hoe ze dat precies hebben geregeld weet ik ook niet, maar dat staat vast wel op hun site) Maar met of zonder stu-fi, het bedrag is zo groot dat je hoe dan ook een lening, oid, nodig hebt om het te kunnen betalen.
 
hey,

nu ik dit zo lees, vraag ik me af hoeveel jullie (op de KLS) straks aan het einde van je opleiding kwijt zijn... het lijkt me echt een mega berg met geld!!
dus opleidingskosten + rente, woning, levensonderhoud, uitgaan en na je opleiding de eventuele typerating + uren...

misschien stom dat ik me ermee bemoei.. maar ik ben gewoon benieuwd!

groetjes
 
Lift zei:
Opleidingskosten staan op de website van de KLS.

En die kamer kost 340 euro per maand :eek: :eek:
Een redelijk absurde prijs voor een kamertje in een klote dorpje als Eelde. Voor die prijs kun je volgens mij een penthouse huren in hartje Amsterdam.

Was dat maar zo ja:P...neej joh...kamers zijn kats duur hoor. Met die 340euro mag je blij zijn dat je wat kunt krijgen, want hier in enschede heb ik al eens bedragen gehoord van kamers en daar sla je echt pal van achterover:S
 
OK, haha:P...jaah...de tukkers weer...kent men dat niet nee?:P haha...
Maar in ieder geval zou ik blij zijn dat ik een kamer van 340 euro zou hebben. Hier heb je in ieder geval niet veel voor dat geld.

Dennis
 
ik heb op mezelf gewoond voor 360 euro p/m alles incl. voor 2 kamers (tot ong 25 m2), badkamer & keuken delen met 1 huisgenootje... en dat vond ik al f** duur!! kijk eens wat je betaald bij een woningbouw vereniging voor rijtjes huis... maar daar kom je als student natuurlijk nooit in!!

studenten worden wat dat betreft flink uitgezogen (als ze pech hebben!) wat woninghuur betreft want ze hebben weinig of geen inkomen!
op zich vind ik dat de KLS er goed aan mee doet want die kamers op de campus vind ik echt geen 340 euro (of wat de prijs is...) waard. Ik vond ze maar klein (ok je hebt eigen douche) en de gezamelijke woonkamer en keuken was een rotzooitje (ala gem. studentenhuis of erger)!! naja misschien hebben ze ook wel het vieste gedeelte laten zien bij de open dag... maar toch is het erg veel wat je ervoor betaalt, want je zit niet eens in het centrum van een grote stad...
:rolleyes: vraag me ook af waarom dat die prijs zo hoog is... monopoly, studenten hebben niet veel andere keuzes...??

(heb trwns niks tegen KLS zelf hoor...)
 
prettyfly zei:

en de gezamelijke woonkamer en keuken was een rotzooitje (ala gem. studentenhuis of erger)!! naja misschien hebben ze ook wel het vieste gedeelte laten zien bij de open dag...
:rolleyes: vraag me ook af waarom dat die prijs zo hoog is... monopoly, studenten hebben niet veel andere keuzes...??

(heb trwns niks tegen KLS zelf hoor...)

Haha, en dan te bedenken dat ze bij open dagen altijd de netste laten zien....

Waarom de prijs zo hoog is van de kamers weet ik ook niet. Het is ook erg vreemd, aangezien de kamers verhuurd worden door STICHTING studentenhuisvesting Eelde. (of hoe ze ook precies mogen heten)
 
Terug
Bovenaan