Kosten tijdens opleiding KLS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fqdfdq
  • Startdatum Startdatum
F

fqdfdq

Guest
De totale kosten van de opleiding weet ik, maar met welke kosten moet ik verder rekening houden? (huur kamer, gas/water/licht, studieboeken, nette pak, eten, etc.)

Kan iemand mijn een inzage geven in zijn of haar maandelijkse financiele plaatje of iig het één en ander kan verduidelijken?

De info die ik gekregen heb van de KLS gaat namelijk uit van €1200.- per maand aan overige kosten. :1855:
Lijkt me een beetje aan de hoge kant of ligt dat aan mij?

Alvast bedankt
:D
 
Hangt er uiteraard vanaf hoe je met geld om kan gaan maar ik gaf in nederland ongeveer 1200 euro uit inc. 350 huur. Het meeste gaf/geef ik denk ik toch wel uit aan uitgaan (zo'n 400 in de maand) en verder nog eten en vervoer. Gas/water/licht/internet zit bij de huurprijs in (mag ook wel) , je uniform zit bij de opleidingskosten in.
 
En vergeet de reiskosten niet....

Je krijgt helaas geen OV dus je moet of een trajectkaart of OV zelf kopen of een autootje of iets dergelijks. Of samen met wat KLS genoten in één auto reizen, dat drukt de kosten een beetje.

Of je moet daar 9 maanden willen blijven wonen en niet elk weekend terug te gaan naar je ouders :D
 
400 euro in de maand aan uitgaan??? Dat is dus 10.000+ euro over de gehele opleiding? Ach ja, het is toch al zo'n groot bedrag...
 
blijkt dat ik het verkeerd begrepen heb :rolleyes:
de bijkomende kosten zijn voor de HELE OPLEIDING en niet per jaar zoals ik dacht
voor de hele opleiding komt het dan uit op ong. €650.- per maand

klopt wat beter, niet? :p:
 
Iz -

Tsja, als je ziet met wat voor auto's die gasten af en toe op school verschijnen vind ik 400 per maand aan uitgaan nog erg weinig..

Och ja, wij gaven 400 per maand uit aan ramen noodles toch iz ;)
 
reiskosten had ik onder vervoerskosten staan, maar je moet idd even met wat klasgenoten regelen dan zijn de kosten wel te drukken.
 
zelf woon ik in de buurt van rotterdam...zijn er wel eens mensen geweest die met een vliegtuig (geen lijnvlucht uiteraard ;)) heen en weer gingen? weet iemand wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft?
 
Swank zei:
zelf woon ik in de buurt van rotterdam...zijn er wel eens mensen geweest die met een vliegtuig (geen lijnvlucht uiteraard ;)) heen en weer gingen? weet iemand wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft?

Haha en wat denk je wat dat kost...
Maarja je hebt figuren die het doen hoor, met het vliegtuig naar de vliegaanlegtest... :rolleyes: :D
 
ja ik weet niet wat de kosten ervan zijn
maar voor een enkeltje van huis naar eelde kost mij al €30.- voor het treinkaartje en dan nog 2 strippenkaarten, das bij elkaar ongeveer €45.- (ruim 5 uur reistijd met 5 keer overstappen)
stel dat er 4 personen zijn die ook die kant op moeten, kom je toch al uit op €180.-, heen en terug is dat €360.-
zou je denk ik wel wat mee kunnen denk ik, of niet?
 
Swank zei:

zou je denk ik wel wat mee kunnen denk ik, of niet?

Nee.

Een vliegtuig huren kost iets van 160 euro per uur. Daarbij is er geen enkel verhuurbedrijf dat jou een vliegtuig een hele week mee laat nemen. (althans, niet voor dat bedrag)
Denk daarnaast ook maar eens aan stallingskosten+landingsgeld en je ziet wel in dat het geen snugger plan is.

En vergeet ook niet dat we in NL wonen en het weer niet altijd boven VFR limieten ligt.........
 
Swank, er bestaan kortingskaarten voor een bepaald treintraject.
Dan zit je echt niet meer aan die 30 euro.
Bovendien rijdt iedereen met elkaar mee, als je het slim doet kost het je niet meer dan 20 euro retour.
 
Ik zeg: koop een op gas rijdende auto. Rij je van R'dam naar Eelde voor een goeie 10E.

En tja.. die 400E per maand aan uitgaan.. Dat heeft Fenceman uiteraard iets overdreven he. Die vent zat de hele week op z'n kamer.
 
Hmm....hoe zit dat ook al weer met die pot en die ketel? Gas is voor paupers en feyenoord supporters dus dat zou ik niet doen.
 
Joh, gas is prima, maar denk er wel aan dat je weer meer wegenbelasting betaalt, dus dat moet dan weer uit kunnen. Daarnaast heb je met een auto ook nog een verzekering die je wilt en gaat moeten betalen (tenzij je een papa hebt die dat voor je wil doen...). Oftewel, genoeg dingen om rekening mee te houden.
Maar over de opleidingskosten gesproken... Hoeveel is dat tegenwoordig allemaal? Nog steeds E111.300,- ? En hoeveel vragen ze nu voor een kamer? Ik hoor allerlei verschillende dingen... :confused:

@Fenceman: Ga je me nou echt vertellen dat je 1200 e hebt uitgegeven per maand???!!! :eek:
 
Inclusief huur klopt dat wel ja, je moet niet vergeten dat je ook elke dag voor ongeveer 10 euri eet (ontbijt, middag en avondeten) en dat je af en toe een biertje wil doen in de bar. Ik vind wel dat je in die tijd dat je op de kls zit beter iets meer kan uitgeven en een goede tijd hebben dan constant gaan zitten letten op je geld.
 
car zei:
Joh, gas is prima, maar denk er wel aan dat je weer meer wegenbelasting betaalt, dus dat moet dan weer uit kunnen. Daarnaast heb je met een auto ook nog een verzekering die je wilt en gaat moeten betalen (tenzij je een papa hebt die dat voor je wil doen...). Oftewel, genoeg dingen om rekening mee te houden.
Maar over de opleidingskosten gesproken... Hoeveel is dat tegenwoordig allemaal? Nog steeds E111.300,- ? En hoeveel vragen ze nu voor een kamer? Ik hoor allerlei verschillende dingen... :confused:

@Fenceman: Ga je me nou echt vertellen dat je 1200 e hebt uitgegeven per maand???!!! :eek:

Opleidingskosten staan op de website van de KLS.

En die kamer kost 340 euro per maand :eek: :eek:
Een redelijk absurde prijs voor een kamertje in een klote dorpje als Eelde. Voor die prijs kun je volgens mij een penthouse huren in hartje Amsterdam.
 
Terug
Bovenaan