Koffers gooien

Ik heb door de crisis met brevet op zak bijna een jaar op Schiphol gewerkt. Werd snel voorman bij de afhandeling en zie deze tijd achteraf als een soort master op mijn vliegopleiding. Vaak met name f/o's meegemaakt die bijvoorbeeld niet wisten wat er allemaal om zich heen afspeelde (GPU die uitvalt doordat ze er zelf geen gebruik van maken maar wel boos worden op grondpersoneel). Dat zal mij nooit overkomen. Bovendien siert het je CV behoorlijk op (bent bereidt om rot en zwaar werk te doen). Het zal jou ook helpen bij je selectie. Kunt veel zaken goed onderbouwen (teamwork, leiderschap). Momenteel werken er bij ons 5 piloten, ik heb zelf een baan weten te bemachtigen door contacten die ik heb opgedaan bij de afhandeling.

doen dus!

Bedankt voor de reply! Inderdaad een goede werkervaring en opstapje voor jouw geweest als ik het zo lees!

Ik heb dit topic meer dan 2 maanden geleden gestart en ben nog steeds van plan dit werk te gaan doen, echter valt het op dit moment niet mee om aan de bak te komen met name denk ik door alle werkloze vliegers die deze baantjes (hopelijk)tijdelijk vervullen. Heb gesolliciteerd bij diverse afhandelaren en rechtstreeks bij KLM, echter zonder resultaten. Ik krijg steeds een brief terug dat ik ben opgenomen in het sollicitatiebestand:blabla:....

Ik heb nu wel een ander bijbaantje gevonden, ik bezorg "de krant van wakker Nederland", maar iets met luchtvaart doe ik toch liever mede door de door jouw genoemde redenen. Dus mocht iemand die werkt bij een afhandelaar dit lezen en weten dat er mensen nodig zijn, schroom niet en laat het me s.v.p. weten.

Grtz Sander
 
Terug
Bovenaan