Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Horeca -> Veel stress, kortom je groeit qua stressbestendigheid.
Tell me about it. Maar goed, dat truukje is dan weer wel snel geleerd.
"Wacht even kom zo bij je" doet wonderen. ALthans, als je zo als ik achter de bar staat
Even terug op het koffersafhandelen. Ik heb gehoord dat het niet alleen maar koffers in vliegtuigen gooien is onder de vloeren van de mooie terminals zit een eigen wereldje (met wegen enzo geen geintje!) met een heel netwerk aan banden en systemen waar de koffers gesorteerd worden en dergelijke en dat moet ook in de gaten gehouden worden dus soms zit je op stoeltje een paar uur en dan komen er 4 a 5 koffers voorbij waar je 1 minuutje voor nodig om weg te werken.
maargoed er zijn meer banen die leuke en minder leuke klusjes hebben
In de kelder is het niet alleen controleren, er moet veel geladen worden op bulk karren en in containers, hoe meer / sneller / efficienter per AKE / kar, hoe beter. Echte havenarbeiders zijn al een tijdje weggeautomatiseerd, maar op vliegvelden is het nog keihard ouderwets sjouwen en tillen.
Voor de geintereseerden heb ik hier een pdf-je gevonden over automatisch kofferverwerkingssysteem. Het lijkt een beetje op een assemblagerobot zoals je die ziet in een autofabriek.
http://tiny.cc/l3PS5
Uit artikel:
Roby, zoals ze hem hebben
genoemd, verwerkt in theorie dagelijks drieduizend
stukken bagage, terwijl mensenhanden
per dag tweehonderd koffers kunnen
verstouwen.
Voor zover ik weet doet de Schiphol groep geen bagageafhandeling. Met andere woorden, een maatschappij moet ene afhandelaar in de arm nemen.daar heb je gelijk in maar het hangt ervan af waar je werkt. KLM heeft een heel groot deel van de bagageruimtes(logisch natuurlijk) en dan heb je nog een aantal bedrijven die door maatschappijen zijn ingehuurd en dan heb je nog schiphol group zelf, die handelt de bagage af van maatschappijen die geen bedrijven inhuren maar over het algemeen controleert schiphol group meer de systemen en koffers waarvan de barcodes niet goed zijn gelezen door de computer dan dat ze zelf echt laden en lossen
Ik ben begonnen als kofferlader, toen op een tractor vrachtpallets naar het platform rijden (dat was leuk werk!), toen Airwaybills inklaren, toen Loadcontroller (vliegtuigbeladingen plannen), toen ontslag genomen, vliegopleiding gedaan, toen weer Loadcontroller, en nu vlieg ik Boeing 777.
Zonder dit voortraject was ik er nóóit gekomen. Al het werk in de luchtvaart is relevant, van vliegtuigen laden tot vliegtuigen vliegen.
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat het koffers gooien (met alle respect overigens) gezien wordt als relevante werkervaring??