Koffers gooien

San`85

New member
Hallo allemaal, ik heb even een vraagje,

Op dit moment ben ik bezig met m`n Havo en om toch wat centjes te verdienen ben ik van plan in de weekenden bagagemedewerker te worden op Schiphol

Nou heb ik al een beetje ge-googled en zie dat er veel uitzendbureaus zijn die mensen vragen.

Zijn er hier toevallig mensen die dit werk weleens gedaan hebben (of nog steeds doen)? Kunnen jullie iets over deze job vertellen? Bijv. werksfeer, salaris, werktijden, welk uitzendbureau doet welke afhandelaar, afwisseling van het werk enz.

Alle info is welkom!

Groeten Sander
 
Hard werk, dat heb ik er van gehoord. Op je knietjes in de kofferruimte van een 737 in de winter is geen pretje. Je kunt ook beveiliger worden op Schiphol, om maar wat te noemen. Dat is een stuk relaxter. En je hebt wat aan het beveiligersdiploma dat je er met een beetje geluk bijkrijgt.

Maar goed, als je van aanpakken en wegsmijten houdt..
 
49015, thnx voor de reply, ik weet dat het zwaar werk is, maar ben nog jong en fit dus dat vind ik niet zo`n probleem(als ik maar weet dat het niet voor de rest van m`n leven is). Beveiliging is inderdaad fysiek relaxter werk, maar omdat ik ooit een vliegopleiding wil gaan doen lijkt het me ook leuk om nu al iets luchtvaart- gerelateerd te gaan doen.
 
Als koffers smijten is wat je wilt doen dan moet je dat doen, je zult er geen spijt van krijgen! Van beveiligen op Schiphol leer je heel veel over zaken die je later als piloot nogal eens tegenkomt. Just a thought ;).

Wat je ook doet, succes!
 
Er is een dikke wachtlijst voor het 'koffers gooien', ondanks wat de uitzendburo's zeggen. Ik ben bij 4-5 uitzendburo's op SPL geweest en die hebben helemaal niks. Alles is al gevuld door niet vliegende ATPL'ers...
 
Meen je nou echt dat beveliger op schiphol een relevante werkervaring is? En ook als je je (f)atpl op zak zou hebben?

Ja, is dat zo gek? Er komt veel meer bij vliegen kijken dan een vliegtuigje sturen. Security is een klein maar significant onderdeel van het circus. En ja, inside knowledge is af en toe handig. Het zelfde geldt voor zo veel andere bijbaantjes die je kunt hebben op Schiphol overigens, zoals koffers smijten :).

Overigens heb jij het over relevante werkervaring, ik zeg alleen dat je er het een en ander leert wat later handig kan zijn. Maar nogmaals, dat geldt natuurlijk ook voor andere jobs.
 
ok. ik denk ook wel dat als je een week mee zou lopen als beveiliger, dat je dan nuttige kennis op doet, maar dat het na een paar maanden toch redelijk geestdodend zal zijn, net als 'koffers gooien' trouwens...
en ja, ik snap dat verkeersvliegen meer inhoudt dan alleen veilig van a naar b vliegen (of c, d...)
 
Geestdodend? Dan heb jij geen idee van wat er allemaal te beleven valt op Schiphol! It beats vakkenvullen bij de Gamma. ;)

Vertel eens over jouw interessante bijbaantjes.
 
nee het is eigenlijk best gevarieerd... elke dag andere ritten en daarnaast nog shuttlebusjes rijden/valet parkings/evenementen begeleiden, met een leuke groep studenten. Tot nu toe vermaak ik me er nog wel mee, maar ik zou dus het liefst iets doen wat met luchtvaart te maken heeft, maar wat minder geestdodend is dan koffers gooien ;)
 
Geestdodend....of rugbrekend.

Telefoon van San gaat; met mijnheer HR van Airline met B777's. Wij hebben u nodig.
San zegt: Ik zit met een hernia en versleten rug op de bank, kunt u later terugbellen?
San wacht nog steeds.
 
@Kebab: Haha, rugbrekend, dat zou inderdaad jammer zijn ja als je op deze manier je droom ziet wegvliegen. Bij zo`n telefoontje zou ik er wel wat pijnstillers voor over hebben.....

Maar het is voor mij geen reden om nu geen koffers te gaan smijten hoor. Ik heb 2jaar in de glastuinbouw gewerkt op een interne logistieke afdeling, dit hield in de hele dag orders rapen voor klanten(over geestdodend werk gesproken). Aan het eind van de dag had je op een gemiddelde werkdag 2500 plantjes gepakt. 2500 x bukken dus. De eerste weken dat ik daar werkte kon ik `s avonds bijna niet meer lopen. Ik voelde spieren in mn rug waarvan ik het bestaan niet eens wist. Maar na een tijdje raakte ik eraan gewend en had nergens last meer van. Blijkbaar hadden mijn spieren gewoon ff de tijd nodig om sterk te worden(maar dit zal voor iedereen anders zijn). En een vakantiekoffer is natuurlijk zwaarder dan een Begonia, maar als ik het werk niks vind dan stop ik er net zo makkelijk weer mee hoor.

@Climb 310: Wachtlijsten? Dat is nou jammer. Welke uitzendbureaus ben je al geweest? Vreemd dat er dan op internet nog zoveel vacatures staan. Ik ga deze week denk even in de rondte bellen om te kijken of er nog ergens mogelijkheden zijn. Als ik wat weet hoor je het.
 
San,

Je hebt een slechte tijd uitgekozen om koffers te gaan gooien. Het wordt namelijk winter en dat betekent dat veel maatschappijen weer volgens hun winterschema vliegen en dat staat vaak gelijk aan...minder vluchten.

Toch waar een wil is, is een weg. Ik spreek uit ervaring en zou niet via en uitzendbureau zoeken naar een baan. Het scheelt je direct in salaris. Er zijn een aantal afhandelaren op Schiphol: KLM, Aviapartner, Menzies en Serviceair. Gewoon googlen en mailen.

Je kunt het anders ook proberen bij vrachtafhandelaren of import-/exportbedrijven zoals Aviapartner Cargo, Swissport, DHL etc.

Over dat zware werk....dat valt wel mee, het is lekker fitnessen voor weinig. Ik doe het bij gebrek aan beter al bijna drie jaar.

Succes met zoeken.

Als je nog vragen hebt, shoot!
 
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat het koffers gooien (met alle respect overigens) gezien wordt als relevante werkervaring??
 
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat het koffers gooien (met alle respect overigens) gezien wordt als relevante werkervaring??

Wie beweert dat hier eigenlijk?

Ik zoek een baantje voor in de weekenden naast m`n school, en dan vind ik het gewoon leuker om alvast een beetje tussen die vliegtuigen te lopen, kijken hoe bepaalde dingen gaan in de luchtvaart. Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om in de supermarché of in de horeca achter een bar ofzo te gaan werken, maar dat is helemaal geen relevante werkervaring volgens mij, en daarbij komt dat ik liever aan de andere kant van de bar sta..... En fietsen kan ik ook al! Links, rechts, en als ik heel hard aan het stuur trek na v1 verandert zelfs m`n pitch angle:biertje:

@ASK: Thnx voor de tips, ik ga ff uitzoeken, als ik nog vragen heb hoor je het zeker!

grtz
 
Terug
Bovenaan