KLs huisvesting

EHAM-ATC zei:
DBX Binnenkort ook naar de kls??¿¿

grtz

JAAAAA!.............Nee jammergenoeg niet :stapelge: ik droom er wel elke avond van om dat te kunnen zeggen. Ik ben wel al twee keer naar de KLS opendag geweest (de eerste keer kon ik niet genoeg krijgen ;) ). Van de week ga ik naar Schellinger en ik geef me binnenkort op voor de almighty selectie. Een vriend van mij hoeft alleen nog maar COVA dus ''hopelijk" ben ik en hij erbij om jullie volgend (school)jaar extra gezellschap te bieden :grijns: .
 
Filesharing kan, maar gaat relatief traag. De 3 gebouwen A, B en C hebben alledrie aparte 4Mbit/512Kbit lijntjes die per stuk door 42 man gedeeld moeten worden. Op dit moment heeft iedereen 384kbit/48kbit, snachts en in het weekend 768/128kbit. Dit is niet zo veel, maar als er meer overboekt gaat worden, dan slibt de boel onherroepelijk dicht.

Binnen de gebouwen zelf is er een DC++ hub waar gebruik van gemaakt kan worden om snel files te zoeken en te downloaden.
 
Op de opendag van de KLS vertelde ze me ook dat ze een of andere (interne) database met extra digitale lessen/stof voor de studenten hadden om het leren te vergemakkelijken. Klopt dit? En is het nuttig?

DBX
 
LuchtWerker zei:
4mbit delen door 42 man :O.

Dan houd je dus over 11 kb/s. en wel 1,5 kb/s upstream wat te weinig is om ook maar iets te doen op het internet.

Kun je beter umts zender meenemen. heb je het iig voor jezelf ;) kost alleen wel wat meer :(
Gelukkig is de situatie ook weer niet zó dramatisch :) Het netwerk is verdeeld tussen ongeveer 10 mensen. Dit kan, omdat niet iedereen altijd tegelijk aan het internetten/downloaden is, maar ook vaak gewoon alleen aan het msn'nen oid. Gaan er meer dan 10 tegelijk actief downloaden, dan gaat het netwerk alsnog onderuit. In de praktijk gebeurd dit gelukkig ook weer niet zo heel erg vreselijk vaak.
 
Corn zei:
Gelukkig is de situatie ook weer niet zó dramatisch :) Het netwerk is verdeeld tussen ongeveer 10 mensen. Dit kan, omdat niet iedereen altijd tegelijk aan het internetten/downloaden is, maar ook vaak gewoon alleen aan het msn'nen oid. Gaan er meer dan 10 tegelijk actief downloaden, dan gaat het netwerk alsnog onderuit. In de praktijk gebeurd dit gelukkig ook weer niet zo heel erg vreselijk vaak.
Zijn er daar dan geen mensen die een beetje erop letten dat niet iedereen gaat zitten downloaden dan anders wordt t een chaos lijkt mij ?:boring:
 
Pie.trick zei:
Zijn er daar dan geen mensen die een beetje erop letten dat niet iedereen gaat zitten downloaden dan anders wordt t een chaos lijkt mij ?:boring:

Als ik de KLS was zou ik er niemand op laten letten, dan kunnen die die Airwork.nl verslaafden temiste niet meer interneten. Misschien gaan ze dan eindelijk leren.
 
In de brief over de huisvesting staat dat internet aangesloten wordt in overleg met het CAVV, nu vraag ik me af, heb je dan de eerste week gedurende de natuurkundecursus wel internet?
 
In de brief over de huisvesting staat dat internet aangesloten wordt in overleg met het CAVV, nu vraag ik me af, heb je dan de eerste week gedurende de natuurkundecursus wel internet?


ach wat boeit het ! ..
je bent daar om te leren :).. en 5 dagen zonder internet .. ( aangenomen dat iedereen vrijdag naar huis gaat ;)) moet wel lukken toch .. of gaat iedereen heir nachtmerries over krijgen dat ze 5 dagen zonder I-net zitten.. ik bedoel maar hoor :D.. het is idd wel leuk als het er is maar geen ramp als het er niet is toch ?
 
Netwerk/Internet gaat via de studentenraad, en de school heeft alle apparatuur en aansluitingen betaald. Er gaat dus niets (meer) via het CAVV. Als je vragen, wensen, verzoeken of dergelijke hebt dan kun je bij mij terecht.
 
Terug
Bovenaan