KLS 06-03: van de partij!!!

Jo Talsma,

verwacht je een heel nuttig antwoord op je (vriendelijke) post?

Diana had de vorige 06-03 topic dichtgegooid omdat er allemaal off-topic discussies ontstonden...

ik zou t leuk vinden als deze topic dit keer wel openbleef, en ik denk dat ik niet voor mezelf spreek dan...

ik denk het met dit soort vragen (en bijbehorende antwoorden) niet erg lang openblijft...


En ja ik denk dat ik ook een weekje eerder moet komen. Ik heb namelijk ook alleen na,1
 
Verwachtte geen antwoord eigenlijk, en off-topic was het ook niet. :)

Wanneer begint jullie klas eigenlijk? Ik dacht eind mei.. dus morgen?
 
17 Juli begint de introductieweek. Daarna hebben we nog 3 weken vakantie voordat de echte lessen gaan beginnen.
 
Eey, mensen

Ik ben Dennis, 18 jaar, kom ook in 06-03,
Alleen nog natuurkunde exame morge, en dan vanaf juli beginne.

Ik heb net een brief binnen gekregen van de KLS, dat we het eerste weekend 14 juli ofzoiets, een introductietijd hebben, daarna krijgen we eerst een volle week les.. Jaja.. LES =P

Na deze lesweek zijn we 3 weken vrij... dus..
 
dennis19881 zei:
Eey, mensen

Ik ben Dennis, 18 jaar, kom ook in 06-03,
Alleen nog natuurkunde exame morge, en dan vanaf juli beginne.

Ik heb net een brief binnen gekregen van de KLS, dat we het eerste weekend 14 juli ofzoiets, een introductietijd hebben, daarna krijgen we eerst een volle week les.. Jaja.. LES =P

Na deze lesweek zijn we 3 weken vrij... dus..

Volgens mij ben je de hele week met introductie bezig. Dus nog geen les.
 
1 goededag, hier gertjan ook lid geworden op advies van jesper.
start in 06-03 iets eerder dan hem.
leuk dat dit er is overigens.
mensen die meer willen weten over mij mail maar.

grtn gertjan
 
Hey,

ik had ook al in het andere topic gereageerd,
maar nog een keertje dan ..

ik ben Joost, 17 jr, kom uit reeuwijk en ben ook ingedeeld in 6-3 :)

en gertjan, als ik me nu niet lelijk vergis, hebben wij in dezelfde week/groep de grading gedaan :rt:
 
Weet iemand trouwens of de een-motorige Bonanza's (rechts op de volgende foto http://www.speedwings.nl/kls_hangaar.jpg) ook nog gebruik worden door de kls in het opleidingstraject? En wanneer zou dit dan zijn, aangezien het een-motorige gedeelte toch in Arizona is...
Groeten, Jeroen.
 
Laatst bewerkt:
GawaiN zei:
Weet iemand trouwens of de een-motorige Bonanza's (rechts op de volgende foto http://www.speedwings.nl/kls_hangaar.jpg) ook gebruik worden door de kls in het opleidingstraject? En wanneer zou dit dan zijn, aangezien het een-motorige gedeelte toch in Arizona is...
Groeten, Jeroen.

Ik geloof dat die eenmotorige bonanza's niet meer worden gebruikt voor de opleiding. Als ik me niet vergis hebben ze er nog meer één (correct me if i'm wrong) en is de rest al verkocht..! Ik meende zoiets op te vangen op de open dag.
Groeten!
 
Aah ok iets uit het verleden dus.
Vroeg het me af omdat de speedwings (klas 03-1) naar Florida zijn gegaan voor het een-motorige gedeelte, dus ook toen werd er dan al niet een-motorig in Eelde gevlogen...?
Groeten, Jeroen.
 
GawaiN zei:
Aah ok iets uit het verleden dus.
Vroeg het me af omdat de speedwings (klas 03-1) naar Florida zijn gegaan voor het een-motorige gedeelte, dus ook toen werd er dan al niet een-motorig in Eelde gevlogen...?
Groeten, Jeroen.

Ik heb het er gister over gehad met iemand die net klaar is op de kls, maar ze werden gebruikt toen het Amerika deel even niet meer goed liep. Dan werden er mensen weer naar Eelde teruggehaald om daar door te gaan met de een-motorige vliegtuigen. Vandaar dus!
 
Jesper zei:
Ik heb het er gister over gehad met iemand die net klaar is op de kls, maar ze werden gebruikt toen het Amerika deel even niet meer goed liep. Dan werden er mensen weer naar Eelde teruggehaald om daar door te gaan met de een-motorige vliegtuigen. Vandaar dus!

Ok thx! En gelukkig maar dat het nu allemaal weer goed loopt :grijns:
 
GawaiN zei:
Ok thx! En gelukkig maar dat het nu allemaal weer goed loopt :grijns:

Ja, want die lessen hier in Nederland dat schoot ook niet altijd op. In de winter, als het vroor konden ze gewoon niet vliegen.
Beter in Amerika dus ja :)
 
Er wordt nog wel af en toe gevlogen in NL op de Bonanza geloof ik. Ik hoorde dat er binnenkort weer een groepje uit Amerika terugkomt om dat traject in NL te doen. Maar dat is alleen bij hoge uitzondering.
 
6-3

6-3

Heej,

Als eerste van harte gefeliciteerd met jullie aanname op de KLS!
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jan Jaap en ik zit in klas 6-2. De klas voor jullie dus. Ik zag dat jullie nogal wat vragen hadden, vooral rond de Na-cursus en de Beech Bonanza;) Als eerste even de natuurkunde cursus. Ik heb de cursus zelf ook gedaan en ik moet zeggen dat het heel leuk is aangezien je dan alvast een aantal mede-klasgenoten leert kennen. De cursus is niet verplicht, behalve voor HAVO Nieuwe stijl, die geen natuurkunde 1 hadden. Het wordt mensen die Havo na 1-2 hadden en Vwo na-1 wel aangeraden om het toch te doen. Voor de bovenstaande reden, maar ook om het weer een beetje op te helderen. Het zijn toch redelijk specifieke onderwerpen voor de luchtvaart die eruit worden gelicht. Het niveau van de cursus ligt op VWO. wij kregen drie boeken en daarvan hebben we ongeveer de helft gedaan.

(disregard) Dan nog even over de Beech Bonanza. Het klopt dat er nog eentje staat, maar deze wordt alleen nog maar gebruikt als de drie Beech Barons bezet zijn. dit kan omdat er eentje voor onderhoud is, of het schema is te vol. Alleen dan wordt deze gebruikt (disregard). Ook staat er nog een Slingsby, maar deze wordt eigenlijk niet meer gebruikt door de leerlingen.

Kortom: Het gaat een gezellige tijd hier worden, waarin je hard moet leren, maar waar het resultaat super zal zijn!!

mzzlz
 
Laatst bewerkt:
janjaap_piloot zei:
Dan nog even over de Beech Bonanza. Het klopt dat er nog eentje staat, maar deze wordt alleen nog maar gebruikt als de drie Beech Barons bezet zijn. dit kan omdat er eentje voor onderhoud is, of het schema is te vol. Alleen dan wordt deze gebruikt. Ook staat er nog een Slingsby, maar deze wordt eigenlijk niet meer gebruikt door de leerlingen.

mzzlz
Niet helemaal correct. De Bonanza's worden alleen gebruikt als reservecapaciteit op het moment dat het Amerika-traject niet voldoende snel doorstroomt. Dan wordt het Single Engine traject afgemaakt in NL. Dit zal eerder uitzondering dan regel zijn. Bonanza kan helemaal niet dienen als vervanger voor de Baron daar de Baron 2-motorig is en de Bonanza 1 motorig. Schiet niet echt op als je met ME-rating bezig bent ;)
 
Terug
Bovenaan