KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpt-x

New member
Morgen in de telegraaf:
KLM zoekt nog steeds ervaren vliegers,

"Wij vragen van u een geldig en volledig CPL. Ervaring van 300 uren heavy twin (MTOW 5700 kg of meer) strekt tot aanbeveling. Valid ME-IR en RT, vooropleiding KLS, NLS of MLD (Orion) of KLu (fixed wing), een geldig JAA Medical Class I en in het bezit van een MCC certifaat. Verder bent u in het bezit van minimaal HAVO/VWO met Nederlands/Engels/Wiskunde/Natuurkunde en heeft u goede kennis van de Engelse en Nederlandse taal. U bent in het bezit van een EU paspoort en heeft maximale lengte van 2.03m (vanaf 1.90m gelden specifieke eisen) en een minimum lengte van 1.57m. De juiste mentaliteit is essentieel. "

[email protected]

succes!
 
Nouja nog geen 6 maanden geleden was het KLS/NLS/MLD en een full ATPL. Toen 500 uur heavy twin en nu 300 uur heavy twin....

De laatste paar maanden zijn er veel NLS-ers naar RYR, Trans, Denim en EZY gegaan. En het duurt niet meer lang voordat zij ook aan deze eis voldoen...

Ik hoorde links en rechts dat de KLM nu ook vrijemarkters als Co F70 gaat plaatsen. Kan iemand dat bevestigen c.q. onkrachten?

Groeten.
 
Nu nog alleen KLS'ers op F70, maar dat zou ook wel eens voor KLU, MLD en ervaren NLS'ers kunnen gaan gebeuren.

Misschien ligt het aan mij.....maarre....ik heb die advertentie nog niet gezien in de telegraaf.....vanmiddag nog maar eens goed zoeken.
Het gaat dus goed voor wat betreft uitbreiding van het vliegercorps, was 10 jaar geleden ook zo (na golfoorlog).
 
300?.......ervaren vliegers?.......slaat nergens op!
Ik heb er ook al naar gevraagd maar vooralsnog zijn dit de eisen.
In mijn ogen kan de blauwe net zo goed A.I.'s uitnodigen.
 
advertentie Telegraaf

advertentie Telegraaf

Helaas geen Telegraaf op het eiland hier.

Zou iemand de betreffende advertentie hier kunnen plaatsten? Zou uiterst vriendelijk zijn.

Alvast bedankt!
 
Bedankt PH-GJK...

Lijkt me net zo duidelijk als de advertentie vorige zomer. Voldoe helaas nog steeds niet aan de opleidings-eis.:rolleyes:
Is het waard eigenwijs te zijn en toch iets te sturen (onder het mom "nee heb je....."), geduldig af te blijven wachten of door te gaan met leven?

Wat is wijsheid??
 
Ervaren mensen genoeg.........alleen die willen ze dan toch ook weer niet.

Liever ervaren KLS'ers etc.....

En vroeg of laat zijn die ook op (liever vroeg)

:D :D :D :D
 
Moet ik met (al) mijn ervaring toch opnieuw gaan beginnen bij de KLS (of blijf ik maar in het buitenland waar ze ervaren vliegers nog waarderen).....
 
Is het waard eigenwijs te zijn en toch iets te sturen (onder het mom "nee heb je....."), geduldig af te blijven wachten of door te gaan met leven?

Ik heb dat dus gedaan. Met EPST, 3500 uur op 737 & A319 en een Command op komst hoopte ik toch een kans te hebben.
Mijn ex-huisgenoot is een goede bekende van Otto Brink (hoofd training KLM) en hij had voor mij zijn mening gevraagd, hij vertelde dat ik met mijn ervaring zeker mijn C.V. moest opsturen!

Ontving een dag nadat ik van BA hoorde op de B777 te kunnen beginnen een brief dat ik niet voldeed aan hun opleidings eis. Heb ze gebeld en op een nette manier om uitleg gevraagd en er werdt lettelijk gezegd: " De KLM zoekt nu eenmaal de hoogste kwaliteit en helaas voldoet u daar niet aan aangezien u niet een van de gevraagde vooropleidingen heeft" Toen ik netjes en kalm vroeg of mevrouw het niet met me eens was dat een JAR/ATPL een standaard is en de ervaring en type toestel daarna uit zou moeten maken of men een uitnodiging krijgt zei ze, meneer ik begrijp dat u er erg van baalt niet aan de hoogste eis te voldoen maar de KLM hanteert al jaren deze eisen en dat doen wij niet voor niets,......jullie begrijpen dat ik hem daarna natuurlijk even heb ingekopt....daarna werd het stil aan de andere kant van de lijn........

Ik wens ze veel succes

Mzzl
 
Vraag ik me ook af.

Heb me dikwijls afgevraagd of je je inkoopt met die dure opleidingen van KLS,NLS. Hebben ze aandelen of iets dergelijks? Of er deel van dat opleidingsgeld gebruikt wordt ofzo? Dat het gewoon gaat over hoogste opleidingseis daar geloof ik namelijk niet veel van. Ieder weldenkende piloot weet dat er weinig of geen verschil is tussen de verschillende JAR FCL opleidingen buiten de prijs.

Gegroet
 
Is het eigenlijk toegestaan om op school te selecteren?

Natuurlijk, als de KLM dat wil zal ze dat toch wel blijven doen, maar het zou natuurlijk wel 'grappig' zijn als het wettelijk niet helemaal zuiver is. Iemand enig idee?
 
Via EPST wordt je toch bij Oxford Aviation opgeleid?

Dat is toch één van de meest gerenommeerde vliegopleidingen van de UK. Waar kwaliteit nog echte kwaliteit is!

Voldoet niet aan de hoogste eisen ???? Dus moeten we maar uit veiligheidsoverwegingen niet meer als passagier met BA naar London als dat een keer van pas komt. Om maar al helemaal niet te spreken van British Midland?

Maar het volgende is misschien een beetje een domme vraag van me. De KLM heeft buitenlandse piloten in dienst, die niet opgeleid zijn bij de KLS/NLS/Klu en die daar gewoon gesolliciteerd hebben.

Hoe kan dat?
 
Laatst bewerkt:
Ik werd niet lang geleden nog op de vingers getikt, toen ik het had over "de arrogante KLM". :o
Volgens deze persoon was dat niet meer zo, de "attitude" was de laatste 15 jaar erg veranderd binnen de KLM.
:grijns: :grijns:

Goed heb dat voor kennisgeving aangenomen, maar begin me nu toch weer af te vragen.... Ik denk dat deze persoon het door z'n gekleurde KLM bril zag. :grijns: :grijns:


@Basic-T

Je bent gewoon te goed, hebt te veel ervaring en daardoor ben je te duur!!!
Qua ervaring ben je in de rest van de wereld toe aan een linker stoel, maar niet in de KLM wereld daar deze alles gebaseerd heeft op senioriteit. E.e.a. is allemaal vast gelegd i.s.m. de VNV dus dan kan men voor jouw geen uitzondering maken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan