Klas 11-X

Gefeliciteerd Hockysimon,

Geniet nog even van de euforie die ik ook voelde toen ik toegelaten was.

groeten!

Dank je Jeroen!

Ik kijk er al naar uit om er te mogen starten!
Weet jij trouwens al iets meer over de preciese data van beginnen?
En by the way is er deze vrijdag een logo feest van de KLS waar ik naar toe ga.
Het zou leuk zijn om al een paar mensen van klas 11-x te leren kennen zo.

Groeten
 
Dank je Jeroen!

Ik kijk er al naar uit om er te mogen starten!
Weet jij trouwens al iets meer over de preciese data van beginnen?
En by the way is er deze vrijdag een logo feest van de KLS waar ik naar toe ga.
Het zou leuk zijn om al een paar mensen van klas 11-x te leren kennen zo.

Groeten

Mhh 11-2 komt met slechts 3 man en een vrouw, de rest heeft iets anders te doen helaas.
Ik zal er in ieder geval bij zijn!

gr,
 
Laatst bewerkt:
Dank je Jeroen!

Ik kijk er al naar uit om er te mogen starten!
Weet jij trouwens al iets meer over de preciese data van beginnen?
En by the way is er deze vrijdag een logo feest van de KLS waar ik naar toe ga.
Het zou leuk zijn om al een paar mensen van klas 11-x te leren kennen zo.

Groeten

Ik denk niet dat ik je tegen ben gekomen. Ik was in Charlie 1 / de bar.

Gr,
 
Beste Airworkers,

omdat ik voor 11-1 sta ingedeeld en dit niet zo heel lang meer duurt in mijn optiek, probeer ik alvast mensen te zoeken die ook in 11-1 zitten. Ben er al een aantal tegen gekomen op de Hogeschool van Amsterdam. Zijn hier ook nog mensen die voor 11-1 staan ingedeeld?
Weet iemand al iets meer over de precieze startdatum van 11-1?

Klser
 
Beste Aspirant-KLS'ers,

het kan niet vak genoeg gezegd worden, weet waar je aan begint. Die 1,5ton die je leent moeten terugkomen en het garantiefonds geldt maar voor 4 jaar (1 tot 5 jaar na de opleiding). Daarnaast geldt dit fonds niet als je genoeg verdient om het zelf te betalen.
1) Mijn opinie is, begin alleen als je echt iets extra's aan de luchtvaartmaatschapij te bieden hebt, zoals een master in management of andere sterke punten op je CV. Of dat je een suikeroom hebt of de loterij gewonnen hebt. :p:
2) Met een HBO opleiding van vier jaar wordt 1,5ton terug betalen behoorlijk pittig, zeker omdat je dan mogelijk genoeg verdient om niet meer onder het garantiefonds te vallen. Maar je zult wel tegen de armoedegrens gaan leven voor zo'n 40 jaar. :passed: Dat is voor mij persoonlijk niet zo'n prettig vooruitzicht.

Val je onder punt 1; Heel veel succes!
Val je onder punt 2; Bezint eer gij begint, doe ik ook.
 
Laatst bewerkt:
Die 1,5ton die je leent moeten terugkomen en het garantiefonds geldt maar voor 3 jaar (2 tot 5 jaar na de opleiding). Daarnaast geldt dit fonds niet als je genoeg verdient om het zelf te betalen.

bezin ook even voordat je wat typt, want dit is simpelweg allemaal niet waar wat je schrijft. Verder wel een leuke poging. Het garantiefonds gaat in 1 jaar na het voltooien van je opleiding voor een maximale duur van 5 jaar. Vaak is dat 1ne jaar al meegefinancierd in je lening als overgangsjaar (bij mij in ieder geval wel). En over dat genoeg verdienen, er zijn allerlei grenzen inderdaad met hoeveel je mee moet betalen. Het is niet zo zwart-wit als jij het schetst. Als je onder een bepaald inkomen zit hoef je niets te betalen en vanaf bepaalde bedragen betaal je mee, dit loopt geleidelijk op totdat je alles zelf moet betalen, maar dat zijn redelijke bedragen. Nogmaals, vervelend om over dit soort dingen onduidelijkheden te scheppen dus als je het niet weet zeg er dan niks over.
 
bezin ook even voordat je wat typt, want dit is simpelweg allemaal niet waar wat je schrijft. Verder wel een leuke poging. Het garantiefonds gaat in 1 jaar na het voltooien van je opleiding voor een maximale duur van 5 jaar.

Bedankt voor je reactie Ties,

Ik zat inderdaad fout en het laatste waar we in deze tijd op zitten te wachten is onduidelijkheid.
Ik heb het aangepast. In jouw post schrijf je over een maximale duur van vijf jaar. Dit is onjuist, want de maximale duur is vier jaar (zie website KLS). Dus tot vijf jaar na de opleiding. In deze periode kun je waarschijnlijk nog goed leven als je een baantje vindt naast je sollicitatieverplichting.
Maar mocht je in deze periode niet aan het werk komen dan wordt 1,5ton (of soms hoger) best wel lastig terug te betalen.
Ik hoop natuurlijk dat alle vliegers die sinds 2009 afgestudeerd zijn of dat de komende jaren gaan doen, nooit buiten het garantiefonds zullen vallen. Of dit het geval is, kan ik niets over zeggen, want daar heb ik geen verstand van. :)

Voor de rest zie ik niet dat ik het te zwart/wit schets, want ik praat over
Daarnaast geldt dit fonds niet als je genoeg verdient om het zelf te betalen.
Ik noem 'genoeg' en daar heb ik geen getallen bij vermeld.

en
Val je onder punt 2; Bezint eer gij begint, doe ik ook.
Waarmee ik niet zeg dat je het niet moet doen als je bij deze groep hoort.

Hoe dan ook het is ieders eigen keuze, maar een gewaarschuwd mens...
 
Bedankt voor je reactie Ties,

Ik zat inderdaad fout en het laatste waar we in deze tijd op zitten te wachten is onduidelijkheid.
Ik heb het aangepast. In jouw post schrijf je over een maximale duur van vijf jaar. Dit is onjuist, want de maximale duur is vier jaar (zie website KLS). Dus tot vijf jaar na de opleiding. In deze periode kun je waarschijnlijk nog goed leven als je een baantje vindt naast je sollicitatieverplichting.
Maar mocht je in deze periode niet aan het werk komen dan wordt 1,5ton (of soms hoger) best wel lastig terug te betalen.
Ik hoop natuurlijk dat alle vliegers die sinds 2009 afgestudeerd zijn of dat de komende jaren gaan doen, nooit buiten het garantiefonds zullen vallen. Of dit het geval is, kan ik niets over zeggen, want daar heb ik geen verstand van. :)

Voor de rest zie ik niet dat ik het te zwart/wit schets, want ik praat over

Ik noem 'genoeg' en daar heb ik geen getallen bij vermeld.

en
Waarmee ik niet zeg dat je het niet moet doen als je bij deze groep hoort.

Hoe dan ook het is ieders eigen keuze, maar een gewaarschuwd mens...

Sorry dat ik het zeg, maar ik krijg bij jou post het gevoel dat je even de (wel) toegelaten KLS'ers wil afschrikken. Deze post zou beter in een ander topic passen. Tevens vind ik dat je uitspraken als "genoeg verdient" niet kan posten, geef duidelijke informatie en noem dus getallen die je zeker weet.

Ik zou zeggen, gooi hem naar een andere topic, en ga daar verder met alle depressieve mensen.

Mijn mening als eerstejaars AP&M'er
 
Hoi Marc,

gelukkig hoeven we het altijd eens te zijn. Ik wens iedereen succes toe en raad het niemand af te beginnen aan de KLS. Ook diegene die net van de HAVO komen wens heel veel succes en plezier toe. Als je denkt dat dit een goede methode is, moet je het zeker doen.
Echter, als starter van dit toppic denk ik veel hierover na en heb ik mijn mening gegeven. Ik heb helemaal niet de bedoeling gehad mensen af te schrikken. Ik zeg niet voor niets "...Mijn opinie is...".

Echter, mijn kennis van zaken is waarschijnlijk veel kleiner dan die van jou. Maar is op dit moment wel mijn mening, en ja ik vond het verantwoord om dit te posten en thuis horen in dit toppic.
 
Hoi Marc,

gelukkig hoeven we het altijd eens te zijn. Ik wens iedereen succes toe en raad het niemand af te beginnen aan de KLS. Ook diegene die net van de HAVO komen wens heel veel succes en plezier toe. Als je denkt dat dit een goede methode is, moet je het zeker doen.
Echter, als starter van dit toppic denk ik veel hierover na en heb ik mijn mening gegeven. Ik heb helemaal niet de bedoeling gehad mensen af te schrikken. Ik zeg niet voor niets "...Mijn opinie is...".

Echter, mijn kennis van zaken is waarschijnlijk veel kleiner dan die van jou. Maar is op dit moment wel mijn mening, en ja ik vond het verantwoord om dit te posten en thuis horen in dit toppic.

Er zijn zeer veel topics betreffende dit onderwerp, wel of geen vooropleiding doen? Welke vooropleiding? Is dit wel het goede moment? Om er maar een paar te noemen. Dit leek mij een topic om mensen tegen te komen die waarschijnlijk bij je in de klas komen. Niet om te bespreken of het nou wel of geen goede keuze is. Tevens vindt ik jou visie tamelijk zwart/wit. Ik lees dat je toegelaten bent voor de KLS. Vraag ik me af of je ondanks deze visie alsnog de opleiding wil volgen.

Gr,
 
haha ja zag je naam staan en was wel ff benieuwd wie er allemaal in onze klas komt. Maar het blijft nog aardig stil rondom 11-02..
 
Terug
Bovenaan