Klas 11-X

De KLS had voor de mensen die nu ingedeeld staan als het goed is de resultaten gewoon voor meer dan 2 jaar geldig verklaard. Het was eerst zo dat je als je pas 2 jaar na je selectie zou beginnen je misschien wat opnieuw moest doen. In 2 jaar kan je uiteraard veranderen.
Ik geloof dat dat nu is aangepast, vanwege de wachtlijst. Het kan nog wel zo zijn dat je dan nog een keer op een gesprek moet, als ze eerst bijvoorbeeld twijfelden ofzo...
Als je 4 jaar wacht denk ik dat je de selectie geheel opnieuw moet doen? Maar daar zou ik maar even over bellen als ik jou was ja :)

Ik zal nog wel bellen naar de KLS, dan wordt het een stuk duidelijker. Wel bedankt!
Weten jullie wel of je studie financiering krijgt als je op de KLS zit? Want als ik alleen m'n propedeuse van een universitaire opleiding haal dan moet ik dat ook nog is terug betalen..
 
Dit wordt nog wat, wil me na zomer 2010 aanmelden, maar als de klassen voor 2011 nu al "vol" zitten technisch gezien, wordt dat ook nog een heel verhaal :P

Er zijn momenteel heel veel mensen die naar voren verplaatst worden, omdat de mensen voor hen het risico niet meer durven te nemen en besluiten niet aan de opleiding te beginnen. Als dat zo doorgaat dan is de wachtlijst vrij snel weggewerkt. Of het verantwoord is om je na de zomer van 2010 aan te melden moet je uiteraard zelf besluiten ;).

@ De Cock Pit: Je krijgt, zoals Talsma al zegt inderdaad niks van de staat als je KLS doet. Echter als je Airline Pilot & Management doet ziet men dit als een HBO opleiding en krijg je dus wel studiefinanciering. Ook tijdens je KLS-tijd.
 
Er zijn momenteel heel veel mensen die naar voren verplaatst worden, omdat de mensen voor hen het risico niet meer durven te nemen en besluiten niet aan de opleiding te beginnen. Als dat zo doorgaat dan is de wachtlijst vrij snel weggewerkt. Of het verantwoord is om je na de zomer van 2010 aan te melden moet je uiteraard zelf besluiten ;).
.

Hey PH-TIM,

Dat klinkt inderdaad al wat beter.

Om het verantwoord is om mij aan te melden? Ik ben nu al circa 8 maanden bezig met alleen maar informatie inwinnen, zowel van studenten als vliegers momenteel in het vak. Wat kan ik verwachten van de opleiding, na de opleiding, kosten, etc de hele zwik. Daar nog is bovenop 8 maanden voordat ik mij uberhaupt kan aanmelden voor een opleiding.

Ik heb het gevoel dat ik nu al een weloverwogen beslissing kan maken, en tegen die tijd helemaal.

But thanks for the cautionary words anyway ;)
 
Door de wachttijden zijn de resulaten van de KLS selectie (uit mijn hoofd) 5 jaar geldig!
Bovendien krijg je inderdaad 4 jaar lang Stufi als je AP&M doet.. echter betaal je ook gewoon 4 jaar collegegeld ( ook als je dus op de KLS bezig bent! ). Maar dit is nog wel een kleine bonus aangezien je grofweg 260 per maand krijgt, dus per jaar 3120, collegeld was voor dit jaar 1820 geloof ik, hou je nog vrij veel aan over dus :)

Ik hoor ook van veel vrienden dat ze opgebeld worden of ze niet eerder willen beginnen, zo is een vriend van mij van 10-3 naar 10-1 gegaan!

Hoop dat jullie hier iets aan hebben,

Gr
 
@ De Cock Pit: Je krijgt, zoals Talsma al zegt inderdaad niks van de staat als je KLS doet. Echter als je Airline Pilot & Management doet ziet men dit als een HBO opleiding en krijg je dus wel studiefinanciering. Ook tijdens je KLS-tijd.

Kunnen jullie dan wel negatief inkomen opbouwen?
Ik heb ooit gehoord dat het of stufi & OV is of negatief inkomen..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vorige maand ook de COVA doorgekomen en begin van de zomer met AP&M. Dus voor mij wordt dat dus of een klas laat in 2011 of aan het begin van 2012

laters

klm312
 
Dag iedereen,

een aantal weken terug heb ik mijn COVA gehaald. Omdat de wachtlijst voor de KLS groot is, worden ik en anderen nog niet ingedeeld in een klas. Toch leek het me leuk om even te weten wie nu in dezelfde situatie zit. En daarnaast is het altijd leuk om te weten wie je toekomstige klasgenoten zijn. Daarom heb ik deze Thread geopend.
Laat van je horen!

gr,

Jeroen

Je komt sowieso niet in 2011, ik zit momenteel in het eerste jaar en wordt geplaatst in 2011- 1 of 2. Dit is zover ik weet altijd het geval.

gr
 
Hallo Marc,

daar ben ik nog niet zo zeker van. Zoals ik in een eerdere reactie liet weten vertelde de COVA mij toentertijds, dat met een huidige wachtlijst klas 11-3 aannemelijk was voor mij. Het staat niet zwart op wit en daarnaast vraag ik mij wel eens af of ze bij de KLS zelf wel weten hoeveel er op de wachtlijst staan:).
Hoe dan ook, ondertussen weigeren heel wat wachtenden het starten van de opleiding. En gelijk hebben ze. Wanneer je in deze tijd zonder enige vooropleiding dan ook, geen berg eurootjes in een kluis hebt liggen, of het juiste staatslot hebt gekocht, dan neem je wel een erg groot risico. Een risico die ik, ook al heb ik wel een redelijke vooropleiding (nu bijna afgerond), nu niet durf te nemen.
Echter, wanneer de economie aantrekt en halverwege 2011 de maatschappijen weer aan gaan nemen (hoe voorzichtig dan ook) dan ga ik ervoor.
Of dit weer mogelijk is in 2011, daar kunnen we lang over discussiëren, maar persoonlijk denk ik dat dit wel erg kort dag is. Daarom ben ik mij nu aan het oriënteren op een master na mijn HBO. Die duurt 2 jaar, dus dan ben ik pas in juli 2012 klaar.
Even volgende week de KLS bellen of ze een jaartje op mij kunnen wachten en of dit technisch mogelijk is. Indien dit niet mogelijk is, dan kan ik altijd nog een half jaar voor de start beslissen.

bedankt voor je reactie Marc!

gr,

Jeroen
 
Ik ben vorige maand ook de COVA doorgekomen en begin van de zomer met AP&M. Dus voor mij wordt dat dus of een klas laat in 2011 of aan het begin van 2012

laters

klm312

Zoals Marc al zei je kan niet in de late klas van 2011 komen,
Je komt zo goed als zeker in de April klas van 2012. Dit omdat je simpelweg niet eerder alle kwartalen kan hebben doorlopen op de Hanze Hogeschool
 
De KLS heeft inmiddels ook al indelingen voor de klassen (of in iedergeval de eerste klas) 2011.. had een tijdje geleden gebelt en ik ben in iedergeval ingedeeld in 11-1 en mochten er dus veel uitvallen eerder.
Nog geen officiele brief ervan gehad... maar wanneer hij begint is ook officieel nog niet bekend volgens mij.
Dus je kan bellen om het te horen.
 
Mensen,

weet iemand al welke klassen van 2011 al zijn ingedeeld? Heb namelijk in juni mijn toelatingscomissie gehaald en ben ook aan het wachten. Zijn er mensen die ook rond juni de toelatingscommissie hebben gedaan en al wel weten wanneer ze kunnen starten?
Alvast bedankt.

Klser
 
Bellen :p:

De klassen zijn volgens mij in zo verre ingedeeld dat ze weten wie er in de klas zit maar nog niet wanneer hij start.

En die dames achter de receptie bijten totaal niet:grijns::haha:
 
Niet?! Dan ben ik dus elke dag tijdens de GVSS voor niks kruipend er voorbij gekomen ?!:stapelge:
 
Laatst bewerkt:
Gister heb ik in een brief te horen gekregen dat ik toch in 10-4 ben geplaatst. Deze start 18 oktober 2010. Dus bij deze verlaat ik t clubje 11-x. Succes en hoop dat iedereen snel wat te horen krijgt!
 
:yeehaa:Heel veel succes straks in eind 2010 Maya!
Ben je intussen goed op weg je propedeuse in Lucht en Ruimtevaarttechniek te halen?
Misschien tot ooit op de KLS!

groeten,

Jeroen
 
tnx.
Redelijk op weg... weet alleen niet of ik 'm wel haal... maar dan in iedergeval een top jaar gehad!!
Jij ook succes !:D
 
Terug
Bovenaan