Jouw Leukste Aviationfoto [gratis headsetactie tm 18 november]

Die gietijzeren carburateurtjes ook trouwens o_O
By the way, mijn foto was geen ijs inflight maar wat er nog op zat na twee uur vliegen.
In gusting 46 blowing snow geland in Kazachstan. Taaie plaksneeuw hebben ze daar.

Bekijk bijlage 693
Dit is het einde van de dag, een seconde voor de landing op Texel, met de zon recht achter. Helaas is de kwaliteit van de foto slecht, ik ben het origineel kwijt en dit is een kopie van een kopie.
Vind ik een erg leuke foto.
Kwaliteit is niet belangrijk hier, gaat om de sfeer: de laatste landing van de dag, het (vers?) gemaaide gras, de anticipatie van de touchdown…dat gevoel van trots en tevredenheid tijdens het uitrollen….echt een sfeervolle foto.

Vind ik een erg leuke foto.
Kwaliteit is niet belangrijk hier, gaat om de sfeer: de laatste landing van de dag, het (vers?) gemaaide gras, de anticipatie van de touchdown…dat gevoel van trots en tevredenheid tijdens het uitrollen….echt een sfeervolle foto.
Dank je wel. Dit was mijn allereerste graslanding, bedenk ik me nu, en met een best forse crosswind. Dus die anticipatie en de trots na de landing, ja, die heb ik zeker wel gevoeld

Mijn voor mij nieuwe iPhone heeft een nachtstandje wat merkwaardig aardige foto’s oplevert:
Tijdens de daling West van Anchorage
IMG_4354.webp

Boven Noordwest Canada, paar uur geleden

IMG_4362.webp
Alleen maanlicht met een sluitertijd van 3 sec.

Laatst bewerkt:
In mijn korte vliegcarrière heb ik al diverse mooie fotos mogen maken, die stuk voor stuk voor een genietmoment staan. Van solo in een oude Cessna het Blériot momentje over de krijtrotsen van Dover, tot de geijkte Wadden en een prachtig uitzicht vanaf 1000 voet over Centrum Amsterdam en het IJ. Maar als ik er ééntje moet kiezen is dat toch nog steeds deze.

1000012472.webp

Op NVFR les, aan het eind van één van de meest boeiende vluchten die in m'n logboek staan, kwam een mooi helder Frans landschap bij nacht in beeld, deels weerspiegelend op de neus van de C182. Dit moet ergens nabij of voorbij Straatsburg geweest zijn. De vlucht zelf staat in het NVFR topic beschreven.

Maar omdat ik die al eens geplaatst had, doe ik er een nieuwe bij:
1000012607.webp

Onderweg van Mönchengladbach terug naar Lelystad, twee weken geleden. Het stadje op de foto is Kamp Lintfort, een héél stuk onbeduidender dan het hier lijkt... Maar het is gewoon heel fraai hoe dat knooppunt zo oplicht.

Het thema van mijn inzending is dus duidelijk, ik ben een nachtuil ;)

En voor een beginnend piloot is het natuurlijk wel een mijlpaaltje als je "vlucht" op het bord in de terminal staat ;-) oké het is de GA terminal maar, maar je moet érgens beginnen nietwaar?:ROFLMAO:

1000012602.webp

Terug
Bovenaan