Jouw Leukste Aviationfoto [gratis headsetactie tm 18 november]

71 knopen wind op 5.000 ft afgelopen zondag! Op de grond was het gelukkig wat minder, maar zo veel wind had ik nog niet eerder. Als je die tegen hebt in je 172 dan ben je nog wel even bezig... Wel een goeie crab angle. Mooi dagje vliegen.

wind71.webp

Zodeju, dat is inderdaad een beste crab!

Komt er een ander topic of filmpje aan over deze vlucht? :) Ben je blij dat je weer aan de grond staat, of was het te doen?

Nee, vliegen ging verder prima, landing gedaan op Niederrhein en Teuge zonder al te veel issues, anders dan dat de a/p wat kuren gaf én geen holding kan aanhouden met deze wind. Een ILS en RNP op de hand gevlogen, was een goede oefening! En dat was ook de bedoeling van de vlucht.

Jammer dat aerobatics zo kostbaar is, maar het lijkt me wel heel leuk en niet te vergeten nuttig als extra skill
Ik heb totaal geen idee wat t kost. Enige rating die ik niet heb, en eigenlijk ook niet zo heel geintresseerd in.
In mijn tijd stond deze kist bij mijn ATPL school als les-kist, dus al best een tijdje geleden (12, 13 jaar) en alleen "normaal VFR" mee gevlogen, voor PPL.

Ik denk niet dat er inmiddels nog veel normale VFR vluchtjes mee gemaakt worden. De huurkosten liggen een stuk hoger dan bij een C172 of een Katana of DA40. Hoger verbruik, en geen Mogas.

Terug
Bovenaan