In mijn korte vliegcarrière heb ik al diverse mooie fotos mogen maken, die stuk voor stuk voor een genietmoment staan. Van solo in een oude Cessna het Blériot momentje over de krijtrotsen van Dover, tot de geijkte Wadden en een prachtig uitzicht vanaf 1000 voet over Centrum Amsterdam en het IJ. Maar als ik er ééntje moet kiezen is dat toch nog steeds deze.
Op NVFR les, aan het eind van één van de meest boeiende vluchten die in m'n logboek staan, kwam een mooi helder Frans landschap bij nacht in beeld, deels weerspiegelend op de neus van de C182. Dit moet ergens nabij of voorbij Straatsburg geweest zijn. De vlucht zelf staat in het NVFR topic beschreven.
Maar omdat ik die al eens geplaatst had, doe ik er een nieuwe bij:
Onderweg van Mönchengladbach terug naar Lelystad, twee weken geleden. Het stadje op de foto is Kamp Lintfort, een héél stuk onbeduidender dan het hier lijkt... Maar het is gewoon heel fraai hoe dat knooppunt zo oplicht.
Het thema van mijn inzending is dus duidelijk, ik ben een nachtuil
En voor een beginnend piloot is het natuurlijk wel een mijlpaaltje als je "vlucht" op het bord in de terminal staat ;-) oké het is de GA terminal maar, maar je moet érgens beginnen nietwaar?