Ha!
Heb afgelopen maandag sim-check gehad op de 737-800 sim in Mönchengladbach, bij RWL.
We waren met 5 kandidaten, 4 x typerated b737, 1x niet (ik zei de gek).
Er was een checker en een co-checker die bij iedereen pnf speelde.
Het enige wat ze wilden zien was basic handling op raw data, dus een departure, wij vlogen Norvenich vanaf Düs. 05R. Goede pitch vliegen (initieel +/- 15 graden ), op tijd bochtje inzetten (werd ook nog gecalled door de pnf), netjes aflevellen op 5000'. Omdat ik non-rated was, moest ik nog ff een steep turn doen.
Daarna dalen en decellereren, wat eigenlijk niet tegelijk gaat, en een vector om de approach op te gaan. Stuur overgeven aan de pnf, setup voor de ILS 05R maken, briefen, configureren voor de approach en raw data ILS vliegen. Eigenlijk volgt daarna nog een missed approach, die gaat linksaf naar Lima 311, 4000' voor de type-rated vliegers n-1 in climb, dan een vector voor nog een ILS n-1, maar dan met FD. Omdat ik niet type-rated was, zou ik geen n-1 krijgen, maar gewoon nog een ILS moeten vliegen.
Aangezien we echter met z'n vijven waren, en ik als laatste de sim in ging, hadden we officieel nog maar 5 min. slot over, dus mijn check werd er een beetje doorgejaagd. Na de eerste ILS full stop, en ik was klaar, dus al met al een kleine 20 min. vliegen.
Het geheel is dus echt goed te doen, basic vliegen, je hoeft geen Chuck Yeager te zijn om dit te halen. Een hele faire grading in mijn optiek, en er worden ook geen addertjes onder het gras gestopt.
Oh, ja, de DE-captains kregen nog een v1-cut, ff rwy vasthouden, stabiel in de klim zien te komen, en that's it.
Ik zit nu dus te wachten op de uitnodiging voor het interview in Berlijn, zou dat goed gaan, dan kan ik binnenkort ook eindelijk bij een beetje een normaal bedrijf gaan beginnen....:biertje:
Fingers crossed!
Ik hoop dat eventuele kandidaten er iets aan hebben, en veel succes allemaal!!!
Heb afgelopen maandag sim-check gehad op de 737-800 sim in Mönchengladbach, bij RWL.
We waren met 5 kandidaten, 4 x typerated b737, 1x niet (ik zei de gek).
Er was een checker en een co-checker die bij iedereen pnf speelde.
Het enige wat ze wilden zien was basic handling op raw data, dus een departure, wij vlogen Norvenich vanaf Düs. 05R. Goede pitch vliegen (initieel +/- 15 graden ), op tijd bochtje inzetten (werd ook nog gecalled door de pnf), netjes aflevellen op 5000'. Omdat ik non-rated was, moest ik nog ff een steep turn doen.
Daarna dalen en decellereren, wat eigenlijk niet tegelijk gaat, en een vector om de approach op te gaan. Stuur overgeven aan de pnf, setup voor de ILS 05R maken, briefen, configureren voor de approach en raw data ILS vliegen. Eigenlijk volgt daarna nog een missed approach, die gaat linksaf naar Lima 311, 4000' voor de type-rated vliegers n-1 in climb, dan een vector voor nog een ILS n-1, maar dan met FD. Omdat ik niet type-rated was, zou ik geen n-1 krijgen, maar gewoon nog een ILS moeten vliegen.
Aangezien we echter met z'n vijven waren, en ik als laatste de sim in ging, hadden we officieel nog maar 5 min. slot over, dus mijn check werd er een beetje doorgejaagd. Na de eerste ILS full stop, en ik was klaar, dus al met al een kleine 20 min. vliegen.
Het geheel is dus echt goed te doen, basic vliegen, je hoeft geen Chuck Yeager te zijn om dit te halen. Een hele faire grading in mijn optiek, en er worden ook geen addertjes onder het gras gestopt.
Oh, ja, de DE-captains kregen nog een v1-cut, ff rwy vasthouden, stabiel in de klim zien te komen, en that's it.
Ik zit nu dus te wachten op de uitnodiging voor het interview in Berlijn, zou dat goed gaan, dan kan ik binnenkort ook eindelijk bij een beetje een normaal bedrijf gaan beginnen....:biertje:
Fingers crossed!
Ik hoop dat eventuele kandidaten er iets aan hebben, en veel succes allemaal!!!