Prutswerk
Prutswerk
Markwise,
André heeft het verprutst, :wegkwijt: De assesments gingen goed, alles gehaald met een hele goeie score kennelijk, want ze vroegen al hoe lang ik opzegtermijn had bij m'n huidige werkgever.
Daarna van 14:00 wachten tot 18:00h omdat ik als laatste aan de beurt was voor de Sim check op de PA34 sim (digitaal apparaat, soort van MS Flightsim). En ja, in die tijd heb ik me zo lopen opfokken dat ik de sim sessie verprutst heb.
Er werd echt niets bijzonders gevraagd hoor, alleen heb ik het niet goed gedaan! Misschien dat een nachtrust van 5 uur en niet eten er ook aan bijgedragen heeft, maar de zenuwen waren wel de overheersende factor. En voordat iedereen me hier gaat " FLAMEN" met woorden als dan hoor je er niet thuis! Wanneer je net een week of wat klaar bent met je opleiding (nog niet eens, moest MCC nog doen)en je krijgt dan zo'n kans, en je hebt het gevoel dat het de deal van je leven is, ja in sommige gevallen word je dan een beetje zenuwachtig.
In iedergeval, het ziet er in Hamburg als volgt uit.
1.Je komt in de sim,
2.Kist staat op de baan met draaiende motor
3.Je krijgt even de kans om de cockpit setup te doen.
4.LET OP! transponder staat op de Squawk die op je briefje staat alleen de mode C staat niet aan.
5.Vervolgens T/O
6.Normalen Departure (weet niet meer welke)
7.Naar een VOR, paar intecepts in en outbound (hier maakte ik dus een fout en daar ging het mis en blokkeerde ik inwendig, maar bleef wel vliegen en wist met in een minuut te herstellen daarna ging het beter maar de schade zat er voor mijn gevoel al in)
8.Daarna terug via vectors voor een ILS.
9.Tijdens het vliegen krijg je nog een Failure olie TEMP, en je moet dat ff melden en zeggen wat je normaal zou doen (checklist pakken en kijken wat te doen)
10.ILS, LET OP! Glideslope is stuk gemaakt door de Instructeur dus je moet de 2e set ook klaar hebben staan voor de ILS.
11.Daarna bij Geardown heeft ie de gear gemold (heb ik gecheckt en ge-recycled toen deed ie het wel, 3 greens)
12.En vervolgens landen, de landing word niet assesed.
Er zaten ook nog een paar steep turns in ergens voor zover ik me kan herinneren.
De reden waarom ik het volgens de Checker niet heb gehaald is omdat ik aan het einde niet stabelized op de APP zat, en een missed app ging vliegen en de missed procedure rommelig ging. Tevens had ik te weinig bank in de turns, (ik vond de sim een beetje appart vliegen maarja, dat zal wel aan mij liggen)
ADVIES??? ga wanneer je naar AB moet een dag eerder en zorg dat je in de middag al in Hamburg bent, ga naar die vliegschool vlak bij Interpersonal, aan het einde van de straat links en ga een uurtje op die sim vliegen!!!
Als je dat hebt gedaan kan het niet mis gaan! (had ik het maar gedaan, heb wel in NL op de sim gevlogen op schiphol maar die PA34 is niet te vergelijken met die PC sim in Hamburg! En heb ook nog bij IST op de sim voorbereid, prima les gehad maar de sim is niet te vergelijken met de sim in Hamburg, voor zover voor het assesment weggegooid geld dus!)
Mensen DOE ER JE VOORDEEL MEE!!!
AB lijkt mij een redelijke maatschappij om voor te werken, en ja WERKEN moet je overal! tegenwoordig helemaal, de tijden van een week op Barbados zitten wacht op je terug vlucht met een stess op schoot en een biertje in je hand zijn (bijna)voorbij:yeehaa:
Groeten
André