HvA Aviation Studies 2012-2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6154
  • Startdatum Startdatum
Schiet mij maar lek hoor. Je wilt geen engineer worden dus ga je engineering studeren :confused:.

De defenitie engineering is breder dan alleen engineer worden.
In lengte van het begrip wordt het ook wel de organisator van iets bedoeld.

Zoek je Van Dale op en stof em af voordat je reageert.

RAM ✈;258587 zei:

Organisator? Van wat? Als ik jou was zou ik niet nadat je je diploma hebt behaald het beroepenveld bekijken maar het nu alvast doen. Waarom zou je uberhaupt de studie willen doen? Er zijn al genoeg mensen die denken geld te kunnen verdienen door deze opleiding te doen en na de eerste paar weken al weggaan omdat ze een paar formules moeten vereenvoudigen.

RAM ✈;258587 zei:

Respect, voor iemand die 'ietsie' hoger staat in de piramide, zou geen kwaad kunnen.

Dat je organisator kan worden binnen een bedrijf (lees leidinggevende functie) zal wel zo zijn denk ik, al zal je sowieso enkele jaren engineering ervaring moeten kunnen voorleggen. No way dat ze je vlak na je diploma te behalen een leidinggevende functie gaan geven. Ik reken 3 à 5 jaar voor ik hoger op de ladder kom.
Natuurlijk moet je wel weten voor je begint aan de opleiding dat er wel een pakketje wiskunde enzo aan de pas zal komen. Ook bij ons zag ik het maar al te vaak: begonnen met rond de 50 man, afgestudeerd met 17 (dit was als bach in de luchtvaarttechnologie). De ongemotiveerden/quitters zullen er zo wel uitliggen.
Motivatie doet veel ;-)

Respect, voor iemand die 'ietsie' hoger staat in de piramide, zou geen kwaad kunnen.

Jeeha, het heeft hier niets met respect te maken.

Ik verwacht van een reactie dat deze enige onderzoek en fundament bezit.
Als jij maar 1 bekentenis weet van het woord 'engenieer' dan heb ik ook niet meer te vertellen dan ik hiervoor gepost heb.

Maar, off-topic.

Organisator? Van wat? Als ik jou was zou ik niet nadat je je diploma hebt behaald het beroepenveld bekijken maar het nu alvast doen. Waarom zou je uberhaupt de studie willen doen? Er zijn al genoeg mensen die denken geld te kunnen verdienen door deze opleiding te doen en na de eerste paar weken al weggaan omdat ze een paar formules moeten vereenvoudigen.

Dank voor je reactie.

Dat is iets waar ik al lang genoeg mee bezig ben.
Eerst doen dan denken zou ook van het gekke zijn :)

Je hebt het ook formules vereenvoudigen?
Kan je daar wat nader uitleg bij geven?

Alvast dank.

Ik wil het niet makkelijk laten klinken, maar ik vind dat de HvA mensen goed de kans geeft om van een wat lager niveau zich omhoog te werken. Ze beginnen bij de meeste onderwerpen echt bij het begin alleen werken dan soms wel in een mooi tempo omhoog. Dit betekent dus dat je niet een al te brede basis hoeft te hebben, maar wel de motivatie en het doorzettingsvermogen om hard door te werken, mocht je de kennis nog niet hebben.

Ik heb me ook ingeschreven :) Ik zit momenteel in mijn laatste jaar op het MBO. Ik volg nu momenteel Vliegtuigonderhoudstechnicus B1.1. Ik heb zowel bij de KLM als Luchtmacht een tijdje meegedraaid. Mijn reden om door te studeren is dat ik graag meer de leidinggevende kant op wil. Als B1'er sleutel je erg veel en heb je vrij weinig met het organiseren/plannen en dergelijke managementtaken te maken. Ik heb al redelijk veel met vliegtuigen gewerkt en ik hoop hiermee een voordeel te hebben. Mijn grootste zorgen zijn toch vooral wiskunde & natuurkunde.

Overigens kan je na je HBO géén vliegtuigmonteur worden. Je moet alle EASA PART-66 modules hebben.

Laatst bewerkt:
niet om je bang te maken, maar bij ons in de groep waren er begin dit schooljaar twee MBO-ers (MBO4 vliegtuigonderhoud) met genoeg werkervaring. na de eerste paar lessen wiskunde gingen ze naar huis. ik vond het heel raar maar bessef dat je van praktijk naar theorie gaat.

http://www.youtube.com/user/derekowens/videos

ga maar alvast oefenen... goed voor je wiskunde en voor je engels!

Ik heb inderdaad heel veel verhalen gehoord van een afgestudeerde. Ik onderschat het zeer zeker niet maar ik sta daarentegen wel open voor een uitdaging. We zullen het allemaal wel zien :) Bedankt voor het linkje, ze zullen goed van pas komen.

niet om je bang te maken, maar bij ons in de groep waren er begin dit schooljaar twee MBO-ers (MBO4 vliegtuigonderhoud) met genoeg werkervaring. na de eerste paar lessen wiskunde gingen ze naar huis. ik vond het heel raar maar bessef dat je van praktijk naar theorie gaat.

Ik heb ook meerdere projectgroepsleden gehad die MBO vliegtuigonderhoud hebben gedaan maar zij lopen allemaal nog rond. Ik zeg niet dat ze allemaal hun P in het eerste jaar hebben gehaald (ik ook niet) maar ze zijn hard door blijven werken en gaan het nu ook gewoon halen. :)

Same here, in drie jaar "cum laude" afgestuurd zonder probleem, maar toen was het nog vliegtuigoperatie. Succes weet zeker dat MBO'ers vliegtuigtechniek een voorsprong hebben!

Dynasty zei:
Iemand bekend met de nieuwe leerweg ''Aviation logistics?''

Volgens mij is deze route samen met de opleiding logistiek opgesteld, ipv een afstudeerroute van aviation studies.

Ja dat wist ik, sorry als ik het verkeerd verwoordde. Het is inderdaad een nieuwe opleiding waarbij aviation studies en logistieke verkeerskunde gecombineerd zijn.
Wat ik probeer te zeggen, is er iemand die ervaring heeft/in opleiding is bij aviation logistics?
Kan er namelijk barweinig van vinden.

Terug
Bovenaan