steph
Veteran
Het is niet zo dat ik absoluut niet naar het buitenland wil. Ik bedoel dat de luchtvaart in Nederland niet erg groot is en dat je dan wel naar het buitenland is waar, maar als daar ook veel jongelui aviation studies-achtige opleidingen hebben gedaan dan kan je wel de hele wereld over willen reizen voor die baan, maar dan moet je alsnog concurreren met de plaatselijke aviation-geleerden. Dus ik bedoel meer, is er genoeg vraag naar aviation afgestudeerden in het algemeen (niet persé nederland).
Het is dus een technische opleiding, dat is goed om te horen. Ik zeg verder ook niet dat ik me beter voel dan de rest, het valt echter niet te ontkennen dat ik op een hoger niveau examens heb afgelegd en ook les heb gekregen.
Met het laatste bedoelde ik dat je als WO afgestudeerde breder bent opgeleid dan HBO afgestudeerde, vandaar dat je als TBK-er wellicht niet bent veroordeelt tot 'standaard banen' maar dat je misschien ook in de luchtvaart je eigen beroep als ingenieur kan uitoefenen. Iemand die hier meer vanaf weet?
BTW: kan je bij aviation studies ook een tijdje in het buitenland studeren/stage doen?
Je wilt een technische opleiding zo te horen. Waarom dan geen Luchtvaarttechnologie in Delft? Valt niet te ontkennen dat die opleiding een stuk technischer is en daarmee waarschijnlijk ook moeilijker (discutabel, maar dit is niet bedoeld om discussie op gang te brengen). Er zitten het hele jaar door stagiairs en afstudeerders van LT in het buitenland. Gemiddeld gaan er elk jaar meerdere mensen naar Airbus (Stade, Hamburg, Toulouse), Oostenrijk (FACC, Graz hogeschool), Zuid Afrika, Australia, China, ga zo maar door...
Excuses voor het kapen van dit topic.

Laatst bewerkt: