HvA Aviation Studies 2012-2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6154
  • Startdatum Startdatum
2013-2014 Aviation Studies

2013-2014 Aviation Studies

2013-2014

Wie gaat er aankomend schooljaar in Amsterdam zwoegen?

Zou Logistics doen, ga nu alsnog Studies doen. Ik heb in ieder geval al wat tijd gestoken in de opdrachten en de 3 problemen opgelost.

Voor diegene die zich stil houden en er volgend jaar wel bij zijn..

Overigens zijn de projecten vervangen door iedere 5 weken een kernthema, zoals "De Kunst van het vliegen." Mij lijken de projecten van de Basic Six en het vliegveld leuker, maar we gaan nu dus meer individuele opdrachten doen, ik hoop ook iets in die richting..

Ook zouden er compleet andere boeken komen, maar of dit echt echt echt zo is, dat weet ik niet.

Ik heb inderdaad van een docent vernomen dat volgend schooljaar alles anders wordt. Ze zijn van plan om meer exacte vakken zoals natuurkunde en mechanica in projecten toe te passen, en wellicht kleinere groepjes van 4-6 ipv 8-9. Dat laatste heb ik zo m'n twijfels over, zeker in het begin van het schooljaar, want dan stoppen er namelijk heel veel studenten. Ik heb zelfs groepjes gezien waar er maar 4 over bleven van de 8.

Anderzijds, vind ik het wel weer noodzakelijk. Gezien het feit dat projecten zoals basic six, flight controls en airport ops al jarenlang worden gegeven en elk jaar de opdracht maar ietsjes anders is. Hoop overigens wel dat alles goed gaat ivm de nieuwe projecten, zelfs de huidige projectboeken zijn zo vaag als nog wat.

Ik heb mij al in geschreven voor aviation studies 2013-1014.
Alleen heb ik nog wel mijn twijfels, ik heb het idee dat het een studie is waar veel leuke interessante vakken bij elkaar gepropt zijn en dat je na je studie van alles een beetje weet.
ik vraag me dan af hoe het zit na je studie? er zijn best veel mensen die aan deze opleiding beginnen, zo'n 400 waar 50% weer van af valt.
waar moeten in hemelsnaam de 200 mensen die per jaar afstuderen werk vinden?
Natuurlijk is het op het moment in elke sector lastig werk vinden, maar toch twijfel ik nog een beetje.
Iemand die hier wat over kan vertellen? iemand die niet voor de HvA werkt. (=

Groet Macho

Je moet natuurlijk ook buiten de grenzen kijken eh ;)
Nederland is klein, buiten NL ligt meer.

Er werd niet echt duidelijk over de projecten gesproken (typisch HvA?) en toen ik het vroeg tijdens het welkomsgesprek, was het opeens dat dat klopte.

Basic Six lijkt mij een leuk project, maar als we een project hebben bij ieder kernthema, vraag ik me toch echt af waar het heen gaat. Een project over de Kunst van het vliegen, naja..

We zullen hopelijk de boekenlijst tijdig tegemoet zien.

@machoman,

Heb HvA aviation studies gedaan. Richting engineering. In 2011 afgerond na een half jaar afstuderen in het buitenland. na 3 weken solliciteren had ik een baan in nl bij een maatschappij. Daar een jaar gewerkt, veel ervaring opgedaan en nu een baan bij een maatschappij in het midden-oosten.

Genoeg vraag naar ingenieurs.

pm me maar voor meer info.

thanks aa119, ik heb je een privébericht gestuurd.

@ B77W dan ga ik jou gauw zien in september tussen de 400 man.
Al weet ik natuurlijk niet wie je bent, maar dat komt dan wel.

Ex student

Ex student

Ben ook ex student van de opleiding Aviation Engineering, afgestudeerd in Dec 2010.
Kijk terug op 4 leuke jaren :)
Ook ondanks dat het niet allemaal zo makkelijk ging ;) begonnen met 273, afgestudeerd met ruime 60 mensen (lijkt wel beetje op een veldslag toch wel een aantal kameraden verloren)

Tijdens mijn opleiding heb ik stage gelopen bij CHC HN op de engineering department.
Mijn afstudeeropdracht heeft plaats gevonden bij het NLR op de AVHA - Helikopters & Aero-akoustiek afdeling.

Na mijn studie heb ik 3 maanden lang sollicitaties rond gestuurd (ong 32), helaas zat de luchtvaart in een dip en was er dus geen kans op een baan (gericht op de helikopter wereld).
Omdat de vooruitzichten in de nabij toekomst niet zouden verbeteren toch ook maar buiten de luchtvaart wezen kijken en een baan gevonden bij ASML.
ASML is een bedrijf dat opereert in de semiconductor industrie.
Voor hun ben ik de machines gaan instaleren en troubleshooten wereld wijd (SIE, System Install Engineer).
Het is dan wel niet de vliegtuig wereld maar het zijn ongelooflijk advanced machines (2 nm overlay).
Vooral als je bedenkt dat 80% van alle chips in de wereld is mede mogelijk gemaakt door een ASML machine.

Helaas alleen besmet met het luchtvaart virus is er niet zo gemakkelijk om er van af te komen ;)
Het idee is ook om toch nog weer terug te keren de helikopter wereld in.

Dirt Driver bedankt voor je antwoord.

Ik dacht dat je met de Bachelor of engineering die je krijgt bij Aviation alleen een luchtvaart gerelateerde baan kan vinden, het is al een hele opluchting dat dat niet zo is.
Ik zie al dat ik mij geen zorgen hoef te maken.
Succes met het vinden van een baan in de helikopter wereld!

Groet Macho

Ik dacht dat je met de Bachelor of engineering die je krijgt bij Aviation alleen een luchtvaart gerelateerde baan kan vinden, het is al een hele opluchting dat dat niet zo is.

Een groot deel van de afgestudeerden aan HBO of WO vindt een baan in een andere richting dan waarin ze gestudeerd hebben. Zie zo'n studie meer als een bewijs dat je een bepaald niveau hebt. Ik ken een bedrijf waar ze maandelijks tien nieuwe afgestudeerden aannemen om er IT-ers van te maken. De richting van de HBO- of WO-opleiding is daarbij niet belangrijk. Andere kwaliteiten wel, maar die leer je niet op school. Als je geschikt bevonden word krijg je een betaald traineeship om het IT-vak te leren.

Dirt Driver bedankt voor je antwoord.

Ik zie al dat ik mij geen zorgen hoef te maken.
Succes met het vinden van een baan in de helikopter wereld!

Groet Macho

Ze hebben hier bij ASML nog niet eens om mijn diploma gevraagd ;)
Het gaat er om dat je basis kennis techniek heb en de rest leer je in het bedrijf.
Ik heb 3 maanden hier in NL gezetten en toen was het gelijk hup naar China :)
Gewoon in het diepe gooien en kijken of je drijft ;)

Ik ga niet naar AIR, dat gedoe in België kan ik altijd nog, ik kan tijdens de dagen ook nog werken, aangezien de week erna ik wellicht werkloos kan zijn..

Ik ga eerst kijken wie er allemaal de kerst overleven, dan begin ik te kijken voor een kamer, zit iedere maand krap bij kas, dus wellicht blijft het lekker treinen..

Terug
Bovenaan