HvA Aviation Studies 2010-2011

Nou toen ik vorig jaar mijn P had behaald was er wel degelijk een uitreiking hoor. Ik geloof dat dit kwam met de evaluatie van het laatste project. De helft was toen niet op komen dagen omdat ze niet wisten dat dit tevens de propedeuse uitreiking was.

Dat zei ik er ook bij, wellicht is het veranderd. En gelukkig maar. Een uitreiking is wel zo leuk natuurlijk.
 
Moi.

Beetje jammer dat ze zomaar iedereen toe laten.
Een kleine selectie zou toch beter zijn. Dan heb je tevens al die uitval niet.
Zoals minimaal een 5 voor wiskunde b en minimaal een 6 voor natuurkunde?

Zo stroomt het geld wel binnen voor die school.
 
Moi.

Beetje jammer dat ze zomaar iedereen toe laten.
Een kleine selectie zou toch beter zijn. Dan heb je tevens al die uitval niet.
Zoals minimaal een 5 voor wiskunde b en minimaal een 6 voor natuurkunde?

Zo stroomt het geld wel binnen voor die school.

Nog zoiets kroms: mensen met elk willekeurig MBO-diploma komen binnen, maar als je VWO c+m hebt gedaan niet.... :p
 
Men mag niet selecteren helaas. Het zou een hoop schelen als het wel mocht! Bovendien zou er een maximum aantal studenten moeten worden gehanteerd om alles binnen de perken te houden, maar dat zit er niet in...
 
tsjah hbo wilt geld he!
maar is wel goed minimaal 5 voor wiB en 6 voor natuurkunde.

Maar even een vraagje, wordt er meer natuurkunde gegeven op de opleiding of meer wiskunde?

gr
 
3Bergen, weet jij toevallig wat over de hoeveelheden instromers van dit jaar?
Volgens mij breekt dat weer een record zo ik de grafieken heb bekeken.

Je informatie en kennis (voor mij zeker) over Aviation zijn van onschatbare waarde in dit forum:D Waarvoor dank.

Was jij trouwens niet aanwezig op de opendag in Juni?

Ik las overigens in een Thread van 2007 dat er een introkamp was voor Aviation.
Is dat dit jaar ook weer?
 
3Bergen, weet jij toevallig wat over de hoeveelheden instromers van dit jaar?
Volgens mij breekt dat weer een record zo ik de grafieken heb bekeken.

Je informatie en kennis (voor mij zeker) over Aviation zijn van onschatbare waarde in dit forum:D Waarvoor dank.

Was jij trouwens niet aanwezig op de opendag in Juni?

Ik las overigens in een Thread van 2007 dat er een introkamp was voor Aviation.
Is dat dit jaar ook weer?

Hey,

Het zal wel weer storm gaan lopen ja, maar cijfers heb ik niet. Die kan je wellicht opvragen via de school zelf. Ik was niet op de open dag in juni nee en ik neem aan de de HvA nog steeds de traditie heeft om een kamp te organiseren ja, maar ik ben al een tijd lang niet op de HvA geweest en er is ondertussen wel het een en ander veranderd. Gewoon even informeren via de website of een belletje doen en je hebt al je antwoorden denk ik.

Gr
 
Hi,

Ik heb even een specifieke vraag over twee opleidingen.
Aankomend schooljaar heb ik me ingeschreven voor HvA Aviation en Luchtvaarttechnologie in Delft.
Mijn ambitie is om piloot te worden maar daar wil ik nog niet aan beginnen ivm de werkgelegenheid tegenwoordig.
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn in die opleiding? Ik zou graag ( indien mogelijk ) het traject flight willen doen bij een van de twee studies.

Gr.
 
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn in die opleiding? Ik zou graag ( indien mogelijk ) het traject flight willen doen bij een van de twee studies.
Gr.

Beste DvdTorres,

Welkom op dit forum. Mijn zoekpoging naar een verschil tussen de 2 opleidingen zijn te vinden in deze thread: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7814&highlight=delft+amsterdam
(o.a. 5de post etc.)

Zoeken levert doorgaans veel sneller antwoord op dan gelijk in de thread iets rondgooien.
 
Ik begin ook 1 september. Moet alleen nog ff pasfoto en diploma/cijferlijst opsturen, doe ik volgende week.. Zal geen probleem zijn hoop ik hehe. Ben momenteel niet thuis dus geen idee of ik nog info heb gekregen ofzo. Krijg je een boekenlijst thuis, of moet ik die ergens anders zien te vinden? Heb geen idee welke boeken ik moet aanschaffen.. Heb wel een lijst gevonden op selexyz, zijn maar 5 boeken:

244w5rc.png


Moet ik deze gewoon bestellen, of klopt deze lijst niet?
 
Beste Dennis,

Ik heb ook Aviation gedaan. Het klopt dat je tijdens je opleiding niet heel veel boeken gebruikt, 't zijn vooral readers van school.
Nou weet ik dat school graag ziet dat je oa bovenstaande boeken aanschaft, maar ervaring leert dat je lang niet alles evenveel gebruikt. In de school zit een vestiging van selexyz, dus je kan daar altijd nog een boek kopen. Boeken als Pallet zijn handig bij het eerste project, maar je gebruikt slechts een paar hoofdstukken en daarna eigenlijk nooit meer.
(Je zou m zelfs in de mediatheek kunnen lenen.)

Kortom, ik zou niet gelijk alles blind bestellen maar even afwachten wat je echt nodig hebt. (Hibbeler is er wel een die je echt gaat gebruiken btw.)
 
Afhankelijk van je eigen wiskundeniveau kun kijken of je dat wiskundeboek nodig hebt of niet. Ik ben de opleiding ingegaan met wiskunde B1,2 op VWO-niveau en heb dat basisboek niet een keer open gehad.
Dat boekje voor je digitaal portfolio overigens ook niet...
 
Beste Dennis.

Ik heb alle boeken wel gekocht, maar dan via marktplaats. Voor mij gewoon handig, omdat ik ze toch wel helemaal lees.
Via marktplaats ben je zeer goedkoop uit!
als ik jouw was zou ik snel zijn, want er zijn maar een paar advertenties.

Ik geloof dat alles bijelkaar 500 euro voor het eerste jaar kost.
Als je op marktplaats goed je best doet, heb je 2de hands in superstaat(1 jaar gebruikt) voor rond de 200 euro.
Hier linkie:http://kopen.marktplaats.nl/search....228;kw:aviation;osi:2&ppu=0&postcode=5042&p=1

dat is het toch wel waard!

Voor de rest, tot over 2 maanden :)


Wie heeft zich aangemeld voor dit:
http://www.svaaa.nl/air.html ??
Ik in iedergeval wel
 
Laatst bewerkt:
Beste Dennis.

Ik heb alle boeken wel gekocht, maar dan via marktplaats. Voor mij gewoon handig, omdat ik ze toch wel helemaal lees.
Via marktplaats ben je zeer goedkoop uit!
als ik jouw was zou ik snel zijn, want er zijn maar een paar advertenties.
Je bent dan zeker zeer goedkoop uit!
Ik geloof dat alles bijelkaar 500 euro voor het eerste jaar kost.
Als je op marktplaats goed je best doet, heb je 2de hands in superstaat(1 jaar gebruikt) voor rond de 200 euro.
Hier linkie:http://kopen.marktplaats.nl/search....228;kw:aviation;osi:2&ppu=0&postcode=5042&p=1

dat is het toch wel waard!

Voor de rest, tot over 2 maanden :)


Wie heeft zich aangemeld voor dit:
http://www.svaaa.nl/air.html ??
Ik in iedergeval wel


Ja ik heb me ook aangemeld! Heb er zin in! Deze zomer nog een aantal keer in een AT-3 vliegen :D
 
Yep, ook ik zal starten aan de HvA eind augustus, en ik moet zeggen dat ik er erg veel zin in heb, en zeer gemotiveerd ben.

Ik ben opgegroeid in de luchtvaart en eigenlijk gaat het hier bij ons nooit over iets anders dan de luchtvaart, de halve familie is werkzaam bij de KLM of Transavia, dus nu ik nog!.

Het is de bedoeling om de Flight kant te kiezen, maar ik heb bewust voor de HvA gekozen omdat het je dan toch meer mogelijkheden bied en ik misschien wel iets anders in de luchtvaart veel leuker vindt.

Weet iemand wanneer we weten bij wie we in de klas komen?

Groetjes, Maurice
 
De 'klassen' (projectgroepen) worden pas ingedeeld op de introductiedag, aan de hand van een lijst met aanwezigen :) Die introdag is 23 augustus als ik me niet vergis, maar dat hoor je vast nog :)
 
Naar mijn weten is de intro dag 25 augustus. Heb van de week alle papieren ontvangen en daar stond het in. De volgende dag is vrijdag de 27ste, volgens mij begint dan echt de opleiding?

Heeft iemand nog enig idee of die motivatie brief nog belangrijk is? Zouden ze je aan de hand van de brief kunnen weigeren?

Mocht er iemand nog boeken te koop hebben, graag ontvang ik een PM!
 
Terug
Bovenaan