Horloge aanschaf advies gevraagd

Oorspronkelijk gepost door 642
maar wie koopt er ook een quartz?

:p:

Mensen die te dement zijn om elke keer zich te herinneren dat dat ding opgewonden moet worden en te weinig handbewegingen maken voor een "kinetisch" horloge.

(jaja, open deurtje die laatste)
 
Citizen nieuwe piloten klokje

Citizen nieuwe piloten klokje

Via de europese / benelux site van citizen ben ik het volgende klokje tegengekomen:

klik

Nu is mijn vraag heeft iemand deze?

En werkt dat radiogestuurde een beetje?
Kan je dr utc als tweede tijd inzetten of verspringt deze tijd ook mee met de atoomklok?

Er schijnt een tweede tijd op te kunnen (ik zeg doe dr dan utc op, maar goed :D )

AS2020-53E.jpg
 
Re: Citizen nieuwe piloten klokje

Re: Citizen nieuwe piloten klokje

Oorspronkelijk gepost door Steen bak

En werkt dat radiogestuurde een beetje?

Dat radiogestuurde werkt tot een afstand van 250 meter! Je hebt er een twee -kanaals zender voor nodig. Zorg dus dat je het klokje binnen handbereik houdt!

Als je 'm liever op afstand bestuurt, dan gaan de batterijen een stuk minder lang mee....

Groeten, Leij
 
Re: Re: Citizen nieuwe piloten klokje

Re: Re: Citizen nieuwe piloten klokje

Oorspronkelijk gepost door Leij Eijssen
Dat radiogestuurde werkt tot een afstand van 250 meter! Je hebt er een twee -kanaals zender voor nodig. Zorg dus dat je het klokje binnen handbereik houdt!

Als je 'm liever op afstand bestuurt, dan gaan de batterijen een stuk minder lang mee....

Groeten, Leij

Hier raak je me even kwijt, op de site van citizen staat dat de zendmast in duitsland staat en dat je hiermeer in een straal van 1500 km. ff een quote van de citizen site:

Start quote: "The Radio Controlled watches receive a signal by the long-wave transmitter DCF77 located in Mainflingen, which continually sends out time signals of the Braunschweig caesium atomic clock.
If the watch is out of reach to receive the standard radio waves (max.1500km distance from radio wave transmitter, depending on atmospheric conditions ) it operates with the high timekeeping accuracy of a modern quartz watch." end quote.

Nu vroeg ik mij af of het horloge alleen de duitse transmitter ontvangt of dat het horloge ook andere masten kan ontvangen. (bijvoorbeeld in de us of a.)

Steen
 
Dat ligt aan de UHF band welke je kunt kopen; schijnt dat dit verschilt per land, of één universele (á la PAL - SECAM - NTSC), maar daar betaal je wel voor. Kunststof band is trouwens wel meest duurzaam ;-)
Weet in ieder geval zeker (van kennis met dit horloge) dat je wel verschilende versies hebt, die speciaal zijn ontworpen voor bijvoorbeeld luchtvaart, zeevaart of beroepsgroepen in de geodesie..Hier heeft dat bereik van Leij waarschijnlijk weer mee te maken.

Succes
 
Steen bak,

omdat Leij zelf niet altijd even goed bij de tijd is, krijg je alsnog deze 1-april-grap van hem...

Erik.
 
Re: Re: Re: Citizen nieuwe piloten klokje

Re: Re: Re: Citizen nieuwe piloten klokje

Oorspronkelijk gepost door Steen bak

Nu vroeg ik mij af of het horloge alleen de duitse transmitter ontvangt of dat het horloge ook andere masten kan ontvangen. (bijvoorbeeld in de us of a.)

Steen

Ik heb nog even verder gesnuffeld en heb inmiddels via Google wat reviews gevonden.... (lukt me niet om de link te plaatsen)

Het schijnt dat atoomklokken per continent wel gelijk lopen, maar dat de zenders een aantal seconden kunnen verschillen. De Citizen reageert hier erg slecht op en stopt zelfs met lopen wanneer je je in een gebied bevindt met dubbele overlap! Eigenlijk best wel zorgelijk voor zo'n prijzig horloge.......

Groeten, Leij
 
Citizen Skyhawk

Citizen Skyhawk

In Amerika een paar mooie klokjes op de kop getikt.
Voor de liefhebber heb ik nog twee stuks over:
Citizen Skyhawk (ff googlen), kosten in NL ongeveer 400€.
Mail me voor mee foto's en/ of een leuk bod!
 
Afgelopen zomer heb ik in Italie een klokje gekocht van Spirit of ST Louis.

Zitten 2 analoge klokjes in, linker heb ik op UTC staan en de rechter op LT.
En de prijs was slechts..... 40€!
 
Casio, die verkopen toch zakjapanners?

Op betaalbaar niveau vind ik de Camel Trophy horloges vrij fraai. Bruinleren bandje moet je toch wel hebben.
 
Doe mij deze maar:

1205330456-31473.jpg


Simpel, historie en gewoon mooi...:duh: Zet hem gewoon op UTC, de rest reken ik er wel bij :D


Nu is het wachten op Beer met z'n Breitling:D
 
Toffe klok Surferboy, weet je wat ie kost en waar ie te koop is?

Eigenlijk zouden we een topic moeten hebben over toffe klokken voor een budget tot € 200.- . Daar heb je tenminste iets aan, of straalt het er nu af dat ik een "vrije markter" ben :D

Groeten

:radar: André :radar:
 
Nu is het wachten op Beer met z'n Breitling:D

Neuh... ik heb net gehoord dat het zo'n pauper-ding is. :D

Ik heb zelf een Breitling B1 sinds een jaar of twee en ik ben er echt super blij mee. Ja, je betaald wat meer, maar de service van Breitling is echt geweldig!
Wil je dat een horloge z'n waarde bewaard, dan zul je 'm inderdaad moeten laten onderhouden.

Plaatje:

419B954CYFL._SS500_.jpg
 
Terug
Bovenaan