Horloge aanschaf advies gevraagd

Flyboy,

mocht je ooit verdwalen naar het zuiden met je jet, Tenerife of Malta. Breitling en Rado vele honderden euro's goedkoper dan elders in Europa. En dan heb ik het wel over een echte juwelier, geen marktkraampje met Louis Vuton tassen.
 
eeuh

breitling goedkoop-----> proceed direct HKG VOR.
HKG is de horloge hoofdstad van de wereld, elk model van elk merk te krijgen.

sprak laatst een collega die een breitling had gekocht bij een juwelier voor 700Euro, het is die grijze die op een vliegtuig chrono lijkt. in HKG gaan de "oude modellen" er redelijk snel en goedkoop uit.

@Feelgood, kan je m niet vinden in NL, laat maar weten, kan je die van mij komen kijken, en ik wil er wel een voor je meenemen uit HKG. zonder kosten, anders wordt diana boos :)

k
 
Sidekick:

Bij het bedrijf waar ik voor werk hebben we net een aanbieding gemaakt bij een ander zwitsers horlogemerk om machines te leveren.
Het gaat hier om 700.000 dezelfde onderdeeltjes per jaar die bewerkt moeten worden op onze machines. Deze onderdeeltjes komen per horloge maar 1 keer voor en zitten alleen ook nog in bepaalde types. Ik krijg er wel het gevoel bij dat je dus echt niet de enige bent die met dat horloge rondloopt. Exclusiviteit is dus ook maar zeer betrekkelijk.
We hebben geheimhoudingsverklaringen tot en met moeten tekenen, aangezien ze panisch zijn dat gegevens over nieuwe types in Azie belanden en dan met name in China.
Ook ieder onderdeeltje dat we bewerken tijdens proeven moet terug naar zwitserland, al is het faliekant mislukt.

Granitus
 
Ik kreeg een mail van een meelezer met het volgende bericht:

"Dr. Feelgood zou eens via Google naar het volgende horloge moeten zoeken: Pulsar Worldtimer N94J. Dit is nl. hét analoge horloge dat hij zoekt. Het is al lang niet meer in de handel, maar ik heb het zelf via E-bay voor slechts 15 pond kunnen kopen.
Alarm, chronograaf en alle tijdzones in een simpele handbeweging. Volgens mij precies wat hij zoekt."
 
@Kliko:

kun je me tijdens de komende BBQ op de Casio uitchecken? Ik hem 'm nog steeds niet helemaal door... geen intuitieve user-interface en ik ben te beroerd om het boekje te lezen...

@Kebab:

thanks, keep it in mind! De zomer komt, dus de Mediterranean wordt weer frequenter bezocht door de jetset...

Erik.
 
@flyboy...

die casio heeft idd wat teveel functies, ben er redelijk los op... btw wanneer is de BBQ??? hoe eerder ik het weet hoe beter, kan ik vrij vragen.

fortis

idd mooie klokkies, maar zeer prijzig.

k.
 
Horloge's

Horloge's

Hoi Dr Feelgood,

Ik heb zelf de Tissot navigator 3000.
Heel mooi horloge. Heb er gewoon lokaal en UTC in staan.
Lokaal op de wijzers, UTC digitaal (Hele horloge is digitaal)
UTC staat niet in de steden maar je kan m zelf maken door bv n engelse stad te pakken en dan winter en zomertijd uit te zetten..

Verder heb ik nog een nieuwe Citizen Nighthawk.
Zie 'Pirkbord'

groet
 
Hey Dr. Feelgood,

vergeet effe die troep uit de vorige posts;)

Als je toch geld wilt uitgeven aan een horloge doe het dan goed:

-neem een Rolex(klopt, het is een pooier horloge, maar wel een van de beste horloges ter wereld). Neem bij voorkeur een Oyster Professional Cosmograph Daytona!! Je kunt nl. ook een eenvoudigere GMT nemen!!

-of neem een hypotheek om een Patek Philippe 'Sky Moon Tourbillon' te kopen. Dan ben je echt 'the man'. Veel mooier worden ze niet!!

Van quarts en digitale horloges moet je af blijven (en van Breitling ook. Slechte service/uurwerken, geven meer geld uit aan erg stoere reclames). In Duitsland lopen ze veel met horloges van Sinn, zien er stoer uit en zijn veel orgineler dan Breitling!!

Succes met je keuze :)

mzl 642
 
-of neem een hypotheek om een Patek Philippe 'Sky Moon Tourbillon' te kopen. Dan ben je echt 'the man'. Veel mooier worden ze niet!!

http://www.patek.com

Van het web:

'Als multi-miljonair ga je natuurlijk niet met het eerste de beste kermis-horloge aan je pols lopen. Wil je d'r een beetje bijhoren dan moet je toch echt een Patek Philippe aanschaffen, en dan eigenlijk zijn duurste modelletje de Sky Moon Tourbillon. Voor 700.000 mag je 's werelds duurste horloge meenemen. Hij wordt alleen verkocht in streng geselecteerde winkels dus je moet even zoeken'
 
Rolex?

Rolex?

Hmmm,

Rolex is een beetje "out of my league". Trouwens, het past ook niet echt bij mij. Met golfen ben ik tot nu toe niet verder dan "hockey spelend" van de driving range gekomen, daarna weer het terras op voor een biertje. :grijns:

@Diana: bedankt voor de tip. Het horloge lijkt mij inderdaad handig. Heb 'em gevonden op internet voor een zacht prijsje, alleen.........echt mooi vind ik deze niet. The search continues!

@Kliko: PM send

@Juliette: Citizen nighthawk ben ik ook nog aan het overwegen.

Bedankt voor de reacties tot nu!


Doc.
 
Hmm voor rond de €30.000.- heb je al een Patek Philippe Worldtimer tegenwoordig. Geeft alle tijdzones aan. Een echt piloten horloge.
 
Casio WaveCeptor

Deze heb ik. Werkt perfect. Analoog EN Digitaal. 1 druk op de knop en voila, nieuwe zone. Ook de Analoge wijzer kan je met 2 knoppen instellen. Hij past zich zelf aan , aan de nieuwe tijdzone via atomische klok.

Altijd goede tijd. Kostte me 40 dollar.
 
Ik zou voor de Breitling Montbrillian Olympus gaan.

Laadt zichzelf op met vlieggewichtje
Heeft naast tijd ook:
Datum, Dag van de week, Maand en Dag/Nacht aanduiding.
Houdt vanzelf rekening met schrikkeljaar.

kost wel wat!

M.H.
 
Dokter,

Ik heb juist vorige maand bij Howard (je weet wel van 6565Collins Avenue) mijn Citizen Skyhawk opgehaald, mooi apparaat, een druk op de knop en de wijzers lopen naar de tijd van de door jou aangegeven zone. Hij kost bij Amazon rond de 200 euro, in nederland 350. Aanrader.
(volgens de collega van Ron Jeremy is ie in Hong Kong duurder dan in de USA)
 
@Juliette:

hoe zet je LCD en wijzers op verschillende zones bij de Tissot? Heb het online en in de winkel geprobeerd, nagelezen en gevraagd, maar kwam er niet uit.

Erik.
 
Local time:check de dichtstbijzijnde wandklok
UTC:Check die chrono in je vliegtuug
Tijd in NL:Check die op je gsm bv.
Dag/nacht:kijk uit het raam
Alles natuurlijk niet gecorrigeerd voor de lokale Coriolis-versnelling...

Ik bedoel hier maar mee te zeggen:

Zo'n Casio is een goeie oplossing , en budgetair enigszins verantwoord.
Al moet ik 642 wel gelijk geven ;Breitling kan je ook met zo'n grijpertje op de kermis krijgen, kost je neurootje.
Rolex zijn dure krengen en ja "pooierklokken" maar stiekem wel onverwoestbare , retebetrouwbare uurwerken

Die simpele Perpetual Datejust met die leren band?Ik zeg mjam;)
Breitling met zo'n sleurschijf d'r op?Dan moet er wel erg veel kapot zijn aan je vliegmasjien...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het hier niet vaak eens met Jaap Stobbe, maar nu wel...

Een horloge heb je niet om de tijd op te kijken!! Daarvoor heb je een GSM, die van mij springt ook automatisch op lt om. UTC heb je in het vliegtuig zelf!!

Een horloge is het enige sieraad wat een man (in mijn ogen) kan dragen.

Die JLC is ook een erg mooie klok en ook nog goed ook.

Maar ga zeker eens kijken naar een Sinn http://www.sinn.de/onlineshopPRO/katalog-uebersicht-ka.htm

Zijn ook niet de goedkoopste, maar wel erg mooi en goed. Meestal zit er een Valjoux (7750) uurwerk in, die al een tijdje goede dienst heeft verleend.

Een andere tip, http://neu.watch.de/cgi-bin/index.pl?lang=2, hier kan je 2e hands klokken kopen. Erg betrouwbaar en je vind er bijna alles.

Succes 642
 
Terug
Bovenaan