Helikopterfan
Member
Ik zie dat hier de meningen verschillen... Dus ik ga zeker als ik piloot word, goed praten met de opleiders...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie dat hier de meningen verschillen... Dus ik ga zeker als ik piloot word, goed praten met de opleiders...
Dat kan maar gaat niet altijd op.De aanname eisen voor een beginnende helikopter instructeur worden gesteld door de verzekerings maatschappijen, niet door de FAA FAR's en hebben dus niets te maken met Part 61 of Part 141. De verzekering eist een minimum van 200 tot 300 uur helikopter ervaring om als instructeur aan de slag te gaan.
Helaas zijn dit NIET de instanties waar je moet gaan praten. Laten we zeggen dat het plaatje een beetje gekleurd wordt, als er aan de andere kant van de balans zo'n ton in Euro's staat...
Met wie moet ik dan praten?
Als helikopter piloot? Met hoeveel uur ervaring?!? In Nigeria?!?!? Sorry maar hier klopt iets niet. Ik zou graag details willen zien, eventueel in een PM.
Hou in de gaten dat alles mogelijk is maar dat het best kan zijn dat het voor een ander maar niet voor jou de beste optie is.
Antw: Het initieel behalen van een CPL(H) zal ergens tussen 120.000 en 150.000 euro kosten schat ik
Ik ben wel even benieuwd hoe dat bedrag is opgebouwd.
Dat kan veel goedkoper, waarschijnlijk zelfs de helft goedkoper.
Ik ben wel even benieuwd hoe dat bedrag is opgebouwd.
Er is hier een beetje de neiging om met bedragen te gooien die kant noch wal raken.120.000 en 150.000 euro kosten schat ik.
"Bedragen die kant noch wal raken"; wel apart om zo snel een oordeel te vellen. Waarom is dat?
Ik weet wel dat je met flinke ervaring aan moet komen. voordat je off shore kan vliegen. Het zal zeker niet je eerste baan zijn.
Ik ben niet heel bekend met de NL'se markt wat heli betreft maar ik neem voor het gemak aan dat al die olie bedrijven ongeveer dezelfde aanname eisen hebben. Hier in de VS is het al gauw 1200-1500 uur heli plus turbine tijd.