Hoe doen die low-cost-carriers het toch?

Ik draai toch al heel wat jaartjes mee binnen easyjet en ik heb nog nooit een overboekte vlucht gehad. Ik weet dat ze in de zomer een maar vluchten overboekt hebben maar dit is nu volgens mij niet het geval meer.

Om nog even terug te komen op dit topic. Maatschappijen als ezy en ryan verdienen op vele andere manieren geld. Om te beginnen met de verkopen aan boord. Dit levert echt een hoop geld op. Vergeet niet dat het geld van mensen gelijk binnen komt bij boeking. Dit geld wordt weer geinvesteerd en daarop wordt ook wer verdiend. De grote klapper bij o.a ezy en ryanair zit hem in de verkoop van vliegtuigen. Omdat ze zulke grote orders plaatsen krijgen ze megakortingen. Na 2 of 3 jaar vlak voor de grote check verkopen ze de kisten voor meer dan ze ze gekocht hebben en vervangen ze hem voor een nieuwe.

Zo zijn er nog een hoop andere dingen waar ze geld mee verdienen.
 
Het zal je dan erg tegenvallen hoeveel lege toestellen er rondvliegen!

Waarom zou mij dat tegenvallen? Ik zeg niet dat dat niet gebeurt, alleen dat het geen slecht idee is om dat relatief duurder te maken.

Ik draai toch al heel wat jaartjes mee binnen easyjet en ik heb nog nooit een overboekte vlucht gehad. Ik weet dat ze in de zomer een maar vluchten overboekt hebben maar dit is nu volgens mij niet het geval meer.

Op 4 november in ieder geval nog wel; 4 adults overbooked :).

Het is inderdaad risicovol, zeker met het oog op het imago, en easyJet en Ryanair gaan inderdaad echt voor de extra inkomsten. Elk jaarverslag maakt het weer duidelijk: De extra inkomsten gaan omhoog en moeten verder omhoog. Wat is er mooier dan een passagier die roept "ik heb mijn ticket zoooooo goedkoop kunnen krijgen" die vervolgens door autohuur, hotels, eten en drinken, etc een normale prijs betaalt. Daar zit 't 'm in!
 
Ik dacht dat bij de afleveringen van de EZY soap toch echt wat overboekingen voorbij kwamen...

Niet alleen worden door lcc's als easyJet & Ryanair de vliegtuigen in zulke grote aantallen gekocht, maar tevens worden wereldwijd alle vliegtuigen (meestal rond de aflevering) in dollars afgerekend...
Dit betekend (vooral voor bijvoorbeeld EZY) een dubbele winst op de aanschaf van nieuw materiaal door de zwakke dollar t.o.v. de pound sterling & euro!
 
Niet alleen worden door lcc's als easyJet & Ryanair de vliegtuigen in zulke grote aantallen gekocht, maar tevens worden wereldwijd alle vliegtuigen (meestal rond de aflevering) in dollars afgerekend...
Dit betekend (vooral voor bijvoorbeeld EZY) een dubbele winst op de aanschaf van nieuw materiaal door de zwakke dollar t.o.v. de pound sterling & euro!

Hoezo is dit dubbele winst? Of bedoel je speculatieve winsten (vergelijkbaar met aandelen). En als EZY c.s. speculeren met toestelwaarden, hoe zal het die lcc's dan vergaan als de markt voor toestellen stagneert ...

p.s. mijn schoen is nog niet gevuld geweest met RYR-boeken.
 
Terug
Bovenaan