Het meest geweldige telefoontje...

He afterburner,

Hoe kom je daar nou bij, behalve DFA??? Waarom denk je dat? Zou leuk zijn, want ik ben van de DFA!! Maar moet ik dan online liegen dan ik 100 uur heb? of is er een andere oplossing?
 
is er dan wel iemand aangenomen van de DFA zonder 100ME???

leerlingen/vliegers van de KLS/NLS/EPST/SAA/MVVL/KLu/MLD zijn zonder 100 ME aangenomen. Vraagtekens waren bedoelt om eens te kijken of er ook mensen van de DFA zijn aangenomen zonder die eis. Niet om een school in diskrediet te brengen......
 
OK dan is het goed. Dan ben ik wel benieuwd of er een van ons is aangenomen. Maar ik ben bang van niet. Maar ik hoop het wel. Dat ik de eerste mag zijn. (:
 
Super van iedereen die ook aangenomen is.. :D ik zie jullie zeker a.s donderdag..
Ik heb er ontzettend veel zin in.. Ik leef al een paar dagen op een roze wolk.. echt te gek.

Ik ben overigens niet de enige die van Stella is aangenomen.
Met mij nog drie anderen. een vierde zit nog in de selectie.
Over hoe ik het gedaan heb..
Ik kreeg te horen van de school dat ik met vier anderen op gesprek kon bij Transavia.. Uiteraard heb ik wel de 65 euro's betaald..
Je kunt zeker stellen dat SAA in het rijtje thuis hoort van KLS/NLS/EPST. <--- dit staat er op de site overigens niet letterlijk!. er staat KLS/NLS/EPST en overige gekwalificeerde opleiding (of iets dergelijks).
Transavia is bij ons op school geweest voor een audit. Zo zijn wij in het rijtje KLU/KLS/NLS terecht gekomen..

Groetjes
 
Ik ben ook aangenomen bij Transavia en start ook de 23e. Weet iemand toevallig hoe de twee weken Nederland ingedeeld zijn? Ik heb begrepen dat we begin april naar Palma de Mallorca gaan.
 
Thnx Iz,

ik was benieuwd of het een speciale reden had en mogelijk een procedure bij jullie was in bepaalde omstandigheden. De kist had overigens nog geen baan gecrossed, alleen een haas. :D Was dus vast fingertrouble.

@ Track,

niks aftikken, maar als een kist voor je staat met z'n strobes in je snufferd te flitsen gedurende 10 minuten vraag je af of ie daar een speciale reden voor heeft. Zodoende. ;)

Grtz,

AWOL
 
MD11,

Verwacht voor die twee weken het volgende:

- wet drill
- fire training
- flight safety
- start groundschool
- CBT

Bijna alles vindt plaats op SPL-Oost in de kantoren bij Hangar 5, dus kun je ook nog eens een kijkje nemen bij de TD, wat erg interessant is. Als je vast een beetje de SOP's voorbereidt, kun je misschien in een kist die in de hangar staat vast wat droog oefenen en de stoffige groundschool materie in praktijk zien. Verder worden daar ook weer grote ladingen stewardessen klaargestoomd, dus ongezellig is het zeker niet!

In principe werken we altijd 4 om 3 dus verwacht dat ook voor je hele training, ook in Palma of Dubai of waar je ook naartoe gaat.

Al met al een ontzettend leuke opleiding, dus wat ik altijd zeg: geniet ervan!
 
Hey Iz,

Dank je voor de toelichting. Ik heb er enorm veel zin in!!!! Ik ben al een beetje begonnen met wat herhaling van procedures die we bij de MCC-cursus bij CAE hadden gekregen. Onze instructeur indertijd was een Transavia-vlieger, dat was op zich een extra voordeel, zeker nu is dat zeer het geval ;)
 
Oorspronkelijk gepost door AWOL
niks aftikken, maar als een kist voor je staat met z'n strobes in je snufferd te flitsen gedurende 10 minuten vraag je af of ie daar een speciale reden voor heeft. Zodoende. ;)

Mee eens, rete-irritant, volgende keer gewoon ff zeggen via de freq.....:D


Maar nieuwe collega's, die 65 euro die krijgen jullie nu weer terug toch???
 
Nog een gelukkige!

Nog een gelukkige!

Ook kan ik jullie melden dat ik ook 1 van de gelukigen ben! 4 april beginnen in Dubai! ik heb er zin in!!! Leuk Gerben, Ik zie je nog wel!





Voor de boekken: MvvL 130 ME en Turbine twin en 550 TT.
 
Oorspronkelijk gepost door Altimiter
Het rijtje moet zijn: kls/nls/epst/SAA

Groeten..

En uiteraard van harte..

Helemaal mee eens, mooi rijtje! :D
Stella is goed bezig!

Gerbert veel plezier donderdag!
:grijns:
 
Ik ben wel benieuwd voor diegene die deze week starten met de Type Qualificatie, wie er allemaal zijn MCC op de 737 heeft gedaan of andere ervaring heeft met de boeing 737?

Zelf heb ik bij de NLS de MCC gehad op 737-300 en daarna bij EPST een cursus op 737-800 gehad. Dit zal denk ik wel in mijn voordeel werken. Zijn er anderen waarvoor dit het zelfde geval is?
 
Kan iemand die bij transavia werkt eens navragen of iemand van DFA nog kans maakt? Of moet ik zelf ff bellen naar transavia?
 
?

?

Is er soms iemand die voor me wil solliciteren bij KLM als hij er toch is, lekker makkelijk. Oja, en doe ook maar bij Martinair als daar iemand toevallig langskomt...of kom ik dan te onzeker en totaal niet geïteresseerd en assertief over?


disregard...
 
waar heb jij last van? beetje sneue reactie, of niet soms? Als je iets af te kraken hebt doe je dat maar thuis of op je werk, maar hier kun je gewoon normaal reageren ja!
 
Hey Skydiver, wel eens van zelfinitiatief gehoord? Hebben ze je daar bij dfa niet op getest? Kolere....wat een instelling...hoop niet dat ze er bij dfa allemaal last van hebben, anders kan het nog lang duren met dat banen zoeken. Om zelf uit te vinden of dfa'rs een kans maken, had korter geduurd dan deze reply te schrijven...

Cheers!
 
Terug
Bovenaan