Anoniempje
Expert
Ehh KLM heeft als enige Transferpax of zie ik het nou verkeerd? KLM betaalt dus veel?
Dat zegt F22 volgens mij ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ehh KLM heeft als enige Transferpax of zie ik het nou verkeerd? KLM betaalt dus veel?
Maar hoe moet ik dit dan zien. Wil trans lagere tarieven betalen maar toch geparkeerd blijven staan op de dure C en D pier, met alles erop en eraan, slurf, pax comfort etc. etc.? Ze gaan immers nooit passen op de H-pier. Of wil ze er slechts een kistje of twee parkeren?
Hoe kun je de tarieven eisen van een low cost terminal als je van alle faciliteiten gebruik maakt?
Maar waar houdt het dan op IZ? Als je zo redeneert dan kan elke maatschappij die Schiphol aandoet een low cost behandeling eisen terwijl ze nog wel gebruik maken van alle faciliteiten. Straks wil KLM om precies dezelfde reden lagere kosten betalen. Laten we eerlijk zijn, easyJet is momenteel geen grote concurrent voor Trans, maar des te meer voor de KLM.
Maar mij best. Kom maar met Trans naar de H-pier, dan verhuizen wij wel tegen hetzelfde tarief naar jullie vrijgekomen D-gates! Deal?
c150, de NMA is er op gezet, ze heten nu alleen ACMSchiphol moet van kartelwaakhond ACM "opnieuw zijn huiswerk doen". De luchthaven weigert al jaren om vliegmaatschappij Transavia te laten afmeren aan de H-pier.
ACM, voorheen de Nederlandse Mededingingsautoriteit, vindt dat de luchthaven de weigering van Transavia onvoldoende heeft onderbouwd.
De H-pier is in 2005 speciaal voor prijsvechters gebouwd. Vliegtuigen die hier afmeren hebben minder dan 30 minuten 'omdraaitijd', de tijd die het kost om passagiers in- en uit te laten stappen en weer te vertrekken. Volgens een woordvoerder van Schiphol kon Transavia aan deze eis niet voldoen. Transavia zegt in een reactie dat het wel binnen 30 minuten kan vertrekken.
Criteria
Schiphol moet nu van de ACM duidelijke criteria formuleren voor het gebruik van de H-pier. Transavia en andere maatschappijen die van de pier gebruik willen maken, weten dan aan welke criteria zij moeten voldoen en kunnen een nieuwe aanvraag indienen.
De kosten voor het gebruik van de H-pier zijn lager dan die van andere pieren op Schiphol. Transavia zegt jaarlijks miljoenen euro's duurder uit te zijn doordat het de H-pier niet mag gebruiken. De maatschappij vindt dat concurrenten daardoor bevoordeeld worden.
Huh? Ik snap je niet helemaal 49. Zoals B767-300ER ook al zegt, dacht ik altijd dat een low cost club juist van korte turn around tijden hield d.w.z. uit/instappen via twee trappen en niet via een trage(re) gate.Maar mij best. Kom maar met Trans naar de H-pier, dan verhuizen wij wel tegen hetzelfde tarief naar jullie vrijgekomen D-gates! Deal?
c150, de NMA is er op gezet, ze heten nu alleen ACM
En ze kwamen tot een slap besluit: Schiphol moet de criteria duidelijker maken.
Er is dus nog een lange strijd te gaan.
Even een vraagje. Heeft Trans nu al een 30 minute turn around?
. Volgens de NMA/ACM heeft Schiphol echter alle recht om criteria op te stellen om te beoalen wie wel en wie niet in aanmerking komen voor de H-pier .
Maar waar houdt het dan op IZ? Als je zo redeneert dan kan elke maatschappij die Schiphol aandoet een low cost behandeling eisen terwijl ze nog wel gebruik maken van alle faciliteiten.
Uit de correspondentie tussen Schiphol en Transavia blijkt dat Schiphol het verzoek van Transavia niet mede heeft opgevat als een verzoek om andere vormen van disconnected afhandeling dan aan de H-pier.67 Schiphol heeft het verzoek alleen getoetst aan enkele criteria voor toelating tot de H-pier. Dit neemt niet weg dat Schiphol het verzoek van Transavia breder had moeten opvatten. Kern van het verzoek van Transavia was dat zij haar vluchten disconnected afgehandeld wilde zien, dan wel dat zij in aanmerking wilde komen voor de het lagere tarief voor disconnected afhandeling.
Wil Trans 20% korting op al haar vluchten of alleen op de Hpier vluchten?Dat is onderdeel van de hele discussie IZ:
Dus Trans wil én deels of geheel aan de H-pier én een groot deel van haar vluchten vanaf de C en D pier disconnected afhandelen om zo 20% korting te krijgen op de landingsgelden.
Nu heb ik even de aankomst en vertrektijden bekeken van alle easyjet vluchten van gisteren. Geen 1 van de vluchten van easyjet was binnen de 30 minuten weer weg.Ik moet wel lachen om sommige argumenten van Trans:
-ja maar zij halen de 30 minuten ook niet altijd (uhhh...jawel)
m)
Wil Trans 20% korting op al haar vluchten of alleen op de Hpier vluchten?
Dat is dus niet helemaal waar, ik heb even intern gecheckt.Nu heb ik even de aankomst en vertrektijden bekeken van alle easyjet vluchten van gisteren. Geen 1 van de vluchten van easyjet was binnen de 30 minuten weer weg.
Dit zal vast ook mede veroorzaakt zijn doordat er behoorlijk wat vluchten voor schematijd waren aangekomen, maar ook vlichten die op of na schematijd aankwamen haalden gisteren de 30 minuten allemaal niet .....