H-pier Schiphol

PS wat betreft Schiphol dat 69% eigendom is van de Nederlandse staat. In dat geval zou ik als Nederlandse belasting betaler EISEN dat ze heel veel winst maken dmv een goede commerciële bedrijfsvoering want wie gaat er op draaien voor de verliezen??? Juist ....jij en ik

Heb je helemaal gelijk in toch bestaat er een fijne balans voor de overheid tussen geld verdienen en zorgen dat bedrijven die t moeilijk hebben, o.a. luchtvaartsector niet failliet gaan. Dat zou namelijk zomaar eens nog veel meer geld kunnen gaan kosten voor de belastingbetaler aan uitkeringen etc.

ha kijk. En lees dan de eerste post van de topic starter. typische mentaliteit van de easyjet vliegers.

Dude, doe even normaal!
Ik denk dat de mentaliteit van de meeste easyjet vliegers heel normaal is!
Overigens hoop ik dat je geen Air France - KLM vlieger bent, want door je zwaar ongenuanceerde uitlatingen geef je hen echt een slechte naam!

Tjonge jonge wat een gezeik over wie nu aan welke gate parkeert. Dit is iets waar over onderhandeld wordt door mensen die heel wat hoger op de salarisschaal staan dan jij, en jij hebt er geen invloed op.

Wat Emirates betreft: als de KLM 5 keer per dag op 30 bestemmingen in India ging vliegen dan was EK nooit zo groot geweest als het nu is, en KLM een heel stuk groter. Een vliegveld dat 24 uur per dag open is helpt, een overheid die meewerkt en een redelijk (economy) tot zeer goed (business / first class) product en je bent klaar. Ik heb genoeg Indiers (en Afrikanen) gesproken die vroeger allemaal met KLM, LH of BA gingen maar nu met EK gaan gewoon omdat ze niet zo lang op een verbinding hoeven te wachten. Betere (lees: minder onbenullige) beveiliging voor Amerikaanse vluchten in Dubai dan in AMS of LHR, beveiliging die weet wat de TSA toelaat in het Amerikaanse luchtruim in tegenstelling to die knuppels in AMS die geen flauw idee hebben wat mag en wat niet mag of hoe bepaalde delen van de luchtvaartindustrie werken: mijn baas koopt een enkele reis business class ticket naar de VS.... waar ik woon! Zeer wantrouwige toestand. "U, als piloot -in uniform-, mag even meekomen voor een extra inspectie". Dat is dus de tassen op de kop en alles tot op het laatste pluisje door de x-ray. Daarna kun je alles wat zorgvuldig en georganiseerd was ingepakt weer opnieuw inpakken met uitzondering van een klein beetje tandpasta en zonnebrand crème. Dat mag niet in AMS, op elk ander veld is het geen probleem.
Of EK goedkope brandstof heeft betwijfel ik, Dubai zelf heeft geen olie en moet alle brandstof importeren. Ik heb gehoord dat ze bijna geen voordeel hebben wanner het op brandstofprijzen aankomt.

Goedkope brandstof? Het gaat om de funding van vliegtuigen. Geen enkele maatschappij heeft zo belachelijk veel orders. Geld komt direct van de overheid. Immers, na de olie moet er ook wat worden verdiend. Dubai heeft geen olie? De verenigde arabische emiraten hebben olie, waar Dubai van uit maakt.

Het probleem is de Europese Unie. Geeft kartel boetes voor afspraken tussen Europese maatschappijen, ipv Europa in de wereld sterker positioneren.

Laat British Airways, AF-KLM en Lufthansa maar samenwerken "tegen" de wereld, anders vrees ik dat er klappen gaan vallen in Europa.

Over klappen vallen gesproken.. Die slag hebben de Europese maatschappijen al verloren Ethiad Qatar en Emirates steken met de producten die ze leveren met kop en schouders boven de Europese maatschappijen uit. Zelf vlieg ik al enige tijd met Emirates als ik naar het Oosten of Zuid Oosten ga simpelweg; de service is erg goed. Vergeleken met Europese maatschappijen een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Koninklijke Air France is een regionale speler geworden die op het wereld toneel op dit moment geen significante rol van betekenis speelt. Ik hoop natuurlijk dat de maatschappij winstgevend en de werkgelegenheid behouden blijft.

Belachelijk veel orders... Ik ga er van uit dat EK een gedegen marktanalyse en haalbaarheids-onderzoek gedaan heeft anders staan die vliegtuigen zo dadelijk leeg aan de grond.

Overigens schijnt Schiphol bij EK aan te dringen op een 2e A380 op AMS want ze hebben niet voor niets de gate G9 aangepast voor de A380 en voor 1 vlucht per dag is deze niet rendabel. Het is nu aan EK om die 2e kist vol te krijgen zodra ze me een 2e kist op AMS gaan vliegen. In maart vloog ik 2 keer met ze naar DXB en beide keren was de kist upper deck (Business en First Class) vol maar beneden economy niet. Dus F22 wellicht dat de markt werking je gebeden heeft gehoord......

Overigens schijnt Schiphol bij EK aan te dringen op een 2e A380 op AMS want ze hebben niet voor niets de gate G9 aangepast voor de A380 en voor 1 vlucht per dag is deze niet rendabel. Het is nu aan EK om die 2e kist vol te krijgen zodra ze me een 2e kist op AMS gaan vliegen. In maart vloog ik 2 keer met ze naar DXB en beide keren was de kist upper deck (Business en First Class) vol maar beneden economy niet. Dus F22 wellicht dat de markt werking je gebeden heeft gehoord......

Ik vlieg ook veel met Emirates en dan met name de A380, maar mijn ervaringen zijn anders: Economy is altijd zwaar overboekt, Business en First op een enkeling na leeg. Wel krijgen alle Platinum, Gold en Silver Members een upgrade. Ja, zo kan ik ook m'n kisten vol krijgen.

Ik zat altijd in Economy, dus over First en Business kan ik niet oordelen, maar qua service is het daar vergelijkbaar met KLM, BA en Lufthansa. Qua stoelen ook. Wel is de A380 een zeer comfortabel vliegtuig vanwege de luchtkwaliteit en de stilte aan boord.

Qua service winnen de Emirati het dus niet van ons, dus moet het haast wel qua prijs zijn. En dat prijsvoordeel verkrijgen ze op een dubieuze manier en dat is oneerlijke concurrentie.

Goedkope brandstof? Het gaat om de funding van vliegtuigen. Geen enkele maatschappij heeft zo belachelijk veel orders. Geld komt direct van de overheid. Immers, na de olie moet er ook wat worden verdiend. Dubai heeft geen olie? De verenigde arabische emiraten hebben olie, waar Dubai van uit maakt.
Nja niet helemaal. Dat is een beetje hetzelfde redeneren dat Cyprus en Griekenland steenrijk zijn omdat ze in een (Europese) Unie met Duitsland zitten. :yeehaa:

De UAE is een federatie van 7 emiraten die een hoge vorm van autonomie hebben en financieel hun eigen broek op moeten houden. Ieder emiraat heeft zijn eigen Emir en 3 emiraten hebben hun eigen airline, waarvan er 2 directe concurrenten van elkaar zijn. Niet ieder emiraat in de Verenigde Arabische Emiraten is stinkend rijk, rij maar eens door Sharjah en je begrijpt wat ik bedoel.

Toen Dubai een aantal jaren geleden in de problemen kwam (omdat alles met geleend geld was gefinancierd, en niet met de olievoorraden uit Abu Dhabi!) moest het rijke Abu Dhabi financieel bijspringen, op een soortgelijke manier wat je nu in de EU ziet bij Cyprus en Griekenland.

Dubai heeft toen talloze concessies aan Abu Dhabi moeten doen, vandaar ook de 'plotse' naamsverandering van de "Burj Dubai" in de "Burj Khalifa," een bitch slap in de 'mine is bigger than yours' pissing contest tussen 2 emiraten. :biertje:

@ Q
off-topic
Ik kan allen maar oordelen over de Maand maart wat betreft de A380 toen zat economy niet vol. Als economy niet vol is gaan ze mensen die economy geboekt hebben echt niet upgraden. Verder heb ik slechts een keer meegemaakt dat Business Class niet vol zat en dat was met een B777 tussen Brisbane en Auckland. Ik zat toen met 2 andere mensen in Business Class. Ook toen hebben ze geen economy passagiers ge-upgrade terwijl er ruimte genoeg was. Ik zeg niet dat je per definite ongelijk hebt, maar helemaal gelijk krijgen doe je van mij ook niet.
Overigens in december 2011 zat ik ook in de Business Class en naast mij zat een lid van de Nederlandse koninklijke familie met vrouw en kinderen en ook zij werden niet ge-upgrade naar First Class. Ik denk dat je visie over de vermeende upgrade praktijken bij EK met als doel het vol krijgen van business -en first class wel mee valt.
Tenslotte, hoe iemand de service ervaart is denk ik persoonlijk en niet altijd objectief te meten. Ik vind ze beter en jij zegt ze zijn niet beter, prima.
Wat betreft de prijs werd al eerder gezegd dat ze niet goedkoper waren dan KLM zelfs honderd euro duurder op een reis naar Australië. Ook ik heb niet de indruk dat ze goedkoper zijn.
back on topic "Trans versus Schiphol en de H-pier......

Ik ben zelf Gold bij EK en je krijgt geen upgrade vanuit economy naar business tenzij ze je stoel nodig hebben. Ook al is bc helemaal leeg en economy bijna vol, er zal geen upgrade plaatsvinden (nog niet zo heel lang geleden meegemaakt). Wat ik wel mee heb gemaakt is dat lege rijen stoelen verdeeld worden in milage rangorde. Het enige waar Gold goed voor is is dat ik in mag checken bij de business class balie, mijn tas krijgt een business class label en komt als een van de eerste van boord en staat lang op mij te wachten terwijl ik als een van de laatsten van boord kom. Ik mag van de lounge gebruik maken en heb e-gate toegang -de magnetische strip van de frequent flyer card kan gebruikt worden om in Dubai via een poortje door immigratie te gaan, je hoeft dus niet een uur in de rij te staan.
Ik zou heeeeeel graag zien dat ze me zouden upgraden, een paar uur slapen in iets dat op een bed lijkt op een 14 uur durende vlucht zou helemaal niet verkeerd zijn.....

Gisteren ben ik met Delta gevlogen en hier zijn de verschillen, B777:
DL 3-3-3 , EK 3-4-3 stoel configuratie (stoelen en gangpad zijn smaller bij EK dat betekent dat je schouders vechten met je buurman, en iedereen tegen je aan loopt als je een gangpad stoel hebt.
EK klein tasje met sokken, blinddoek, earplugs. DL niet.
Ek iets grotere maaltijd, kwaliteit hetzelfde. EK heeft mandje met fruit en chocolade, DL mandje met pinda's en pretzels. DL had een mid-flight sandwich, EK iets dat ze pizza noemen en gewoon niet te vreten is.
EK heeft gratis 'harde' alcohol, DL alleen gratis wijn en bier.
IFE was gelijkwaardig. DL heft veel betere geluidkwaliteit in de muziek afdeling. Met een goede headset is de geluidskwaliteit bij EK zo belabberd dat ik niet eens naar hun muziekaanbod luister: zeer veel ruis.
EK vol met Indiase families (veel huilende babies), DL vol met Amerikanen (zeer weinig babies).
DL heeft een paar rijen 'economy plus' stoelen ( iets meer beenruimte voor weinig extra geld), EK niet. Normale economy seat pitch is hetzelfde.
EK f/a's onder de 30, DL f/a's over de 55 (en een no-nonsense approach).
Vluchtduur: 14 uur
Prijs: hetzelfde.

Ik heb EK business vanuit FRA gevlogen en KLM business naar AMS, die ervaring was zeer vergelijkbaar. De huisjes van KLM zijn een leuke extra. Economy van KLM kan ik (nog) niet vergelijken. Wel weet ik dat het tasje met sokken en blinddoek niet op de europese EK vluchten wordt uitgedeeld.

Van de 150.000 mijl die ik afgeopen jaar als passagier heb gevlogen waren er 80.000 bij EK.

Het schiphol master plan bevatte 3 scenario's:

Low Cost H pier. Goedkope materialen zodat als er gekozen wordt om de H-pier full service te maken er niet te veel kapitaal wordt vernietigd.

H Pier extenden (de hoek om o.i.d.)

Nieuwe Low Cost terminal op Schiphol Noord West, zeg even tussen 18 C en 18 R in.

H Pier barst uit zijn voegen. EZY UK + Swiss hebben 100+ movement slots per dag in Summer 2013. Dus er moet binnenkort iets buigen of barsten.

Gelijke concurrentie? Ja, graag. Trans aan de H pier, en voor iedereen gelijke landingsgelden, dus niet die bizarre scheiding tussen point to point en transfer pax. Moet je kijken hoe snel Air France er op terug komt....

"Nadat de luchtvaartmaatschappij zich vorige week nog als sponsor verbond aan voetbalclub Real Madrid, is Emirates Airlines nu ook de officiële sponsor geworden van 'Grand Slam' tennistournooi Roland Garros in Parijs. Emirates verbindt haar naam vijf jaar aan het populaire sportevenement"

Emirates sponsort zo'n beetje alles tegenwoordig. Hoe kan dat toch. EU doet niks. Dag Europa. Was ik maar Amerikaan...

Ach kom raptor. Zelfs BA deed de H-pier aan in den beginne. Dus waarom Trans toen niet in het gat sprong destijds? Leg het maar uit aan ons.

Heeft het misschien te maken met de komende nachtstops van easyJet? Wil KLM met Trans de H-pier 's nachts bezetten?

De UAE zijn een post Oil economy aan het opbouwen. Airlines zijn daar een groot onderdeel van en genieten daardoor ongetwijfeld belastingvoordelen.

Schiphol doet hetzelfde door de transfer pax minder te belasten dan point to point pax met het idee dat dit ten goede komt aan de Nederlandse economie doordat Schiphol veel connecties kan aanbieden en zijn mailport functie behoud.

Europese Legacy's klagen nu over het vermeende belastingvoordeel van de UAE carriers in het midden oosten.
LCC klagen nu over het belastingvoordeel van de Legacy's met hun 70% transfer pax op AMS.

En dan nog wat. Kijk eens wat Turkish aan het doen is, als half Europese Carrier.

Zelfs BA deed de H-pier aan in den beginne. Dus waarom Trans toen niet in het gat sprong destijds? Leg het maar uit aan ons.

Trans WILDE wel, maar MOCHT niet van Schiphol. Toen Trans zei, OK, doe ons dan in ieder geval de tarieven van de H-pier, zei Schiphol dat dat ook niet kon. Dat is de crux van het verhaal: Andere carriers als EZY en Jet2 mogen wel van Schiphol maar één van de home carriers (en dus bijna gegarandeerde vorm van inkomsten) mocht niet.

Dat is uiteindelijk bij de NMa neergelegd en die heeft net uitspraak gedaan dat dat niet mag. Misbruik van machtspositie van Schiphol.

Mooi en terecht dat de NMa zo heeft geoordeeld, maar waar wil Trans die kisten kwijt? Je zou er misschien nog een paar aan de zuidkant van de B pier kunnen zetten en anders op het platform waar het al super druk is (ik neem niet aan dat er een stel slurfen bij C vandaan gehaald gaan worden). Wat wil Trans nou eigenlijk behalve lagere prijzen? Ik heb namelijk nergens gelezen wat een alternatief kan zijn.

Just asking

Ik denk dat het Trans dan ook nie tom die H Pier gaat maar om de prijzen. het feit dat er geen plaatsen zijn is wellicht het probleem van AAS.

Opdoeken dat schiphol bestuur. Dit moet de enige luchthaven ter wereld zijn die buitenlandse carriers lagere tarieven rekent dan binnenlandse. En dat door een bedrijf in handen van de overheid (landelijk en gemeentelijk). Je zou denken of je rekent local carriers lagere tarieven of je rekent gelijke tarieven, maar nee we rekenen outsiders lagere tarieven.
Ga is kijken in het buitenland. National carriers zullen zeker niet benadeeld worden, vaak juist het tegenovergestelde.

Maargoed als dit nu is aangenomen, staat de gang naar de rechter open. Met terugwerkende kracht de schade vorderen. Er zijn hogere kosten betaald en er is gedorven winst, immers easyjet kon/kan hierdoor goedkopere tickets aanbieden.

Trans WILDE wel, maar MOCHT niet van Schiphol. Toen Trans zei, OK, doe ons dan in ieder geval de tarieven van de H-pier, zei Schiphol dat dat ook niet kon. Dat is de crux van het verhaal: Andere carriers als EZY en Jet2 mogen wel van Schiphol maar één van de home carriers (en dus bijna gegarandeerde vorm van inkomsten) mocht niet.

Dat is uiteindelijk bij de NMa neergelegd en die heeft net uitspraak gedaan dat dat niet mag. Misbruik van machtspositie van Schiphol.

Maar hoe moet ik dit dan zien. Wil trans lagere tarieven betalen maar toch geparkeerd blijven staan op de dure C en D pier, met alles erop en eraan, slurf, pax comfort etc. etc.? Ze gaan immers nooit passen op de H-pier. Of wil ze er slechts een kistje of twee parkeren?

Hoe kun je de tarieven eisen van een low cost terminal als je van alle faciliteiten gebruik maakt?

Opdoeken dat schiphol bestuur. Dit moet de enige luchthaven ter wereld zijn die buitenlandse carriers lagere tarieven rekent dan binnenlandse. En dat door een bedrijf in handen van de overheid (landelijk en gemeentelijk). Je zou denken of je rekent local carriers lagere tarieven of je rekent gelijke tarieven, maar nee we rekenen outsiders lagere tarieven.
Ga is kijken in het buitenland. National carriers zullen zeker niet benadeeld worden, vaak juist het tegenovergestelde.

Beste f22raptor,
Wederom klets je complete onzin en word de Nederlandse luchtvaart enorm gesponsert op Shithol. Bekijk even hoeveel er betaald moet worden voor een transfer pax in vergelijking met een pax die AMS gebruikt als begin of eind bestemming. En welk bedrijf heeft als enigste transfer pax op AMS?
Waarom is in Nederland gelijk de Luchtvaart belasting voor pax afgeschaft? Dit geeft de maatschappijen die vanuit Nederland longhaul vliegen een grote voorsprong (lagere prijs) op de bedrijven die hetzelfde doen vanuit de UK. Kortom de Nederlandse markt word aan alle kanten gesubsidieerd.

Het zou je sieren als je voortaan je mond dicht houd over zaken waar je geen verstand van hebt.

Terug
Bovenaan