Sierra Mike Delta
New member
Een 7
Anders dan velen hier werk ik in de GA (survey).
Van mensen die airline (alle soorten) vliegen en ooit in de GA zijn begonnen, hoor ik vaak dat dat de leukste tijd was. Een laag inkomen hoorde erbij en vaak was het om een wachttijd/slechte tijd op te vullen. Degenen die het écht leuk vonden doen het nog steeds naast hun 'big job'.
Ik begon op mn 31e aan een vliegopleiding nadat ik er een jaar over na had gedacht. Vanwege leeftijd en een ooglaser operatie gekozen voor Canada (lage kosten) (USA had nog cheaper geweest maar ben het zo eens met Sheik dat ik Canada verkoos). Als het dan om wat voor reden mis zou gaan, was ik 'slechts' de helft kwijt van 'de gemiddelde investering'.
Ik hield er rekening mee dat ik voor airlines niet meer zo aantrekkelijk zou zijn en dat ik dus ook waarschijnlijk minder zou verdienen om de centjes terug te betalen (cq. geld uit kapotte spaarpot terug te verdienen).
Nu werk ik al weer 3 jaar voor een superleuk bedrijfje. 5 Vliegtuigen, w.o. 2 x Cheyenne, een 310 en een Partenavia. Alle flightplanning en permits regelen doe je zelf, van Costa Rica tot Laos. Het is ad-hoc, soms een A/P, soms niet, slapen op een bagageband komt voor (1 keertje..), maar de hotels zijn okay en de werktijden ook. Hoewel je soms een maand van huis bent. Maar het bedrijf is flexibel en ik weet zeker dat als ik een gezin zou hebben dat er rekening mee werd gehouden. Immers, je mag naast het vliegen de dingen oppakken die je goed liggen (verkoop, aoc opstellen, scheduling, etc). Het loon kan beter, maar is eigenlijk niet zeer slecht en de dagvergoeding is riant. Ca. 350-450h per jaar.
Voor mij is dit een goede baan. Over een paar jaar ga ik wel verder kijken, corporate lijkt me een goede volgende stap. Ik doe mijn werk met plezier, ben gewoon erg blij met deze baan en besef dat ik best geluk heb gehad.
Oh ja.. in lijn met Art's post zal ook dit werk wel eens vervangen worden door satellieten of een uav..
Anders dan velen hier werk ik in de GA (survey).
Van mensen die airline (alle soorten) vliegen en ooit in de GA zijn begonnen, hoor ik vaak dat dat de leukste tijd was. Een laag inkomen hoorde erbij en vaak was het om een wachttijd/slechte tijd op te vullen. Degenen die het écht leuk vonden doen het nog steeds naast hun 'big job'.
Ik begon op mn 31e aan een vliegopleiding nadat ik er een jaar over na had gedacht. Vanwege leeftijd en een ooglaser operatie gekozen voor Canada (lage kosten) (USA had nog cheaper geweest maar ben het zo eens met Sheik dat ik Canada verkoos). Als het dan om wat voor reden mis zou gaan, was ik 'slechts' de helft kwijt van 'de gemiddelde investering'.
Ik hield er rekening mee dat ik voor airlines niet meer zo aantrekkelijk zou zijn en dat ik dus ook waarschijnlijk minder zou verdienen om de centjes terug te betalen (cq. geld uit kapotte spaarpot terug te verdienen).
Nu werk ik al weer 3 jaar voor een superleuk bedrijfje. 5 Vliegtuigen, w.o. 2 x Cheyenne, een 310 en een Partenavia. Alle flightplanning en permits regelen doe je zelf, van Costa Rica tot Laos. Het is ad-hoc, soms een A/P, soms niet, slapen op een bagageband komt voor (1 keertje..), maar de hotels zijn okay en de werktijden ook. Hoewel je soms een maand van huis bent. Maar het bedrijf is flexibel en ik weet zeker dat als ik een gezin zou hebben dat er rekening mee werd gehouden. Immers, je mag naast het vliegen de dingen oppakken die je goed liggen (verkoop, aoc opstellen, scheduling, etc). Het loon kan beter, maar is eigenlijk niet zeer slecht en de dagvergoeding is riant. Ca. 350-450h per jaar.
Voor mij is dit een goede baan. Over een paar jaar ga ik wel verder kijken, corporate lijkt me een goede volgende stap. Ik doe mijn werk met plezier, ben gewoon erg blij met deze baan en besef dat ik best geluk heb gehad.
Oh ja.. in lijn met Art's post zal ook dit werk wel eens vervangen worden door satellieten of een uav..