5Papa
New member
Het mooiste excuus om op level 310 te vliegen ipv 370 (zijnde optimum)?
"Wij horen daar niet thuis, dat is voor de snellere jongens"
Wij vliegen de 737 classic en mijn collega doelde op de NG en Airbus.
Ik ben mijn krant maar verder gaan lezen.
Komt mij ook zeker bekend voor (maar goed, wij zijn dan ook een RJ haha).
@ Dutchbird-757:
Inbound LCY kan ik me voorstellen dat sommige captains wat meer meewillen omdat het bij ons company procedure is om te diverten wanneer je verwacht te gaan landen met minder dan Diversion + Final Reserve. En goeie kans dat je captain al eens minder fijne ervaringen met LCY heeft gehad in de vorm van WS GA's vanuit het niets, kisten op de baan, bommel-dingen en dikke vectors. Zelf ook bijv. eens gehad dat we met 800kg extra (!) bijna ergens anders ons heil moesten gaan zoeken. Bij ons word je trouwens geadviseerd in rush hour 50% van Minimum Reserve (Hold) extra mee te nemen (dus iets van 400kg). Anyway leuk te horen hoe het er bij jullie aan toe gaat!
groeten