Flap altitude limit

In europa is dat de JAR 25 voor ''large turbine airplanes''...
 
Laatst bewerkt:
Thanx allen voor deze verwoede pogingen met een sluitend antwoord te komen. Het blijft toch een beetje een moeilijk verhaal maar ik denk dat de certificatie-limiet-eis theorie het toch gaat winnen....

Ciao
 
Waarom geen flaps boven FL200? Gewoon, omdat het een mooi rond getal is en omdat de fabrikant zich dan nog niet erg druk hoeft te maken over moeilijke dingen als coffin corners enzo. Waarom is de max. laterale fuel unbalance op een 737 453 kilo? Gewoon, omdat 453 kg ook 1000 lbs is en Boeing dat een mooi rond getal vond en ook nog eens praktisch: niet al te veel trimmen en niet te vaak balancen. Waarom geldt er een speed limit van 250 kts beneden FL100? Gewoon, omdat de luchtvaartautoriteiten zowel 250 als FL100 mooie ronde en praktische getallen vonden. Zo zijn er binnen de luchtvaart vele nogal arbitraire regels, maar waarom zou je het onnodig moeilijker maken dan het is?

Doet me denken aan een (waargebeurd? broodje aap?) verhaal van iemand die tijdens zijn routeinstructie op de 747 vroeg of er een speed limit op de ruitenwissers zat. Boeken er op nagezocht: geen beperkingen te vinden, dus toch maar eens uitproberen dan, je moet toch wat tijdens zo lange vlucht, nietwaar? En zo landde er een paar uur later ergens een 747 minus één ruitenwisser en weten we nu dat die limiet in elk geval beneden M.86 moet liggen.
 
Doet me denken aan een (waargebeurd? broodje aap?) verhaal van iemand die tijdens zijn routeinstructie op de 747 vroeg of er een speed limit op de ruitenwissers zat. Boeken er op nagezocht: geen beperkingen te vinden, dus toch maar eens uitproberen dan, je moet toch wat tijdens zo lange vlucht, nietwaar? En zo landde er een paar uur later ergens een 747 minus één ruitenwisser en weten we nu dat die limiet in elk geval beneden M.86 moet liggen.

:haha: :haha: :haha: Mooi verhaal!
 
Terug
Bovenaan