Cb
New member
OK, er is een tech forum, maar ik zag dat daar sinds mei 1948 niet meer op is gepost, dus om de kans op een antwoord iets te vergroten zet ik 'ut maar hier:
Waarom is er een altitude limit voor flap extensie?
Op de bus is die 20.000' en van de boeing kan ik me ook zoiets herinneren.
Overal gezocht maar nog niet gevonden...
Ik kan me indenken dat het misschien iets aerodynamisch is, of misschien gewoon een certificatie grens (max demonstrated).
Vaag meen ik me ook iets te herinneren van een 146 typerating course waar de instructeur (IR die aan het design destijds had meegewerkt) dat die een reden gaf dat het te maken had met de hydrauliek en lage luchtdruk enzo (hoewel dat me nu onwaarschijlijk lijkt aangezien dat alles pressurised is). Maar zoals gezegd: dat alles is een erg vage herinnering en hij kan het zomaar over de coffeemakers gehad hebben...
Any ideas?
Gr, Cb
Waarom is er een altitude limit voor flap extensie?
Op de bus is die 20.000' en van de boeing kan ik me ook zoiets herinneren.
Overal gezocht maar nog niet gevonden...
Ik kan me indenken dat het misschien iets aerodynamisch is, of misschien gewoon een certificatie grens (max demonstrated).
Vaag meen ik me ook iets te herinneren van een 146 typerating course waar de instructeur (IR die aan het design destijds had meegewerkt) dat die een reden gaf dat het te maken had met de hydrauliek en lage luchtdruk enzo (hoewel dat me nu onwaarschijlijk lijkt aangezien dat alles pressurised is). Maar zoals gezegd: dat alles is een erg vage herinnering en hij kan het zomaar over de coffeemakers gehad hebben...
Any ideas?
Gr, Cb