English language proficiency test

Had dit al in het privepiloten forum gepost


Volgens IVW:


Citaat:
een luchtvarende wordt vrijgelaten in zijn keuze van de taalbeoordelingsinstantie waar hij de taalvaardigheidstest af wil leggen. Om de kwaliteit van deze taalbeoordelingsinstanties en de door hen aangeboden testen te garanderen, dient een taalbeoordelingsinstantie met betrekking tot de taalvaardigheidstest erkend te zijn door Onze Minister. Indien een vlieger beschikt over een bewijs van de taalbeoordelingsinstantie dat hij over een voldoende taalvaardigheidsniveau beschikt, verstrekt Onze Minister hem de taalvaardigheidsaantekening (LPE).



Volgens de Britse CAA:


Citaat:
Pilots will be assessed during conversion training or on recurrent checks, as appropriate, to determine whether they meet the English language competency requirements of ICAO Level 6. These assessments will be made by Company TREs and the details entered on Form CAA SRG 1199, which will be forwarded to the CAA.
A copy of this form will be held in the pilot’s training record. An ICAO Level 6 competency has unlimited validity.

Wel is een company TRE zo goed als een erkende taalbeoordelingsinstantie...

Allemaal JAA Brevetten en elk land toch een andere invulling...kortom om mogelijke geldklopperij te voorkomen je NL brevet omlaten zetten in een Britse ??? :blabla:
 
Allemaal JAA Brevetten en elk land toch een andere invulling...kortom om mogelijke geldklopperij te voorkomen je NL brevet omlaten zetten in een Britse ???

Ja , of IVW erkend de verklaring van de ENGELSE caa, maar dat zou betekenen dat ze bij een groot deel van NL JAA gebreverteerden (vliegend vanuit de UK) geen geld kunnen vangen en zodoende hun 3 - 5 jaarlijkse inkomstenbron mislopen!
Wie kan nu het beste je Engelse taalvaardigheid beoordelen.......? De Engelsen of IVW? :passed:
 
Terug
Bovenaan