Op dit moment gaan alle vliegers bij mijn bedrijf richting de lokale NLA/CAA om daar deel te nemen aan de ICAO English language proficiency test. Per maart volgend jaar zou iedereen minimaal een niveau 4 moeten hebben gehaald anders dan mag niet internationaal gevlogen worden.
Ik kan me voorstellen dat er zoiets vanuit ICAO komt omdat er hier en daar wel wat schort aan de Engelse communicatie kwaliteiten van de gemiddelde piloot en Air Traffic Controller. Met name hier in Azie.
Ik heb hier op het board niets gevonden over deze test terwijl men er hier al druk mee bezig is. Ik heb de test gedaan omdat dat hier een nogal hot item is.
Hoe zit dat in Europa? Of in andere landen dan China? Zijn jullie hier al mee geconfronteerd?
Ik kan me voorstellen dat er zoiets vanuit ICAO komt omdat er hier en daar wel wat schort aan de Engelse communicatie kwaliteiten van de gemiddelde piloot en Air Traffic Controller. Met name hier in Azie.
Ik heb hier op het board niets gevonden over deze test terwijl men er hier al druk mee bezig is. Ik heb de test gedaan omdat dat hier een nogal hot item is.
Hoe zit dat in Europa? Of in andere landen dan China? Zijn jullie hier al mee geconfronteerd?