EHHV goes Asphalt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XDgb14
  • Startdatum Startdatum
Heeft het asfalt (als het er komt) nog andere voordelen/nadelen dan ik mij nu kan indenken?

1. Continuïteit vliegbewegingen
2. Verhoging: start-en landingstarieven, stalling- en parkeertarieven (terugverdieneffect)
3. Omzet banden en remblokken fabrikanten
4. Omzet maintenance

Opm. Het Stichtingsbestuur (Stichting Vliegveld Hilversum) zou zichzelf en(of) vliegend Nederland tekort doen, indien zij geen invulling (zouden) geven aan hetgeen van 25 jaar touwtrekken en geruzie, politiek is overeengekomen.

Note: In tegenstelling van wat EHHV op haar website heeft staan "Luchtvaartterrein opengesteld voor gebruik door nationaal en internationaal burgerluchtverkeer met alle typen vliegtuigen tot MAX 2500 kg AUW en zweefvliegtuigen" is het Luchtvaartterrein in werkelijkheid opengesteld voor gebruik door nationaal en internationaal burgerluchtverkeer met alle typen vliegtuigen tot MAX 6000 kg AUW (MAX bandspanning 0,49 MPa) en zweefvliegtuigen.
 
Ik ken toevallig twee mensen in het bestuur en ik ben er van overtuigd dat zij het beste voor hebben met het vliegveld en dat zij er binnen het redelijke alles aan zullen doen om goed invulling te geven aan het geheel.

Als het groene licht gegeven is heb ik er vertrouwen in dat het goed komt.
 
Tsja, HV staat (operationeel en communicatief) niet (echt) teboek (o.a. ambtenaren 9 tot 5 mentaliteit) als het vliegvriendelijkste "Friendliness is NOT part of our business" veld van Nederland ;)
 
Utrecht tegen plannen Vliegveld Hilversum
Gepubliceerd op 07 maart 2008, 16:06
Laatst bijgewerkt op 07 maart 2008, 16:17

Hilversum -
De Utrechtse wethouder Robert Giesberts :stapelge: gaat bij de provincie Noord-Holland, het kabinet en de Tweede Kamer protesteren tegen het verleggen en verharden van de start- en landingsbaan van Vliegveld Hilversum.

Steen des aanstoots is de extra geluidsoverlast voor natuur- en recreatiegebied Noorderpark. Giesberts kondigde zijn actie in de raadsvergadering van donderdag aan. Hij reageerde op vragen van de GroenLinks-fractie, die de 'uitbreiding' van het vliegveld aan de orde stelde. De gemeente Utrecht maakt zich grote zorgen over de te verwachten flinke toename van de geluidsoverlast.

Bron

RMK / Robert Giesberts is zo'n Zum k*tsen groene L geitenwollensok.
 
Utrecht tegen plannen Vliegveld Hilversum
Gepubliceerd op 07 maart 2008, 16:06
Laatst bijgewerkt op 07 maart 2008, 16:17

Hilversum -
De Utrechtse wethouder Robert Giesberts :stapelge: gaat bij de provincie Noord-Holland, het kabinet en de Tweede Kamer protesteren tegen het verleggen en verharden van de start- en landingsbaan van Vliegveld Hilversum.

Steen des aanstoots is de extra geluidsoverlast voor natuur- en recreatiegebied Noorderpark. Giesberts kondigde zijn actie in de raadsvergadering van donderdag aan. Hij reageerde op vragen van de GroenLinks-fractie, die de 'uitbreiding' van het vliegveld aan de orde stelde. De gemeente Utrecht maakt zich grote zorgen over de te verwachten flinke toename van de geluidsoverlast.

Bron

RMK / Robert Giesberts is zo'n Zum k*tsen groene L geitenwollensok.

:stapelge: :stapelge:
Wat een zeurkousen zijn het toch daar in Utrecht. Laat ze eerst maar eens de problemen in Kanaleneiland aanpakken.
 
Het was al bijna te mooi om waar te zijn. Alle partijen op één lijn.

Wat is dit toch een ongelofelijk treurig land. Bij elk initiatief is er altijd wel weer een zuurpruim die roet in het eten wil gooien. :bwah:
 
Stichting Vliegveld Hilversum (SVH) wil een verdraaide en verharde start- en landingsbaan van 800 x 23 mtr.

Om voornoemde te realiseren moet grond worden aangekocht van de Kerk en een Projectontwikkelaar.

RMK / Stichting Vliegveld Hilversum (SVH) is financieel NIET in staat om e.e.a. te financieren! Verder heeft de Gemeente Hilversum aangegeven geen financiele bijdrage in dezen te willen leveren (rekening Wijdemeren).

Een verharde start- en landingsbaan met een lengte van 800 x 23 mtr is (tot spijt van wie het benijdt) m.i. nergens voor nodig.

Volgens mij is het mogelijk om binnen de bestaande contouren, een verdraaide en verharde start- en landingsbaan van circa 600 x 23 mtr. te realiseren (zie ook Aerodrome Sketch vorige pagina ;)).

Op deze manier blijft de kerk in het midden, het financiële investeringsplaatje beperkt en hebben de milieufreaks :stapelge:, letterlijk en figuurlijk het nakijken :p:

Afijn 100 jaar later
Dan is het een Seaport ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit toch een ongelofelijk treurig land

Be My Guest ;)

1. Het is niet omdat één of meerdere (semi bej@@rde) MEP (artificially limited to 1999 kgs) operator(en), uit < censored > een verharde start- en landingsbaan wil van 800 x 23 meter.

2. Friend or Foe (IFF). Niemand kan ontkennen, dat wanneer er een verharde start- en landingsbaan van 800 meter komt(?), het luchtvaartterrein binnen het wettelijk toegestane gebruikskader "nationaal en internationaal burgerluchtverkeer met alle typen vliegtuigen tot MAX 6000 kg AUW (MAX bandspanning 0,49 MPa) en zweefvliegtuigen" daadwerkelijk gebruikt zal (gaan) worden door < censored >.
 
Tsja, HV staat (operationeel en communicatief) niet (echt) teboek (o.a. ambtenaren 9 tot 5 mentaliteit) als het vliegvriendelijkste "Friendliness is NOT part of our business" veld van Nederland ;)

Ik ben er nu een paar keer geweest heb geproefd aan de mentaliteit aldaar...
Een goede slogan voor Hilversum zou zijn.....

"Hilversum Airport, we're not happy until you're not happy"

Flush
 
In zijn algemeenheid gaat jullie stelling mij te ver.

Ik vlieg bijna 2 jaar in Hilversum en heb met de meeste mannen in de toren nooit enige problemen gehad, maar vaak wel een leuk gesprek. Door zo algemeen te zijn geef je deze mannen (en dat zijn er best een aantal) te weinig credits en dat vind ik jammer voor hen die dat wel verdienen.
 
In zijn algemeenheid gaat jullie stelling mij te ver.

Ik vlieg bijna 2 jaar in Hilversum en heb met de meeste mannen in de toren nooit enige problemen gehad, maar vaak wel een leuk gesprek. Door zo algemeen te zijn geef je deze mannen (en dat zijn er best een aantal) te weinig credits en dat vind ik jammer voor hen die dat wel verdienen.

Valt inderdaad wel mee toch? Vaak kom ik er niet, maar tot nu toe heb ik er niets te klagen gehad, aardige kerels hoor...
 
Ik vlieg bijna 2 jaar in Hilversum en heb met de meeste mannen in de toren nooit enige problemen gehad, maar vaak wel een leuk gesprek. Door zo algemeen te zijn geef je deze mannen (en dat zijn er best een aantal) te weinig credits en dat vind ik jammer voor hen die dat wel verdienen.

Het antwoord is in je reply terug te vinden, namelijk "de meeste"
Hieruit blijkt, dat je met één of meerdere personen :blabla: hebt.

RMK / Spijtig genoeg lijden de goede(n) onder de slechte(n)!

Wellicht wordt het (eens) tijd voor een landelijke poll :cool:
 
Dat gebeurt wel eens helaas ja ;)

Ik dien altijd keurig een vluchtplan in voor het crossen van de Schiphol CTR, maar was dat één keer vergeten. De reactie in de toren was toen nogal denigrerend. Maar zal je me nu horen claimen dat ze in de toren van Schiphol niet ok zijn?
Integendeel. Ik vind dat ze op professionele wijze hun werk doen en ze zijn eigenlijk altijd heel relaxed en ik kan ze dan ook niet genoeg bedanken voor alle rondjes boven de stad. Bij deze!

The moral of the story : Laten we de mannen in Hsum die ook correct en plezierig hun werk doen de credits geven die ze verdienen en ons niet uitlaten in algemeenheden. :biertje:
 
In tegenstelling tot b.v. Texel International Airport :kiss: is de mentaliteit op HV de afgelopen ? serieus < censored > :bwah:

In het HV gastenboek wordt er zelfs < censored >.

HV < censored > Paul W, Wim T (Sr) en Cees Q, was vele malen < censored > dan nu het geval is.

:passed:
 
Commissie praat over Vliegveld Hilversum

Gepubliceerd op 11 maart 2008, 15:04
Laatst bijgewerkt op 11 maart 2008, 15:18

Hilversum. Wijdemeren -
In het Hilversumse raadhuis vindt woensdagochtend een openbare bijeenkomst plaats over het plan voor verandering van het banenstelsel van Vliegveld Hilversum.

De verschuiving en verharding van een verharde start- en landingsbaan is noodzakelijk om de Loosdrechtse wijk Ter Sype te kunnen bouwen. Hierdoor neemt evenwel de geluidsoverlast voor natuurgebieden én Hilversum-Zuid toe.

De 'commissie milieuhygiëne voor het luchtvaartterrein Hilversum' - waarin diverse belanghebbenden zitting hebben - praat vanaf half tien in de raadzaal over de plannen.

Allereerst geeft het ministerie van verkeer en waterstaat een toelichting op een van belang zijnde wetswijziging en een bezwarenprocedure. Vervolgens bespreekt de commissie het meest recente rapport over de gevolgen van de plannen Vliegveld Hilversum/Ter Sype voor 'mens en natuur'.

Bron
 
Ruzie over plan voor vliegveld

Gepubliceerd op 12 maart 2008, 16:24
Laatst bijgewerkt op 12 maart 2008, 16:40

In de commissie voor belanghebbenden heerst grote onenigheid over het plan om een start- en landingsbaan van Vliegveld Hilversum te verleggen en te verharden. Toch wil de Noord-Hollandse gedeputeerde Albert Moens de knoop in juni doorhakken.

De 'artikel 28 commissie milieuhygiene voor het luchtvaartterrein Hilversum' vergaderde woensdagmorgen in het Hilversumse raadhuis. Op tafel lag een 75 pagina's tellende rapport over het plan om het banenstelsel aan te passen. Dit is noodzakelijk voor de woningbouw op Ter Sype in Loosdrecht mogelijk te maken.

In opdracht van de provincie Noord-Holland - groot voorstander van de bouw - hebben drie externe bureaus onderzoek gedaan naar de effecten van de plannen (vliegveld én Ter Sype) op mens en natuur. Geconcludeerd wordt dat de totale geluidsbelasting voor de omgeving zal afnemen, en dat de negatieve effecten van beide plannen binnen de perken blijven. Ook in Hilversum-zuid, Hollandse Rading en de natuur- en recreatiegebieden ten zuiden van de stad Utrecht.

Mochten de voorstanders van Ter Sype (naast de provincie de gemeenten Wijdemeren en Hilversum) gehoopt hebben dat dit rapport de tegenstanders over de streep zou trekken, dan kwamen zij gistermorgen bedrogen uit.

Vertegenwoordigers van De Bilt en Maarssen, de provincie Utrecht en diverse natuur- en milieuorganisaties plaatsten stevige kanttekeningen bij de aanpak en de conclusies van de onderzoekers. Zo zijn de 'harde' conclusies van de externe bureaus deels gebaseerd op 'zachte' aannames. 'Wetenschappelijk onjuist', stelde een deskundige van De Bilt. 'Het zijn indicaties om een gevoel te geven', verweerde een onderzoeker zich.

Gedeputeerde Albert Moens zorgde woensdagmorgen voor meer druk op de ketel.
De provinciebestuurder wil vóór de volgende vergadering in juni van alle betrokken op schrift hebben of zij voor of tegen de plannen zijn. Op basis van deze standpunten stuurt Moens vervolgens een advies naar het ministerie van verkeer en waterstaat.

Verwacht wordt overigens dat het ministerie daarop geen besluit neemt, maar de kwestie - op basis van een toekomstige wetswijziging - weer op het bordje van de provincie legt.

Bron
 
Terug
Bovenaan