EHHV goes Asphalt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XDgb14
  • Startdatum Startdatum
Ook met planken aan de onderkant (PA28-140, PA28R, PA28RT201T, PA32RT300, RC114B, BE36 (285pk), PA34 of met de heavy underpowered ARV Super2 :grijns:) ging het.

Het (grootste) probleem met de hedendaagse Tupperware rotzooi is, dat als het vliegelprofiel nat of smerig is (vliegjes) het (inderdaad) ..... :dozey:

Tuurlijk is zo'n 500 m voldoende voor de meeste sportkisten, trouwens er bestaan geen korte banen, te korte banen helaas wel.:eek:

Heb zelf nog nooit met Tupperware gevlogen, geen idee hoe dat werkt.
-Kees.
 
Over details gesproken, wat te denken van de Boni supermarkt links bovenin :grijns:

Ik zou zelf overigens gaan voor een optie 4, baan 24/06

Wil ik wel een kratje opzetten (als het hele verhaal tenminste echt doorgaat)

Het opheffen van grasbaan 36/18 lijkt me dan een logisch gevolg
 
Ik zou zelf overigens gaan voor een optie 4, baan 24/06

Wil ik wel een kratje opzetten (als het hele verhaal tenminste echt doorgaat)

— · · · · — · — · · :D
( D E A L )
 
Natuur- en Milieufederatie Utrecht kritisch over plannen nieuwe woonwijk Ter Sype

Gepubliceerd op 26 februari 2008, 16:37
Laatst bijgewerkt op 26 februari 2008, 16:38

Hlversum -
Inwoners van de provincie Utrecht moeten de last dragen van de bouwplannen voor Ter Sype. Dat stelt Pepijn Binkhorst, woordvoerder van de Natuur- en Milieufederatie Utrecht (NMU).

Zijn deels door de provincie gesubsidieerde, maar onafhankelijk opererende organisatie houdt onder meer beleidsplannen van overheden en gemeenten tegen het licht. En daarbij is de NMU in elk geval al opgevallen dat, als de plannen van Wijdemeren doorgaan, Noord-Hollanders vooral de lusten zullen hebben en de Utrechters de lasten.

De gemeente Wijdemeren maakte afgelopen week bekend dat, na 25 jaar overleg over woningbouw op het gebied Ter Sype, er eindelijk een doorbraak is. Met goedkeuring van provincie en rijk kan de gemeente een nieuwe wijk ontwikkelen voor circa vijfhonderd woningen, inclusief school en winkels. Dat moet globaal tussen de Nieuw-Loosdrechtsedijk, Tjalk, Rading en sportvelden, en is mogelijk door het draaien en verharden van de start- en landingsbaan, waardoor vliegtuigen andere aanvlieg- en opstijgroutes krijgen.

Bron
 
Als vlieger draag ik sinds ik vlieg (vanaf 1-4-06) de lasten van een onverharde baan waardoor ik soms niet kon vliegen. Daar hoor je niemand over. :biertje:
 
waardoor ik soms niet kon vliegen.

Heeft o.a. te maken met verhoging van het grondwaterpeil (Waterschap).

In de goede oude tijd ;) werd er (bijna) altijd gevlogen, zelfs met een dikke laag sneeuw :grijns:

De enige dagen dat het veld gesloten was, was op 25 december en 1 januari.

Nadien kwam de start- en landingsbaan afbakening (emmertjes) :(
Indien de grasmat van een bepaalde baan :dozey: werd, werden de emmertjes naar links of naar rechts verplaatst (verleggen baan)

Baan 23/05 werd (zelfs) qua start- en landingsrichting aangepast (lees verdraaid).

Veel heeft te maken met de betrokkenheid en(of) :boring: inzet van het havendienst personeel ;)
 
Laatst bewerkt:
Afkicken. No way. Ik probeer de grenzen op te zoeken om te kijken wanneer je een OD van vliegen krijgt. Mijn portemonnaie houdt er eerder mee op dan mijn vliegbrein ben ik bang ;)
 
Heb ik iets gemist???

1. Nederland is identiteitsloos
2. Prinses Máxima der Nederlanden zei "er bestaat geen definitie van de Nederlander" :huilt:

Indien de huidige regering doorgaat met de tsunamisering ........ (lees: knuffelbeleid), zal een "Islamic Republic Netherlands" tot spijt van wie het benijdt, (ooit) een feit zijn.

Anders gezegd, in plaats van een verbod op paddestoelen kunnen ze beter een verbod op religie leggen ;)
 
1. Ik denk dat Nederland als land best een eigen identiteit heeft.
2. Zij is Nederlander, wij zijn echte Hollanders. Weet zij veel...

Om dit nou boven een kaartje van EHHV te zetten...daar ging het mij meer om.
 
Laten we het op dit forum vooral niet over Maxima hebben. 1 mio per jaar voor het doorknippen van wat lintjes en je dan van dit soort uitspraken bedienen terwijl je vader niet een bepaald onbesproken verleden heeft vind ik het getuigen van weinig inzicht in verhoudingen.

Terug naar het onderwerp : Inmiddels mocht ik vernemen dat het met alle plannen voor een verharde baan nog niet zo snel gaat. Zo zeker als de krant (G&E) het stelt is het nog niet.... helaas :(
 
Inmiddels mocht ik vernemen dat het met alle plannen voor een verharde baan nog niet zo snel gaat

Correct ;)

De (lokale) politiek is na 25 jaar debatteren (lees: touwtrekken en ruzieën) eindelijk tot een (verstandig) vergelijk gekomen.

Vroeger werd er (nog) gesproken over sluiting (worst case scenario) :huilt:, terwijl er nu een duurzaam compromis ligt ;)

Afgezien van het financiële plaatje (lees: operationeel terugverdieneffect verharde baan) zal plan Ter Sype (500 woningen) NIET van de grond komen, zonder dat Vliegveld Hilversum hier serieus (verdraaien en verharden 25/07, sluiten 31/13, BKL enz) bij betrokken wordt.

Realisatie verharde baan (inschatting) 2011-2013
 
Terug
Bovenaan