Jammer als het waar is, maar ook niet geheel onverwacht. Het geeft wel wat meer invulling aan de gedachte dat AF zich meer op de premium markt richt qua product.

Wordt het KL-vliegerkorps nòg efficiënter t.o.v. AF dan nu al het geval is.
In other news:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...klm-start-vluchten-naar-liberia-in-costa-rica
Mooie PR-spin aan die tankstop die kennelijk toch wat vaker nodig was dan vooraf verwacht. :biertje: Dan maar van de nood een deugd maken.
Kun je je wat nader uitdrukken want dit verhaal van de 789 begrijp ik niet.
KLM spec 789
Dan even naar Boeing 789 spec:
Ik ben zomaar even
(14.140Km - 10.053Km) = 4.087 Km aan range kwijt met een payload van grofweg 29 ton dat is 28,9% aan range.
Boeing: 290 X 100Kg = 29 ton (Man, Vrouw, Kind + bagage / exacte waardes weet ik niet)
KLM: 294 X 100KG = 29,4 ton (Man, Vrouw, Kind + bagage / exacte waardes weet ik niet)
Verder de afstand vanuit San José (grootcirkel) is kleiner dan vanuit Guanacaste Liberia (grootcirkel), die tankstop vergoot juist de afstand naar SPL. WGS84 afstand is in Km.
Hier heb je de benadering:
Maar daarmee is de verwarring nog niet compleet, Qantas.
Route London Heathrow - Perth Intl equipment 789
Seats : 236 = 236 X 100Kg = payload 23,6 ton
Afstand:
14.499 Km ze doen het dagelijks en het is zelfs boven de specs van Boeing wat is er anders aan een KLM kist?